Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4.... Overkill?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D4.... Overkill?

    Hallo allen,

    heb al vele topics afgegaan hier en ook al in professionele winkels gegaan en ik ben er nog niet uit.
    Ik ben vooral concertfotograaf en dus donkere toestanden.
    Momenteel werk ik met een d7000 en een 17-55 2.8 en een 70-200 2.8

    Nu wou ik overschakelen naar een FF en eventueel een 24-70 2.8 lens ipv de 17-55

    Ik weet niet welke te kiezen eigenlijk. Maar die D4.... kwijl... ma miss wel overkill of toch een goeie investering? Aangezien ik na enige tijd ook een centje wil bijverdienen met fotografie (communies, trouwfeesten, modellenshoot,...)

    Wat is jullie mening aub?
    Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

  • #2
    Re: Nikon D4.... Overkill?

    De D4 is misschien voor jouw behoeften inderdaad een beetje overkill. Mocht sportfotografie nu je ding zijn, ook commercieel,
    dan was de D4 (en de D3s voor beduidend minder geld) waarschijnlijk de beste keuze. Persoonlijk denk ik dat, mocht je echt
    voor FX gaan, de D800 meer geschikt is voor jouw wensen. Momenteel moet dit wel de beste camera zijn, die middenformaat
    aardig op de hielen zit. De D4 is vooral erg snel, maar daar betaal je zeker de hoofdprijs voor.

    Mocht je de 36 megapixels niet nodig hebben, dan kun je voor een flink kleiner bedrag ook eens kijken naar de D700. Deze wordt
    nog steeds professioneel gebruikt en is vooral geliefd om zijn geweldige ruisprestaties (handig voor binnenportretten). Wil je echt
    een grote stap vooruit in beeldkwaliteit, dan denk ik dat de D800 de beste keus zou zijn.
    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D4.... Overkill?

      Dank je alvast voor de uitleg... De d800 is idd helft goedkoper bijna
      Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D4.... Overkill?

        + iso6400 levert nog gewoon goede beelden op met een d800!
        Groeten Remco.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D4.... Overkill?

          Dus jullie raden me allen een D800 aan?
          Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D4.... Overkill?

            Ik heb momenteel een D800E en een D3S. Als ik moet kiezen om 1 van de twee weg te doen, dan gaat de D800 terug de deur uit.
            Reden : de D3S is gewoon beter algemeen inzetbaar behalve als je wil croppen tot 100%.

            D800 is bruikbaar tot iso 6400 maar de D3s gaat vlotjes naar Iso10000 (D4 weet ik niet)
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D4.... Overkill?

              TS,
              Je geeft aan een Nikon 70-200 versie I te bezitten. Wil je het maximale uit een FF sensor halen dan is het nodig over te stappen op versie II.
              Je geeft aan in de toekomst centjes te willen gaan verdienen in de fotografie. De ontwikkeling in kwaliteit beeldchip, in termen van ruisprestaties en dynamisch bereik, gaat door. Ik zou pas in een camera gaan investeren als je die echt nodig hebt en je niet laten leiden door de kwijl van vandaag! Heb je over 2 jaar een camera nodig waarmee je je brood gaat verdienen dan zou ik pas over 2 jaar het geschikte toestel kopen. En dan je de vraag stellen welke specifieke eigenschappen voor jou belangrijk zijn. Bijvoorbeeld ruisprestaties, beelden per seconde, aantal pixels. Maar, neem ook het gewcht van de camera mee.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D4.... Overkill?

                Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                Ik heb momenteel een D800E en een D3S. Als ik moet kiezen om 1 van de twee weg te doen, dan gaat de D800 terug de deur uit.
                Reden : de D3S is gewoon beter algemeen inzetbaar behalve als je wil croppen tot 100%.

                D800 is bruikbaar tot iso 6400 maar de D3s gaat vlotjes naar Iso10000 (D4 weet ik niet)
                Hier denk ik precies hetzelfde.
                Keuze zou héél snel gemaakt zijn
                Maar als je geen probleem hebt met centen uitgeven is een D4 top en dus niet overkill...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D4.... Overkill?

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  TS,
                  Je geeft aan een Nikon 70-200 versie I te bezitten. Wil je het maximale uit een FF sensor halen dan is het nodig over te stappen op versie II.
                  Echt ? Ik gebruik mijn versie I nog steeds met volle tevredenheid hoor Ook mijn klanten vinden de beelden prima .

                  Ik ontken niet dat er een verschil zit tussen versie I en II, maar die verschillen zijn -in real life- absoluut niet zo groot als men wel doet uitschijnen.

                  Ik zou gaan voor een 2dehands D3s of een D700 (met grip)

                  Verder zou ik eerder bekijken of je niet beter af bent met lichtsterk glas. (35 f/1,4, 85 f/1,4 en 135 f/2)

                  TravelToy
                  www.christian-bailleul.be | Blog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D4.... Overkill?

                    Inderdaad de D800. Je gaat versteld staan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D4.... Overkill?

                      Oorspronkelijk geplaatst door pixelboy Bekijk bericht
                      Inderdaad de D800. Je gaat versteld staan.
                      d4 is een toestel ontwikkeld voor fotojournalistiek, daar waar snelheid primeert over de beeldkwaliteit.
                      de d800 is een toestel met nadruk op beeldkwaliteit
                      dus in feite beide toestellen zijn overkill.
                      de d3 en d700 reeks zijn verouderd en zou ik afblijven.

                      zou wachten op de goedkopere 24mp FF welke volgens geruchten op komst is, denk dat dit het toestel is wat je nodig hebt.

                      en als je een zeer goede 24-70 f2,8 lens wenst kijk dan is naar de tamron versie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D4.... Overkill?

                        De hoffotograaf van Bloso is en goede vriend van mij. Jan heeft de hele pro serie van Nikon doorlopen tot iedere keer ver over de 200.000 clicks. Laatste keer dat ik hem zag heeft hij een D800 gekregen (gekregen dus), hij heeft bewust niet voor een D4 gekozen omwille van het feit dat hij vond dat de prijs niet in verhouding stond met de meerwaarde. (Of misschien omdat het zijn laatste jaar is ????).
                        Wat ik hier lees over de D3 en de D700 en dat ze verouderd zijn, dat zal wel zo zijn maar iedere keer dat ik zoiets lees krijg ik toch rillingen...
                        Ik ben in ieder geval van plan mijn D3 nog zeer lang te gebruiken. Voor wat mijn toepassingen betreft wil ik nog het eerste valabele argument horen om te upgraden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D4.... Overkill?

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          d4 is een toestel ontwikkeld voor fotojournalistiek, daar waar snelheid primeert over de beeldkwaliteit.
                          de d800 is een toestel met nadruk op beeldkwaliteit
                          dus in feite beide toestellen zijn overkill.
                          de d3 en d700 reeks zijn verouderd en zou ik afblijven.

                          zou wachten op de goedkopere 24mp FF welke volgens geruchten op komst is, denk dat dit het toestel is wat je nodig hebt.

                          en als je een zeer goede 24-70 f2,8 lens wenst kijk dan is naar de tamron versie
                          Dus de nieuwe zijn overkill, de oude zijn verouderd en de enige goede kamera moet nog ontwikkeld worden ?

                          En met wat moeten we dan nu fotos maken ?
                          www.christian-bailleul.be | Blog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D4.... Overkill?

                            Het is idd wikken en wegen en de prijs van een d4 is natuurlijk gigantisch en zeker als je weet dak er geen cent aan verdien. Maar toch... Als ik alles lees hier blijft de d800 nog primeren , de D4 is natuurlijk top of the bill, ofwel een 2dehands D3s. Ikzelf zal niet snel tweedehandsbody kopen (lenzen wel). De d800 staat nu 2700€... Is natuurlijk de helft hè... Maar zijn die 4bps net niet te traag voor concerten? (d7000 heeft nu zelfs 5bps dacht ik)
                            Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D4.... Overkill?

                              Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                              Dus de nieuwe zijn overkill, de oude zijn verouderd en de enige goede kamera moet nog ontwikkeld worden ?

                              En met wat moeten we dan nu fotos maken ?
                              Door een Sony te nemen natuurlijk.....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X