Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brenndalsbreen - Noorwegen + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brenndalsbreen - Noorwegen + update






    Hieronder een update met wat meer contrast...



    Last edited by mortierke; 14 juli 2012, 11:12.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

    Indrukwekkend landschap, met mooie inleiding!
    Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

    Comment


    • #3
      Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

      topplaat, mortierke! Heel mooie contrastwerking!
      Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

      Comment


      • #4
        Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

        Hele mooie Kurt, knappe voorgrond ook erbij.

        Ben zelf bij de Briksdalsbreen geweest, als ik nu deze foto zie lijkt die gletcher wel een copie van deze. ( Ga ik nog een keer posten )
        Nog meegemaakt dat er een stuk ijs naar beneden kwam? Bij ons kwam er een stuk ter grote van een halve auto naar beneden, vooral het scheuren/kraken ervoor was heel indrukwekkend, net zware onweer.
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

          wel mooi maar:
          heb de indruk dat je er tè veel op wilde zetten.
          water/bergen en lucht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

            Mooie foto van een minder bekende gletsjertong.
            Heb je nog andere uitlopers bezocht ?

            Comment


            • #7
              Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

              Gezien de lastige locatie vind ik dat je er toch iets moois van hebt weten te maken. Ik vind het licht wel wat vlak (misschien iets te enthousiast nabewerkt?).
              Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

              Comment


              • #8
                Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Hele mooie Kurt, knappe voorgrond ook erbij.

                Ben zelf bij de Briksdalsbreen geweest, als ik nu deze foto zie lijkt die gletcher wel een copie van deze. ( Ga ik nog een keer posten )
                Nog meegemaakt dat er een stuk ijs naar beneden kwam? Bij ons kwam er een stuk ter grote van een halve auto naar beneden, vooral het scheuren/kraken ervoor was heel indrukwekkend, net zware onweer.
                Ik moest er ook meteen aan denken.
                Zelf nooit een stuk naar beneden zien storten maar wel het lawaai gehoord (oren werken nu eenmaal trager dan oren)
                Wat me persoonlijk verbaast is dat de mooiste gletsjertong van de Jostedalsbre hier nooit voorbij kwam (Austurdalsbreen).

                Comment


                • #9
                  Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                  Die komt nog Paul, en het is inderdaad met voorsprong de mooiste
                  vriendelijke groeten, Kurt
                  Mijn foto's
                  Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                    Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                    Die komt nog Paul, en het is inderdaad met voorsprong de mooiste
                    Aha, ik zit op het puntje van mijn stoel laat maar komen.
                    Ik denk dat je hier een primeur mee hebt, goed zo.
                    Het is wel een fikse trippel hé.

                    Austurdalsbre komt nooit toeristisch. Wel moet ik even denken op wel moment van de dag je er best komt. Die bergrug achterin zorg voor vervelende schaduwen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                      Zalige prent
                      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                        Wat heb jij daar een zalige tijd beleefd man.
                        Stuk voor stuk knap resultaat.
                        www.photo-rudi.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                          Aha, ik zit op het puntje van mijn stoel laat maar komen.
                          Ik denk dat je hier een primeur mee hebt, goed zo.
                          Het is wel een fikse trippel hé.

                          Austurdalsbre komt nooit toeristisch. Wel moet ik even denken op wel moment van de dag je er best komt. Die bergrug achterin zorg voor vervelende schaduwen.
                          We zijn rond 10u30 aan de wandeling begonnen dus toen we aan Austerdalsbreen kwamen stond de zon hoog. Een schitterende wandeling met nog vrij veel sneeuw in een adembenemend mooie vallei.
                          Het verhaal volgt bij de foto
                          Briksdalsbreen hebben we ook gedaan maar Brenndalsbreen die hier op de foto staat vonden we veel mooier vooral omdat we er helemaal alleen waren.
                          De schoonheid van Briksdalsbreen (of wat er nog van over blijft) wordt voor ons voor een groot deel teniet gedaan door de massa's toeristen die er naartoe gereden worden in die golfkarretjes.
                          Alle respect voor al die mensen die op die manier ook van de mooie omgeving kunnen genieten maar wij houden meer van het gevoel alleen in een overweldigend landschap rond te lopen.
                          Dat hadden we bij Brenndalsbreen en ook bij Austerdalsbreen... het gevoel om weg te zijn van alles en te kunnen genieten van de natuurpracht en de stilte is onevenaarbaar
                          We hebben ook ijsklompen zien afbreken en het is raar om dat eerst te zien en pas een aantal seconden erna te horen.
                          Als je het gedonder hoort en naar de gletsjer kijkt is het visuele spektakel eigenlijk al voorbij.
                          Bij het zien van al dat afbrokkelend ijs begin je te beseffen aan welk tempo die gletsjers aan het verdwijnen zijn...
                          vriendelijke groeten, Kurt
                          Mijn foto's
                          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                            heel mooi met een mooie lead-in
                            ik mss nog durven wat contrast inbrushen op de achterste bergen
                            facebook

                            500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Brenndalsbreen - Noorwegen

                              blijkbaar een hele mooie ervaring geweest ,zalig om zoiets te mogen meemaken en de foto is prachtig

                              Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                              We zijn rond 10u30 aan de wandeling begonnen dus toen we aan Austerdalsbreen kwamen stond de zon hoog. Een schitterende wandeling met nog vrij veel sneeuw in een adembenemend mooie vallei.
                              Het verhaal volgt bij de foto
                              Briksdalsbreen hebben we ook gedaan maar Brenndalsbreen die hier op de foto staat vonden we veel mooier vooral omdat we er helemaal alleen waren.
                              De schoonheid van Briksdalsbreen (of wat er nog van over blijft) wordt voor ons voor een groot deel teniet gedaan door de massa's toeristen die er naartoe gereden worden in die golfkarretjes.
                              Alle respect voor al die mensen die op die manier ook van de mooie omgeving kunnen genieten maar wij houden meer van het gevoel alleen in een overweldigend landschap rond te lopen.
                              Dat hadden we bij Brenndalsbreen en ook bij Austerdalsbreen... het gevoel om weg te zijn van alles en te kunnen genieten van de natuurpracht en de stilte is onevenaarbaar
                              We hebben ook ijsklompen zien afbreken en het is raar om dat eerst te zien en pas een aantal seconden erna te horen.
                              Als je het gedonder hoort en naar de gletsjer kijkt is het visuele spektakel eigenlijk al voorbij.
                              Bij het zien van al dat afbrokkelend ijs begin je te beseffen aan welk tempo die gletsjers aan het verdwijnen zijn...

                              Comment

                              Working...
                              X