Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D4.... Overkill?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D4.... Overkill?

    Hallo allen,

    heb al vele topics afgegaan hier en ook al in professionele winkels gegaan en ik ben er nog niet uit.
    Ik ben vooral concertfotograaf en dus donkere toestanden.
    Momenteel werk ik met een d7000 en een 17-55 2.8 en een 70-200 2.8

    Nu wou ik overschakelen naar een FF en eventueel een 24-70 2.8 lens ipv de 17-55

    Ik weet niet welke te kiezen eigenlijk. Maar die D4.... kwijl... ma miss wel overkill of toch een goeie investering? Aangezien ik na enige tijd ook een centje wil bijverdienen met fotografie (communies, trouwfeesten, modellenshoot,...)

    Wat is jullie mening aub?
    Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

  • #2
    Re: Nikon D4.... Overkill?

    De D4 is misschien voor jouw behoeften inderdaad een beetje overkill. Mocht sportfotografie nu je ding zijn, ook commercieel,
    dan was de D4 (en de D3s voor beduidend minder geld) waarschijnlijk de beste keuze. Persoonlijk denk ik dat, mocht je echt
    voor FX gaan, de D800 meer geschikt is voor jouw wensen. Momenteel moet dit wel de beste camera zijn, die middenformaat
    aardig op de hielen zit. De D4 is vooral erg snel, maar daar betaal je zeker de hoofdprijs voor.

    Mocht je de 36 megapixels niet nodig hebben, dan kun je voor een flink kleiner bedrag ook eens kijken naar de D700. Deze wordt
    nog steeds professioneel gebruikt en is vooral geliefd om zijn geweldige ruisprestaties (handig voor binnenportretten). Wil je echt
    een grote stap vooruit in beeldkwaliteit, dan denk ik dat de D800 de beste keus zou zijn.
    Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D4.... Overkill?

      Dank je alvast voor de uitleg... De d800 is idd helft goedkoper bijna