Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands 5D mark 1 kopen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands 5D mark 1 kopen

    Ik overweeg om naast mijn oude vertrouwde Canon EOS 40D een 2e hands 5D Mark 1 aan te schaffen. voor zo'n 600 Euro zijn deze op marktplaats te vinden. Echter is het aantal clicks niet eenvoudig vast te stellen (bij een 40 D kan dit met software). Mogen we vast stellen dat de aanschaf van een 5 D hiermee een te groot risico is? (Na zo'n 100.000 clicks is het gebeurd met de sluiter).
    Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

  • #2
    Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

    En dan laat je gewoon een nieuwe plaatsen hé !
    100.000 is een richtlijn geen exacte wetenschap. Een toestel kan som het dubbele aan en soms halen ze de 100.000 niet, 600 euro is een mooie prijs !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

      Off topic:
      Het verschil in Euro's tussen een gebruikte 5D MK1 en een 5D Classic vind ik wat weinig bij de genoemde prijs.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Off topic:
        Het verschil in Euro's tussen een gebruikte 5D MK1 en een 5D Classic vind ik wat weinig bij de genoemde prijs.
        Zijn dat niet allebei gewoon de eerste 5D?
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Zijn dat niet allebei gewoon de eerste 5D?
          Inderdaad.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

            Ik schoot tot nu toe met een 500D, waar ik trouwens altijd enorm tevreden over geweest ben. Ik heb vrijdag de overstap gemaakt naar een 5D Mark I en moet zeggen dat het me enorm bevalt. Het is een camera zonder teveel toeters en bellen die, van wat ik tot nu toe gezien heb, prachtige beeldkwaliteit levert.

            Comment


            • #7
              Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

              ik heb ondertussen 3 2dehands 5D's in bezit die we gebruiken voor huwelijken.
              Heb er ook nog aan paar hier en daar gekocht om aan een vriend te verkopen of geruild.
              Die van mij worden dus redelijk veel gebruikt op huwelijken en eentje is al 3 jaar in de running. Met 2 van de 3 is er het laatste jaar wel de spiegel losgekomen maar ik heb het op mijn eigen crapuleuze manier opgelost door hem met tape terug te plakken

              Je kan het er wel wat aan zien soms dat ze al goed veel gebruikt zijn of hoe ze behandeld werden. Sommigen zien er echt als nieuw uit terwijl anderen vol met vettigheid tussen de naden zitten of dat er overal verf af is. Het best is dus eentje kopen die er als nieuw uitziet
              Natuurlijk is het mogelijk dat ze kortbij de 100.000 clicks hebben en dat ze er nieuw uitzien maar de kans is klein dat ze meteen begeven. Je hebt net zo goed kans om een nieuwe camera te kopen die na 1 zeek begeeft (zoals mijn analoge canon ooit die na 3 filmpjes begaf) en dan heb je wel garantie maar dan kan je goed weken zitten wachten en zo.

              600 euro is een goeie prijs. Meestal zit het tussen de 600 en 800 al dan niet met batterijpack.
              Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

              Comment


              • #8
                Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

                Dank oplettende lezers!
                Ik bedoelde 5D MK2 en 5D classic.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

                  Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                  Met 2 van de 3 is er het laatste jaar wel de spiegel losgekomen maar ik heb het op mijn eigen crapuleuze manier opgelost door hem met tape terug te plakken
                  Een spiegel die loskomt is een door Canon erkend probleem met de 5D cameras, je kan ze dan ook gratis laten herstellen (heb ikzelf ook gehad). Ook al is hij misschien al oud, de 'service note' hierover van paar jaar geleden geldt nog altijd.
                  Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
                  BLOG

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

                    Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    Dank oplettende lezers!
                    Ik bedoelde 5D MK2 en 5D classic.
                    5d2 is toch nog altijd het dubbele van die 5D dacht ik hoor. Nee?

                    De 5D classic, is trouwens een geweldig toestel!
                    ::: Flickr :::

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

                      5D is super...JE kan hem vergelijken met een oldtimer die het nog steeds doet na 400000 km..
                      Kwaliteit van beelden is super en zeker niet te vergelijken met een 40 D.
                      De 5 D mk2 is uiteraard nog iets anders maar kenners zullen het beamen dat ze allemaal snotteren om het verkoop van hun 5D...
                      Trouwens het is mijn tweede al..Eerst verkocht en na het gemis maar terug aangeschaft.
                      Omdat ik eigenlijk de 5 MK2 nog iets te duur vond.

                      Ga ervoor zou ik zeggen..
                      100000 clicks is wel veel vind ik tussen haakjes.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweedehands 5D mark 1 kopen

                        ik zou de II ook wel willen maar ten eerste kost ie inderdaad rond de 1200 (denk ik, maar kan fout zijn) en de Classic I kost sinds 2009 nog steeds hetzelfde op de 2e hands markt, dus rond de 700-800.. terwijl alle camera's toch eigelijk hun waarde zouden moeten verliezen door het uitbrengen van nieuwere *betere* modellen blijft deze Classic nog steeds zeer gewild onder de gebruikers.

                        Heb zelf de 1D mark II, IIn, en III gehad en deze ook weer weggedaan om in te ruilen tegen een (derde) 5D I die dan de helft kostte en woog. Ik gebruikte de snelheid gewoon niet van de 1D plus dan nog eens dat hele gewicht rond je nek moeten dragen.

                        Het nadeel van de Classic is zijn traagheid bij het scherpstellen, maar dan gebruik ik gewoon altijd het middelste punt, en heb er al tig geweldig scherpe foto's meegemaakt van bewegende voorwerpen. Je hebt bij sequenes gewoon minder gelukte van dan bij de 1D of andere snelle camera, maar pech.. indien je ctie wilt koop dan een actie-camera. De kwaliteit is ook super gewoon. De vignette en scherptediepte en kleur , mh

                        Moet eens checken van die spiegel dan; Zou wel handig zijn want heb nu wel 1 5D die door de zoeker niet scherpstelt maar wel scherpe foto maakt door mijn kunstje
                        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                        Comment

                        Working...
                        X