Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk beginnerstoestel?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk beginnerstoestel?

    hallo iedereen ,

    al jarenlang maak ik vele hobbyfoto's , niet proffesioneel maar met 4 kids in huis word er wel alle dagen getrokken . meestal ondervind ik dat ik te laat ben om bepaalde shots te trekken en wil dus deze keer een camera aanschaffen die sneller foto's kan maken , k'zou graag willen beginnen met een budgetcamera gewoon om het begin wat te leren
    ze raden me zelf de canon eos 1100 d aan of de sony cybershot dsc-hx100v , maar zelf snap ik daar dus niets van . graag welke ene met een goede macrostand aangezien ik nogal een felle visliefhebber ben en geloof me het is echt niet simpel om zo'n kleine snelle visjes duidelijk en mooi op foto te krijgen , zijn er hier mensen die me kunnen helpen ?

    groetjes

  • #2
    Re: welk beginnerstoestel?

    Begrijp echter wel dat je met een spiegelreflex ook op automatisch foto's kan maken maar dan gaan de foto's wel teleurstellend kunnen zijn, bewogen beelden enz... Je gaat zaken moeten leren begrijpen zoals diafragma, sluitertijd, iso... De eos 1100D lijkt mij alvast in orde om te starten.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: welk beginnerstoestel?

      hey alvast bedankt voor je antwoord ,

      al tijdje ben ik volop aan het snuffelen op het net om al die termen echt te leren van hoe wat en waarom nodig , maar zonder echt zo'n camera in handen vind ik het nogal ingewikkeld om echt te begrijpen , tegenover als ik zou kunnen uittesten wat ik zoal vind zou het naar mijn idee makkelijker zijn
      maar er zijn zoveel merken en camera's dat het voor ene beginner echt wel moeilijk is
      paar dagen terug wou er iemand mij een olympus e-420 aan de hand doen tweedehands maar als je er nog niet echt veel van kent is dat moeilijk om te beslissen , dus nu vraag ik raad aan de kenners :-)

      Comment


      • #4
        Re: welk beginnerstoestel?

        Hier nog wat linkjes:

        http://web.canon.jp/imaging/eosd/samples/eos1100d/

        http://nl.canon.be/For_Home/Product_...SLR/EOS_1100D/

        Het objectief in voorbeeld 2: Klik
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: welk beginnerstoestel?

          Het is inderdaad handiger om de theorie naast de praktijk te zetten.

          Volgende combinatie lijkt mij fijn om voor U te beginnen denk ik als ik het goed begrijp:
          Body + objectief (lens) + Lichtgevoelig portretobjectief
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: welk beginnerstoestel?

            Een beginnerscursus fotografie is een goed uitgangspunt voor eender welke camera. En dan heb ik het vooral op de belichtingsdriehoek: diafragma, sluitertijd en lichtgevoeligheid (iso).
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: welk beginnerstoestel?

              bedankt alvast voor de linken ,

              dan denk ik maar dat ik voor de canon zal gaan , en dan kan ik me weer amuseren met alle instellingen na te gaan en het resultaat ervan , mijn antiek toestelleke dat ik nu heb kent zelfs geen macro stand lol

              Comment


              • #8
                Re: welk beginnerstoestel?

                Oorspronkelijk geplaatst door dollydotteke Bekijk bericht
                bedankt alvast voor de linken ,

                dan denk ik maar dat ik voor de canon zal gaan , en dan kan ik me weer amuseren met alle instellingen na te gaan en het resultaat ervan , mijn antiek toestelleke dat ik nu heb kent zelfs geen macro stand lol
                De 1100 is een heel goed toestel en de bijhorende 18-55 IS heeft nog eens zeer goede close-up capaciteiten. Geschikt voor jou dus.
                Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                Comment


                • #9
                  Re: welk beginnerstoestel?

                  nu was ik toch nog even gaan piepen bij aangeboden of ik daar eventueel geen koopje kan vinden voor me maar al wat ik daar lees is dan weer te chinees voor me

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk beginnerstoestel?

                    Bedenk wel, close-up is geen macro!
                    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk beginnerstoestel?

                      Uw website ziet er trouwens fantastisch uit.
                      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                      Bedenk wel, close-up is geen macro!
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk beginnerstoestel?

                        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                        Bedenk wel, close-up is geen macro!
                        Idd, maar 0,34 is wel mooi voor een standaardobjectief
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment

                        Working...
                        X