Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70: Volledige review is er !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70: Volledige review is er !

    zie dpreview

    Vriendelijke groeten,
    Theo
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    En zeggen dat ik er rond 16u nog naar gaan zien ben, en er toen nog geen sprake van was
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #3
      Zo zou ik het ook hebben samengevat !

      There's not much more for me to add other than I am very pleased to see Nikon stepping up with a quality camera which doesn't compromise on build quality, feature set or image quality and yet offers superb value for money. There's no risk involved in the D70's slightly higher price compared to the EOS 300D (Digital Rebel), it's absolutely worth it.
      NIKON D70
      NIKKOR AF-S DX 18-70 F3.5-4.5 IF ED

      Comment


      • #4
        Voila,

        Er wordt enkel opnieuw gezegd wat we hier al lang wisten: een superbe camera dus en dat wordt nu nog eens bevestigd met de nodige gedetailleerde technische vergelijkingen.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Originally posted by theokus
          zie dpreview

          Vriendelijke groeten,
          Theo
          Wat mij als eerste opvalt is mijn stokpaardje: "de witbalans".
          Volgens Phill is dit eerder pover.
          Goede foto's vallen of staan met de witbalans!
          Ik kan daar maar niet van af blijven
          Het wordt hoog tijd dat de grote jongens zich eens serieus gaan bezig houden met het inbouwen van een kleurentemperatuurmeter!
          Ze kunnen we de juiste kleurentemperatuur op elke seconde van de dag automatisch toepassen.

          De D70 blijft voor mij echter een fijn machien
          En ik denk en hoop dat met een firmware upgrade een paar vervelende
          dingetjes zullen verdwijnen.

          Vriendelijke groeten,
          Theo

          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Stok in het hoenderhoek!!!
            Ik heb momenteel geen dslr meer , en geen lenzen, ben dus eens vrij van keuze. Maar, toegegeven, de d70 is kwa specs zeker beter dan de d300, echter, op gebied van de beelden weet ik het zo niet. Deze review is voor mij zeker niet overtuigend, ik heb het idee dat de beeldkwaliteit gelijk is, met uitzondering van de ruis, ik zie meer ruis in de blauwe lucht bij de nikon dan bij het oude canon broertje.
            Iedereen is hier zo wild van dat beestje, maar ik geraak niet overtuigd. Wat me wel zou kunnen bekoren is dat kitlensje, die van Canon is gewoon ok, de Nikon lijkt me supergoed.
            gewoon eens eentje proberen zeker?

            Comment


            • #7
              Hallo Rudy,

              Met minder als een Canon 1D Mark II ga jij nooit tevreden zijn, dus ... ...

              Jaja


              Originally posted by Rudy
              Stok in het hoenderhoek!!!
              Ik heb momenteel geen dslr meer , en geen lenzen, ben dus eens vrij van keuze. Maar, toegegeven, de d70 is kwa specs zeker beter dan de d300, echter, op gebied van de beelden weet ik het zo niet. Deze review is voor mij zeker niet overtuigend, ik heb het idee dat de beeldkwaliteit gelijk is, met uitzondering van de ruis, ik zie meer ruis in de blauwe lucht bij de nikon dan bij het oude canon broertje.
              Iedereen is hier zo wild van dat beestje, maar ik geraak niet overtuigd. Wat me wel zou kunnen bekoren is dat kitlensje, die van Canon is gewoon ok, de Nikon lijkt me supergoed.
              gewoon eens eentje proberen zeker?

              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Stomme review!

                Nu kan ik helemaal al niet meer wachten tot zaterdag (dan mag ik m'n D70+kitlens gaan afhalen )
                D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

                Comment


                • #9
                  Wat mij inderdaad bij mijn één week gebruik met de d70 is opgevallen is het grote verschil in kleuren als je een foto schiet met een vari program zoals protrait of als je de P mode gebruikt en zelf de witbalans regelt.

                  Is dit normaal of niet? Ik weet het ook niet maar dit viel me toch meteen op.
                  Nikon D70
                  Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G ED DX

                  Comment


                  • #10
                    patrik,

                    die preset instellingen regelen idd alles zelf.
                    ik raad je dan ook aan je eigen instellingen te gebruiken na de nodige testen. in het setup menu kan je dit doen met de 'eigen' instellingen.

                    laat je toe alles in te stellen naar wens.

                    Comment


                    • #11
                      Leuke review.

                      Vooral leuk dat ik in die vgl problemen bij canon en nikon kan vinden waar niemand over spreekt. Maar tja het zijn natuurlijk wel 200% crops dus die problemen zijn waarschijnlijk wel irrelevant. En dat is juist het goeie aan dpreview je kan altijd zelf je conclusies trekken.
                      Wat er wel in ontbreekt is een vergelijking tussen beide camera's op hun beste dat vind ik wel spijtig.

                      Maar ik ben wel blij dat Nikon eindelijk een camera heeft die kan wedijveren met Canon dat komt ons consumenten alleen maar tengoede. Binnenkort een 10D aan 1100€ bijvoorbeeld. Of een 300D aan 700€. Of de S3 aan 1200€ of de E1 aan 1100€ en ga zo maar voort. Het zijn weer leuke tijden. Niet dat mijn camera al aan vervanging toe zou zijn maar hoe meer concurrentie hoe beter mijn volgende camera zal zijn.

                      Comment

                      Working...
                      X