Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 1D mark ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 1D mark ii

    Ik zag net een advertentie van een canon 1D mark ii, ik heb een 550D maar ik denk dat ik toch deze beter kan gebruiken bij vogels vanwegen de sluiter snelheid. Hij is aan de boven kant aardig geschaaft maar voor 400euro zou dat toch een mooie prijs zijn? Wat vinden jullie?

    Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

  • #2
    Re: canon 1D mark ii

    De sluitertijd van een professionele camera is net hetzelfde als die van de 550D bij dezelfde diafragma-opening en hetzelfde licht...

    De 1D MKII was een heel goede camera, maar ondertussen is die technologie niet stil blijven staan.
    De beeldkwaliteit van een 550D is beter dan die van de 1D MKII, maar de 1D zal wel een betere autofocus hebben.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Bedankt voor de reactie! Maar zou het dan waard zijn dan om hem te kopen of zou u zeggen om door te sparen voor de 7D of tweedehandse 1D mark iii

      Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

      Comment


      • #4
        Re: canon 1D mark ii

        welke lenzen heb je trouwens?

        heb je EF-lenzen of EF-s lenzen?
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Ik heb tamron 90mm, sigma 150-500, kit lens, 50mm. En wil nog 10-22 of 17-40 dat moet ik nog uit komen

          Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

          Comment


          • #6
            Re: canon 1D mark ii

            Een 10-22 zal niet passen op een 1DII. De andere lenzen die je hebt, passen er wel op.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke
              Een 10-22 zal niet passen op een 1DII. De andere lenzen die je hebt, passen er wel op.
              Waarom past die niet dan? Anders kan ik die altijd nog op me 550D gebruiken toch..?

              Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

              Comment


              • #8
                Re: canon 1D mark ii

                Op een 1DII passen enkel EF lenzen. De 10-22 is een EF-s lens, die past inderdaad wel op je 550D.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment


                • #9
                  Re: canon 1D mark ii

                  Je hebt
                  een snellere AF
                  hogere fps
                  grotere zoeker
                  de topbouwkwaliteit

                  maar daar houdt het ook echt op qua voordelen...
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Zouden jullie deze body of toch een andere body tweede hands kopen? Voor naast mijn 550D, een 40 od 50D? Misschien? Of toch 1D m ii?

                    Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 1D mark ii

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      Je hebt
                      een snellere AF
                      hogere fps
                      grotere zoeker
                      de topbouwkwaliteit

                      maar daar houdt het ook echt op qua voordelen...
                      toch nog een paar:

                      - prachtige beeldkwaliteit op lage iso
                      - lekker véél selecteerbare AF punten, die bovendien ook nog goed gespreid staan in de zoeker. Ideaal om direct je compositie te maken zonder herkadreren.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 1D mark ii

                        ook de kitlens zal je niet meer kunnen gebruiken op je 1d

                        persoonlijk zie ik niet in waarom je naar een 1d neigt.

                        loop je tegen je limieten van je 550d?
                        ook als je naar de 1d trekt, verlies je mm's voor je vogels want de 1d is een 1,3 crop, geen 1,6 dus persoonlijk lijkt me het geen vooruitgang op dat vlak.

                        als het je puur om de sluitertijd gaat, kan je ook gaan kijken voor een 2de hands 40/50d
                        Ook de 60/7d zijn mogelijkheden.

                        comparison 550d - 1d mark 2 - 40d - 60d - 7d
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Userke
                          ook de kitlens zal je niet meer kunnen gebruiken op je 1d

                          persoonlijk zie ik niet in waarom je naar een 1d neigt.

                          loop je tegen je limieten van je 550d?
                          ook als je naar de 1d trekt, verlies je mm's voor je vogels want de 1d is een 1,3 crop, geen 1,6 dus persoonlijk lijkt me het geen vooruitgang op dat vlak.

                          als het je puur om de sluitertijd gaat, kan je ook gaan kijken voor een 2de hands 40/50d
                          Ook de 60/7d zijn mogelijkheden.

                          comparison 550D 1d mark 2 - 40d - 60d - 7d
                          Ja ik had al gekeken naar een tweede handse 40D 250euro ongv. Het liefst wil ik de 7D maar ik denk dat ik dan daar naar toe ga maar dat diurt nog wat langer, zouden jullie zeggen toch een 40D en later een 7D of dan wachten op 7D? (zonden van het geld)

                          Sent from my GT-I9000B using Forum Runner

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon 1D mark ii

                            Oorspronkelijk geplaatst door jkme Bekijk bericht
                            Ja ik had al gekeken naar een tweede handse 40D 250euro ongv. Het liefst wil ik de 7D maar ik denk dat ik dan daar naar toe ga maar dat diurt nog wat langer, zouden jullie zeggen toch een 40D en later een 7D of dan wachten op 7D? (zonden van het geld)

                            Sent from my GT-I9000B using Forum Runner
                            ik denk dat je voor vogels voldoende gaat hebben aan de 40d
                            ik heb zelf mijn 40d overgekocht van iemand die aan vogelfotografie deed hier op het forum. Die had ook de 50d en ze gingen de 7d kopen, daarom deze ze de 40d weg.
                            De reden dat ze naar de 7d gingen, was niet voor de vogels en fotografie maar vooral omdat de vrouw des huizes af en toe ook eens wou kunnen filmen

                            nu die 40d vinden voor 250 euro zal moeilijker worden, reken ook eerder op een 350 euro
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon 1D mark ii

                              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                              ik denk dat je voor vogels voldoende gaat hebben aan de 40d
                              ik heb zelf mijn 40d overgekocht van iemand die aan vogelfotografie deed hier op het forum. Die had ook de 50d en ze gingen de 7d kopen, daarom deze ze de 40d weg.
                              De reden dat ze naar de 7d gingen, was niet voor de vogels en fotografie maar vooral omdat de vrouw des huizes af en toe ook eens wou kunnen filmen...
                              Als je voor vogelfotografie gaat zul je toch best naar een 7D of 1D reeks moeten gaan, neem dat maar van mij aan
                              En dan bedoel ik uiteraard vogels in het wild hé, niet in de dierentuin of show

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X