Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op deze campsite.....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op deze campsite.....

    ...wil ik mijn tent ook wel eens zetten. Dit is Loch Etive (Schotland). Ook al lijkt de foto later op de avond gemaakt is hij van omstreeks 2 uur in de namiddag. Rara welke filter heb ik hier gebruikt ?








    Groter formaat



    Canon 5DmkII + Nikkor 14-24mm2.8G
    Iso 100 , f18 , 1/80sec
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Op deze campsite.....

    geen idee welke filter ( care to share) maar ik weet wel dat dit ene hele mooie foto is
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Op deze campsite.....

      heel mooi maar, wel wat jammer van het voorste tentje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Op deze campsite.....

        Deze heeft idd een heel andere sfeer dan je pal op de middag mag verwachten!
        Singh-ray gold 'n blue polarizer?
        Groeten!

        500px / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Op deze campsite.....

          Ik denk ook een Cp polar filter of wel de Lee grad 0.6 met een Soften orange filter?
          Mooie kleuren trouwens en als je daar gaat kamperen dan laat gerust iets weten dan zetten we daar een tent voor 8 man..met keuken en alles erop en eraan....
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: Op deze campsite.....

            zeer mooie foto..
            erg knap..

            laat het tentje vooraan maar staan :-)
            ::| Verbeelding |::

            Comment


            • #7
              Re: Op deze campsite.....

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ik denk ook een Cp polar filter of wel de Lee grad 0.6 met een Soften orange filter?
              Mooie kleuren trouwens en als je daar gaat kamperen dan laat gerust iets weten dan zetten we daar een tent voor 8 man..met keuken en alles erop en eraan....
              kom dan ook mee in die tent (kan koken als het nodig is)
              OT : knappe foto
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: Op deze campsite.....

                Man, ik zou er direct m'n tentje bijzetten.
                Schitterende plaats

                en heel mooie foto


                greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Op deze campsite.....

                  Ik niet.
                  Ik vind het een zeer mooie foto in een zeer mooie omgeving maar als freak ga ik ik nu iets raars zeggen.
                  Het heeft geen enkele betrekking op de kwaliteit van de foto maar in dit soort monumentaal landschap bij deze fotokwaliteit hoort een monumentaal soort tent genre VE25, Westwind, Hilleberg, Akka. Het is alsof het liefje van Popeye poseert bij de afgrond bij Preikestolen (N).
                  Maar dit zijn nu van die dingen waar je zelf geen pak op hebt.
                  Persoonlijk volg ik Bouk in zijn oordeel maar waarschijnlijk omwille van compleet verschillende redenen.
                  8 personen op deze plek ruineren de locatie compleet, ik had het er liefst van al een eenpersoonstentje zien staan om de eenzaamheid te beklemtonen.

                  Op de duur durf ik dit soort reacties steeds minder en minder te geven omdat ik vrees om op die manier een zuurpruim effect te creëren maar dit soort foto's raakt me diep omdat we zelf altijd op zo'n locaties kamperen.

                  PaulM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op deze campsite.....

                    Hoe mooikon deze geweest zijn zonder die tentjes.
                    Groetjes Chris.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op deze campsite.....

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Op de duur durf ik dit soort reacties steeds minder en minder te geven omdat ik vrees om op die manier een zuurpruim effect te creëren maar dit soort foto's raakt me diep omdat we zelf altijd op zo'n locaties kamperen.
                      Ik volg je helemaal, Paul. Misschien maakt dat mij ook tot een zuurpruim, maar ik dénk dat dat ons tot waardezoekers maakt . Er valt niets te beleven in een prachtig landschap, als dat als een soort Disneypark is uitgebuit....

                      Rupselkopke: deze foto is waanzinnig mooi. Hij was inderdaad mooier geweest zonder het voorste tentje, maar daar kan jij als fotograaf heel weinig aan veranderen (behalve misschien de piketjes uittrekken en wachten op een stevige windstoot?). Topplaat! Hier zit voor mij een hofje in! Enne... Ik ben heel benieuwd naar wat voor filter(combinatie) je gebruikt hebt. Vast iets met een "polleke", maar wat precies... Vertel op!
                      Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op deze campsite.....

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Ik niet.
                        Ik vind het een zeer mooie foto in een zeer mooie omgeving maar als freak ga ik ik nu iets raars zeggen.
                        Het heeft geen enkele betrekking op de kwaliteit van de foto maar in dit soort monumentaal landschap bij deze fotokwaliteit hoort een monumentaal soort tent genre VE25, Westwind, Hilleberg, Akka. Het is alsof het liefje van Popeye poseert bij de afgrond bij Preikestolen (N).
                        Maar dit zijn nu van die dingen waar je zelf geen pak op hebt.
                        Persoonlijk volg ik Bouk in zijn oordeel maar waarschijnlijk omwille van compleet verschillende redenen.
                        8 personen op deze plek ruineren de locatie compleet, ik had het er liefst van al een eenpersoonstentje zien staan om de eenzaamheid te beklemtonen.

                        Op de duur durf ik dit soort reacties steeds minder en minder te geven omdat ik vrees om op die manier een zuurpruim effect te creëren maar dit soort foto's raakt me diep omdat we zelf altijd op zo'n locaties kamperen.

                        PaulM
                        Meestal doe ik mijn uiterste best om alle sporen van de "moderne mens" uit mijn landschapsfoto's te weren. Dit is een foto gemaakt tijdens het wandelen en het leek me echt heel vreemd dat het toegelaten is om hier je tentje op te slaan. Achteraf gezien heb ik in deze lokatie veel te weinig tijd gestoken. Je kent het zeker wel...vrouwtje vermoeide benen en zeuren. Het is één van de enige foto's van Loch Etive die ik weerhouden heb van de vuilbak omdat ik het licht op het achterliggende landschap mooi was. De tentjes heb ik gebruikt om ook de voorgrond hier wat te vullen...het is ook de reden waarom ik deze titel er aan gaf. Soms kan je je eigen voor het hoofd slaan dat je uit zulke lokatie niet meer uithaalde....maar tis niet anders hé. Misschien dat een website voor kampeer benodigdheden er nog iets mee kan aanvangen
                        Bedankt voor je eerlijke comment.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op deze campsite.....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Caenwyr Bekijk bericht
                          Ik volg je helemaal, Paul. Misschien maakt dat mij ook tot een zuurpruim, maar ik dénk dat dat ons tot waardezoekers maakt . Er valt niets te beleven in een prachtig landschap, als dat als een soort Disneypark is uitgebuit....

                          Rupselkopke: deze foto is waanzinnig mooi. Hij was inderdaad mooier geweest zonder het voorste tentje, maar daar kan jij als fotograaf heel weinig aan veranderen (behalve misschien de piketjes uittrekken en wachten op een stevige windstoot?). Topplaat! Hier zit voor mij een hofje in! Enne... Ik ben heel benieuwd naar wat voor filter(combinatie) je gebruikt hebt. Vast iets met een "polleke", maar wat precies... Vertel op!
                          Een gewoon polfilter(Cokin164 X-pro). Ik was eigenlijk heel curieus of er iemand een opmerking zou maken over het ongelijkmatige effect van een polfilter op de blauwe lucht. Links en rechts is de lucht beduidend bleker. Op het accesoiresforum krijg je heel dikwijls de opmerking dat je nooit of te nimmer een pol filter op een extreme breedhoek mag gebruiken (hier 14mm op fullframe).....wel 150 keer "bekeken" later geen enkele opmerking hierover. Die filter was hier het enige wat de mooie gloed op de bergflank en de rijke geel-groene kleur in de bomen op de achtergrond gaf. Zonder een polfilter was deze foto in mijn ogen veel slechter.
                          Bedankt voor je reactie.
                          Last edited by RUPSELKOPKE; 19 april 2012, 16:02.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op deze campsite.....

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Dit is een foto gemaakt tijdens het wandelen en het leek me echt heel vreemd dat het toegelaten is om hier je tentje op te slaan.
                            Als ik het goed heb mag je in Schotland op heel veel plaatsen vrij kamperen mits toelating van de landeigenaar... Toen wij vorige zomer in juni tijdens ons laatste weekend in Schotland door een mistig Glen Etive reden stond het er vol wildkampeerders die een weekend op zalm (denk ik toch) kwamen vissen met grote groepen tenten en alles erop en eraan om er een feestweekend van te maken.

                            On Topic... een schitterende foto die mij heel veel zin doet krijgen om zo snel mogelijk nog eens naar Schotland te trekken
                            ...maar eerst Noorwegen binnen vier weken
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op deze campsite.....

                              Eerst en vooral vind ik deze een hele mooie mooie achtergrond en mooie voorgrond -1 tentje. ik moet inderdaad zeggen dat de foto beter zou uitkomen met enkel het klein tentje zodat het afgelegen en verlaten gevoel meer weergegeven wordt.

                              Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                              ... en het leek me echt heel vreemd dat het toegelaten is om hier je tentje op te slaan.
                              In Schotland mag je overal je tentje opzetten en wildkamperen. Dat was één van de eerste dingen die ze veranderden toen ze hun eigen grondwet kregen.

                              greets,

                              Jeroen

                              Comment

                              Working...
                              X