Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Low Light lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Low Light lenzen

    Ik heb een Nikon d90.
    Welke lenzen zijn het best om in weinig licht te fotograferen?

  • #2
    Re: Low Light lenzen

    Geen idee.

    Comment


    • #3
      Re: Low Light lenzen

      hoe lichtsterker hoe beter...
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Low Light lenzen

        weinig licht is grote opening is klein diafragmagetal en heel goede vibratiereductie zodat je met een vrij lange tijd kan fotograferen op zo laag mogelijke iso.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Low Light lenzen

          http://www.google.be/search?q=nikkor...=1777&bih=1236

          Comment


          • #6
            Re: Low Light lenzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            weinig licht is grote opening is klein diafragmagetal en heel goede vibratiereductie zodat je met een vrij lange tijd kan fotograferen op zo laag mogelijke iso.
            Tenzij het natuurlijk bewegende onderwerpen zijn (sporthal,concert, etc.)
            Dan is het "beter" de ISO op te voeren en de sluitertijd korter te houden.

            Hangt ook een beetje af hoeveel mm je nodig hebt natuurlijk. Als je veel mm nodig hebt, dan zal f/2.8 zowat het maximum zijn dat je zal vinden. Geen idee wat Nikon betreft, maar Canon heeft een goede 135mm lens van f/2. En de 50mm lenzen zijn er ook met f/1.8 en groter...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Low Light lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door timwtw83 Bekijk bericht
              Ik heb een Nikon d90.
              Welke lenzen zijn het best om in weinig licht te fotograferen?
              f/2.8 of "lager" + VR + eventueel statief (afhankelijk van wat je wil fotograferen)
              Nikon D7000 *** Tokina 11-16 mm 2.8 AT-X PRO *** Nikkor 40mm f/2.8G ED AF-S DX Micro *** Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 ED VR II Nano

              Comment


              • #8
                Re: Low Light lenzen

                Wat is je budget, wat wil je ermee fotograferen en welke lenzen heb je al
                Wil je per se een zoom of kan je met een prime leven?

                Comment


                • #9
                  Re: Low Light lenzen

                  Alles waar f1.4 achter staat zijn bij Nikon "de beste" voor low light...


                  Bij de langere objectieven degene waar f2 achter staat.

                  Als het een zoom moet zijn, dan alles waar f2.8 achter staat...



                  Succes
                  Mijn objectieven zijn all round...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Low Light lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
                    Wat is je budget, wat wil je ermee fotograferen en welke lenzen heb je al
                    Wil je per se een zoom of kan je met een prime leven?
                    Hij kan met een prime leven:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Low Light lenzen

                      Voor een advies zou het misschien handig zijn welk low light fotografie de TS wil gaan doen. Voor statische objecten, nachtfotografie, is een statief met een kitlens voldoende.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Low Light lenzen

                        De Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G, snel in alle opzichten, klein en licht en heel scherp. (ik gebruik ze zelf ook, vooral op feestjes waar flitslicht niet zo gewenst is)
                        Kostprijs: ongeveer 340,00€.

                        Groeten,
                        Eric

                        Comment


                        • #13
                          Re: Low Light lenzen

                          Om Low-light te starten is er maar één ideale lens :

                          -----) 50 mm/f1.8

                          Deze lens is scherp, deze is goedkoop (ruim 100€), deze lens is een portretlens (ideaal ook voor een detail van het gezicht : tot 30 cm scherp te stellen), enorme mooie wazige achtergrond, zelfs wat macro-allures (bijv. een mand appelen, je kiest uit welke die scherp is en welke wazig zijn).

                          Met uw ISO op 1000, en een diafragma van f2 tot f4, heb je geen flits nodig en heb je steeds sfeer in je foto's. Je moet wel een beetje dicht komen bij je model, dat wel, maar wij fotografen kunnen toch goed overweg met mensen ?

                          Fan van Stephan Vanfleteren ? David Hamilton ?

                          Met dit lensje kan je wat in hun schaduw komen.

                          Is het budget toch iets hoger ? Dan keuze 2, de 85 mm /f1.8. Ruim 300 €. Scherpstelafstand is een meter, met nog meer mooi 'wazig-achtergrond-effect'. Iets kloeker gemaakt ook.

                          Dus voor zowel ruim 100 € als voor ruim 300 € heb je echt wel top-low-light-materiaal. Foto's waarmee je het verschil kan maken.



                          R
                          Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                          Comment


                          • #14
                            Re: Low Light lenzen

                            De 50mm 1.8 is idd de goedkoopste, maar voor een crop toestel, zou ik voor de 35mm 1.8 gaan. Hangt uiteraard af van wat je ermee wil gaan doen, maar als een "general purpose" prime vind ik die een stuk handiger (op crop dus).

                            Succes! Er gaat een nieuwe wereld voor je open :-)!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Low Light lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaarrul Bekijk bericht
                              De 50mm 1.8 is idd de goedkoopste, maar voor een crop toestel, zou ik voor de 35mm 1.8 gaan. Hangt uiteraard af van wat je ermee wil gaan doen, maar als een "general purpose" prime vind ik die een stuk handiger (op crop dus).

                              Succes! Er gaat een nieuwe wereld voor je open :-)!
                              +1 voor de 35mm

                              50mm op crop vond ik niets, noch mossel noch vis...
                              D800 en een goed glasservies

                              Comment

                              Working...
                              X