Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Asbyrgi

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Asbyrgi


    Ook dit is een van de bekendere plekken op Ijsland: Ásbyrgi

    Het is een hoefijzervormige verzakking in het landschap en is denk ik pas volledig te vatten wanneer gezien vanuit de lucht (voor de geïntereseerden, dit is Asbyrgi)

    Ik vond deze bijzonder moeilijk te vatten in een foto maar hoop dat deze foto toch een idee geeft. De rots op de foto is het midden van de verzakking, rechts zie je de rand van deze verzakking...

    Laat maar horen!




    Defringed versie:




    Origineel



    Last edited by Cytochrome; 24 juli 2012, 23:56. Reden: update
    facebook

    500px

  • #2
    Re: Asbyrgi

    Mooi licht, en inderdaad speciaal natuurfenomeen.

    Is dat nu een gebouw, jouw hoofdonderwerp ? Het heeft redelijk last van CA...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: Asbyrgi

      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Is dat nu een gebouw, jouw hoofdonderwerp ?
      da's dus de rots in het midden van die verzakking. Ijslanders kennende zal er wel een trol of zo wonen

      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
      Het heeft redelijk last van CA...
      Scherpe blik zeg! Die tokina 11-16 is een fantastische lens maar heeft vrij veel last van CA. Soms (zoals hier) zelfs niet volledig weg te werken. Bij deze een update geplaatst...
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Asbyrgi

        Hele chique plaat zeg, knappe compo, en heel mooi licht.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Asbyrgi

          Heel mooi in beeld gebracht en goed de kleuren onder controle gehouden, niet te vlak en niet te fel. Mooie foto
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: Asbyrgi

            heel goed hoor, niks op aan te merken
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: Asbyrgi

              Heel knappe foto Mathias. Het licht, de locatie en de compositie zijn prachtig.
              Wat mij betreft mag ie dadelijk de hof in.

              Om die rotsformatie wat meer tegengewicht te geven zou ik de takjes wat meer gewicht geven. Zorgt mi voor meer evenwicht.
              Heb het eens geprobeerd dmv.. je weet wel.

              Als je die liever weg hebt of achter een link Mathias zeg gerust he. Want ik permiteer me zo jouw topic te besmütsen..




              Last edited by ddboke; 25 juli 2012, 09:33.
              Groeten!

              500px / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Asbyrgi

                Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                .........


                Origineel
                ga ik voor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Asbyrgi

                  Persoonlijk vind ik deze wat minder, onder meer omdat hij niet representatief is voor Ásbyrgi. Maar ik versta het probleem van Matthias.
                  Ik heb er uit pure frustratie nooit een foto genomen maar ik weet dat er een wandeling loopt van boven op de randen.
                  Eerlijk gezegd heb ik dat pad nooit bewandeld, Ásbyrgi is niet mijn ding, ik heb hem verleden jaar gewoon overgeslagen. Ik ben dus bevooroordeeld
                  De Raudhólar een eindje verder voorbij Hlódaklettar in het Jökulsárgljúfur NP zijn veel minder bekend en veel specialer, zeker betreft kleur hebben ze hun gelijke niet op IJsland (voor zover ik tenminste weet), in alle geval : ik heb hier nog geen foto's ervan zien passeren.
                  Wat Matthias vertelt over de trol zal wel waar zijn , rond Laugarvatn hebben ze zelfs huisjes gebouwd en op de rotsen geschilderd voor trollen en ander gespuis. Tim Moore schrijft in zijn onvolprezen boek : "ijspegels aan mijn snor" dat 61% van de IJslanders op een of andere manier in trollen geloven en hij kan het weten (getrouwd met een IJslandse).
                  Het is een beetje hetzelfde met de vogelvrijverklaarde Eyvindur, hoeveel rotshopen, grotten en holen er naar hem genoemd zijn weet er geen mens.
                  En aangezien ik er hier de gewoonte heb van gemaakt om wat te leuteren over IJsland de volgende anekdote over holen : een aantal jaar geleden was er een buschauffeur die zich ontzettend zat te ergeren (een mede-freak heeft hem gesproken) aan het onophoudelijk gevraag van een jonge vrouw "she was stinking as a skunk !". Op een moment had hij er genoeg van en heeft ze voor de lol iets wijsgemaakt over een hol waar er, als je er een steen in gooide, er een echo kwam in het Deens.
                  Een tijd nadien viel het op dat massa's mensen begonnen vragen naar dat hol. De chauffeur verstond er niks van tot op het moment dat hij wat zat te bladeren in een Lonely Planet die ze in de bus hadden laten liggen tijdens een uitstap.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Asbyrgi

                    @allen: bedankt voor de reacties!

                    Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
                    Heel knappe foto Mathias. Het licht, de locatie en de compositie zijn prachtig.
                    Wat mij betreft mag ie dadelijk de hof in.

                    Om die rotsformatie wat meer tegengewicht te geven zou ik de takjes wat meer gewicht geven. Zorgt mi voor meer evenwicht.
                    Heb het eens geprobeerd dmv.. je weet wel.

                    Als je die liever weg hebt of achter een link Mathias zeg gerust he. Want ik permiteer me zo jouw topic te besmütsen..
                    Laat maar staan hoor ... Ik snap je redenering perfect. Nu heb hier zelf wat zitten prutsen in PS en eerlijk gezegd, ik slaag er niet in om (ook door...) enkel de boom op te lichten zonder de achtergrond mee te hebben. Ik zou al moeten beginnen manueel selecteren, maar daar begin ik niet aan Waarschijnlijk ben ik bevooroordeeld omdat ik het origineel te goed ken, maar als de achtergrond van de boom mee oplicht vind ik de boom al snel een "opgeplakt" uitzicht hebben. Nu 'k ga er geen update voor plaatsen, maar dat wil niet zeggen dat je geen gelijk hebt...


                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    Persoonlijk vind ik deze wat minder, onder meer omdat hij niet representatief is voor Ásbyrgi. Maar ik versta het probleem van Matthias.
                    Ik heb er uit pure frustratie nooit een foto genomen maar ik weet dat er een wandeling loopt van boven op de randen.
                    Eerlijk gezegd heb ik dat pad nooit bewandeld, Ásbyrgi is niet mijn ding, ik heb hem verleden jaar gewoon overgeslagen. Ik ben dus bevooroordeeld
                    Ik moet eerlijk zeggen ik vond Asbyrgi nu niet het allermooiste van IJsland, maar je moet het toch eens gezien hebben vind ik en lelijk is het ook niet. Ik heb het dus gezien bij avondlicht en vond het toch wel de moeite. Al is het moeilijk om het je volledig voor te stellen als je er door rijdt met de auto...
                    facebook

                    500px

                    Comment

                    Working...
                    X