Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Capilla de la Luna (II)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Capilla de la Luna (II)

    Misschien een grensgeval voor dit forumonderdeel, maar deze foto hoort bij de "volle maan"-reeks



    UPDATE : donkerder gemaakt voor meer nacht-effect

    Last edited by Dama; 17 december 2011, 11:35.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Capilla de la Luna (II)

    weer zeer knap danny ... ze blijven ook maar komen, de toppers
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Capilla de la Luna (II)

      Schitterend!
      320 sec belichting? Doe je dat met een timer of hoe werk je? Met of zonder grijsfilter?
      Gr.
      Danny
      Sony alpha A580 (2X)/ Sony 70-400 G2 / Sigma 8-16 / Sigma 17-70 / Sigma Macro 50
      http://syndromeda.be/Foto/Foto_albums.html

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Syndromeda
        Schitterend!
        320 sec belichting? Doe je dat met een timer of hoe werk je? Met of zonder grijsfilter?
        Gr.
        Danny
        Een beetje toelichting hoe deze foto tot stand kwam...
        Het is een enkele belichting, waarbij ik per se de maan buiten beeld wou, om overstraling en een lichtspoor te vermijden.
        Bij het afdrukken zat de maan net achter die gevel, maar tijdens het belichten (meer dan 5min) kwam ze dan toch in beeld vanaf de 4e minuut.
        Dit gaf me dus het beste van de 2 werelden, ik kreeg de maan toch op de foto, maar gedurende een korte tijd.

        Ter voorbereiding van het shot heb ik foto's genomen op ISO12800, om scherpstelling en compositie te controleren, maar ook om de belichting te meten. Mijn camera geeft niet meer dan 30sec aan. Zo kon ik omrekenen hoeveel sec ik moest belichten op ISO400.
        320 sec op Bulb, met een afstandsbediening, die tevens een timerfunctie heeft (timer - interval - delay).

        Geen grijsfilter gebruikt, want ik zag nu al geen steek door de zoeker.

        Het was al pikdonker, en er was zelfs geen opvallend licht van de maan.

        Bij "Capilla de la Luna" viel het maanlicht nog op de kapel, maar hier dus niks.

        Dit was voor mij een eerste experiment, en ik was enorm verbaasd hoe gevoelig een sensor is, en dus veel meer kan capteren dan we zelf kunnen waarnemen.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Capilla de la Luna (II)

          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
          Een beetje toelichting hoe deze foto tot stand kwam...
          Het is een enkele belichting, waarbij ik per se de maan buiten beeld wou, om overstraling en een lichtspoor te vermijden.
          Bij het afdrukken zat de maan net achter die gevel, maar tijdens het belichten (meer dan 5min) kwam ze dan toch in beeld vanaf de 4e minuut.
          Dit gaf me dus het beste van de 2 werelden, ik kreeg de maan toch op de foto, maar gedurende een korte tijd.

          Ter voorbereiding van het shot heb ik foto's genomen op ISO12800, om scherpstelling en compositie te controleren, maar ook om de belichting te meten. Mijn camera geeft niet meer dan 30sec aan. Zo kon ik omrekenen hoeveel sec ik moest belichten op ISO400.
          320 sec op Bulb, met een afstandsbediening, die tevens een timerfunctie heeft (timer - interval - delay).

          Geen grijsfilter gebruikt, want ik zag nu al geen steek door de zoeker.

          Het was al pikdonker, en er was zelfs geen opvallend licht van de maan.

          Bij "Capilla de la Luna" viel het maanlicht nog op de kapel, maar hier dus niks.

          Dit was voor mij een eerste experiment, en ik was enorm verbaasd hoe gevoelig een sensor is, en dus veel meer kan capteren dan we zelf kunnen waarnemen.
          weerom super Danny ,iedere keer denk ik het kan niet meer beter maar iedere keer sta ik opnieuw verwonderd ,
          ook tof dat je bereid bent om uitleg te geven hoe deze tot stand kwam zo kunnen we ook heel wat bijleren ,thanks

          Comment


          • #6
            Re: Capilla de la Luna (II)

            weer een mooie vooral hoe het maanlicht door de poort komt kan mij wel bekoren.
            de hoge iso is inderdaad altijd de manier om te weten te komen wat je juist in beeld hebt en dan maar rekenen. ik doe dit persoonlijk niet met afstandbediening met timer maar met een gewone en een horloge met timer van €5.

            greets,

            Jeroen

            Comment


            • #7
              Re: Capilla de la Luna (II)

              weer een heel mooie.
              had wel meer verschuiving van de schaduw verwacht..?
              zeker van het hekwerk.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Capilla de la Luna (II)

                Ook een hele mooie Danny, zeker ook door de hoeveelheid
                werk/tijd wat je erin gestoken hebt.

                gr.ron.
                http://exhi-fotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Capilla de la Luna (II)

                  Danny,
                  ik vind hem iets te helder: het nacht effect komt minder uit en door de helderheid zijn de sterresporen eerder minuscule streepjes
                  imho liever een belichting van 60 sec en bijkomende belichtingen voor de trails
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Capilla de la Luna (II)

                    Knap werk
                    Al moet ik devid bijtreden, iets donkerder om de avond/nachtsfeer weer te geven
                    Groetjes Hilde
                    http://hildeg.smugmug.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Capilla de la Luna (II)

                      Bouk,
                      je hebt een punt met die schaduw.

                      Ik denk hoe dichter de schaduw bij het schaduwgevende voorwerp ligt, hoe kleiner de verplaatsing is.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      weer een heel mooie.
                      had wel meer verschuiving van de schaduw verwacht..?
                      zeker van het hekwerk.
                      grt,bouk.

                      Devid,
                      Je hebt gelijk.
                      Het was de oorspronkelijk belichting, maar heb nu de lucht donkerder gemaakt. Update staat erbij.
                      Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                      Danny,
                      ik vind hem iets te helder: het nacht effect komt minder uit en door de helderheid zijn de sterresporen eerder minuscule streepjes
                      imho liever een belichting van 60 sec en bijkomende belichtingen voor de trails
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Capilla de la Luna (II)

                        De update doet het beter.
                        Misschien het blauwe nog ietsje zwarter maken?

                        gr.ron.
                        http://exhi-fotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Capilla de la Luna (II)

                          k vind update ook beter
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Capilla de la Luna (II)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                            k vind update ook beter
                            Me to.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Capilla de la Luna (II)

                              Een schitterende update
                              Mooie uitleg ook over hoe de foto tot stand kwam, bedankt
                              vriendelijke groeten, Kurt
                              Mijn foto's
                              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                              Comment

                              Working...
                              X