Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

    Dit is een andere variant van http://forum.belgiumdigital.com/f40/...en-426334.html, iets later genomen.

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

    Ik weet het niet, Danny.
    Heb wat moeite met het egaal belichtte koren in vergelijking met het vrij donkere middenveld.
    Kan natuurlijk zijn dat het middenveld, in jouw zicht, afdalend ligt en het korenveld op een stijgende flank, maar toch... Ik begrijp het licht beter in de andere landscape foto.
    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

    Comment


    • #3
      Re: Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

      Merci Bruno

      Zonet nog even gecheckt. Dit is een eenvoudige blend met enkel voor het stuk lucht een 2e opname gebruikt werd.

      Voorgrond en middenpartij zijn dus 1 foto waar verder niks aan bewerkt werd.

      Het verschil met de landscape versie is dat er nog zonlicht door het koren speelt. Bij dit zwak zonnetje is dat niet meer het geval.
      Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
      Ik weet het niet, Danny.
      Heb wat moeite met het egaal belichtte koren in vergelijking met het vrij donkere middenveld.
      Kan natuurlijk zijn dat het middenveld, in jouw zicht, afdalend ligt en het korenveld op een stijgende flank, maar toch... Ik begrijp het licht beter in de andere landscape foto.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Het verschil met de landscape versie is dat er nog zonlicht door het koren speelt. Bij dit zwak zonnetje is dat niet meer het geval.
        Dat maakt deze foto voor mij minder aantrekkelijk dan de landscape-versie. 't Is een goeie foto maar dat extraatje ontbreekt
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
          Dat maakt deze foto voor mij minder aantrekkelijk dan de landscape-versie. 't Is een goeie foto maar dat extraatje ontbreekt
          Jap, een conclusie die ik kan volgen.

          En een persoonlijk iets: ik merk tegenwoordig dat er veel "versie x" van één en hetzelfde onderwerp gepost wordt. In mijn optiek kan er één foto de beste zijn (en dat is ook een beetje de inslag van Showcase). Want als je versie dit en versie dat post, vind ik al meer dan eens dat het de kracht van de beste foto wegneemt. Omdat het niet zo uniek niet meer is.
          Soit, da's niet persoonlijk op jou Danny (ook al zie ik het jou wel eens doen), maar gewoon een algemene vaststelling
          www.brunodyserinck.be
          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

          Comment


          • #6
            Re: Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

            Ik zie graag landschap in portretstand, Maar vind het licht op de andere mooier. Hier is het koren nog niet mooi belicht.
            Photography is a way to see the world in detail.
            Fotograaf op rust

            Comment


            • #7
              Re: Sunset Vlaamse Ardennen - Portraitversie

              compo heel goed, mist idd dat beetje zonlicht in het koren.
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment

              Working...
              X