Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens voor Nikon D60 en D3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens voor Nikon D60 en D3000

    Beste


    Ik zou graag een macrolens willen kopen voor mijn Nikon D3000 en D60, maar ik ben echt verdwaald tussen alle lensmaten.

    wat ik vooral wil doen is macrofotografie van zowel insecten als planten. Ik heb al gelezen dat voor insecten een lange lens het beste is: je kan er van ver het insect fotograferen.
    Mij maakt het niet uit hoe ver of kortbij ik van het insect moet komen.

    In verband met prijs zou ik graag niet te veel willen betalen (dus niet 900euro of nog hoger). Ik zou zeggen met een maximum van 400euro.

    Indien mogelijk bij de merk van Nikon. Sigma vind ik ook goed, maar Tamron daar weet ik niets van.

    Alle tips zijn welkom
    Pas begonnen met fotografie| Nikon D60 + 18/55mm | Nikon D3000 + 18/55mm | Sigma 70-300 DG APO Macro Tumblr

  • #2
    Re: Macrolens voor Nikon D60 en D3000

    Onderstaand artikel kan je helpen bij bepalen brandpuntafstand bij macro objectief.

    Het is ongebruikelijk om een macro-objectief als eerste aanvulling op een standaard kitlens te kiezen. En toch is het een logische keuze. Niet alleen
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens voor Nikon D60 en D3000

      Vergeet niet dat de Sigma geen ingebouwde motor heeft. Misschien dat je voor echte macro geen autofocus nodig hebt, maar als je de lens nog wil gebruiken als lichtsterke tele (portret, candid shots van kinderen) kan autofocus wel handig zijn.

      De Tamron SP AF90mm F/2.8 Di heeft dit wel, en kost net geen 400 €.

      Zelf heb ik echter ook geen ervaring met de Tamron... Maar http://www.flickriver.com/lenses/tam...0mmf28dimacro/ ziet er wel goed uit

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens voor Nikon D60 en D3000

        Ik was ook aan het nadenkenover een 90mm macro lens, maar ik had nog geen idee van welk merk. Prijs-kwaliteit vind ik belangrijk.

        edit: Ik heb ook gelezen dat er tussenstukken kunnen geplaatst worden. Wat is dan het verschil met de lens zelf?
        Pas begonnen met fotografie| Nikon D60 + 18/55mm | Nikon D3000 + 18/55mm | Sigma 70-300 DG APO Macro Tumblr

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens voor Nikon D60 en D3000

          Je kan een tussenring of eventueel een balg tussen camera en lens plaatsten. Je kan dan dichterbij instellen. Nadeel is dat de lens niet speciaal gecorrigeerd is voor het nabij gebied. Je loopt het risico dat het resultaat in termen van scherpte tegen zal vallen.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment

          Working...
          X