Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ikke zoek......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ikke zoek......



    Als fervente liefhebster van fotografie heb ik uiteindelijk besloten mezelf een "beginnerstoestel" aan te schaffen... Ben ervan overuigd dat het in het begin meer vloeken dan "clicken" gaat worden , dus nu niet onmiddellijk een super-spiksplinternieuw-toestel, maar mss heeft iemand wel een okkazietje te koop. Mijn voorkeur gaat uit naar een Canon 550D of eventueel 600D. Een lens capaciteit tussen 70-330mm volstaat.

    Ik kijk uit naar positieve reacties

    Cheers,
    Cruellake

  • #2
    Re: Ikke zoek......

    ik vrees dat die 600 nog maar net uit is, die ga je dus niet direct tweedehands vinden. Je kan misschien ook eens kijken op te koop voor een 40d of een 450 of 500d die zijner al meer tweedehands voor een zacht prijsje
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Ikke zoek......

      ikke heb een 450D te koop, met 4072 clicks op de teller. je mag me altijd een bod doen via pm. De lens die erbij hoorde heb ik reeds verkocht, dus je bent vrij elders te gaan shoppen voor objectieven.

      ch.
      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

      Comment


      • #4
        Re: Ikke zoek......

        Oorspronkelijk geplaatst door cruellake Bekijk bericht
        Een lens capaciteit tussen 70-330mm volstaat.
        dit is een ongewone lengte... bedenk wel dat het type camera's dat je opnoemt crop camera's zijn die een crop van 1.6 maken...
        dus een 70mm is best al wat tele...

        normale/algemene lenzen voor dit type camera's is eerder een 18-55mm lens...

        wat wil je precies fotograferen?
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Ikke zoek......

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          dit is een ongewone lengte... bedenk wel dat het type camera's dat je opnoemt crop camera's zijn die een crop van 1.6 maken...
          dus een 70mm is best al wat tele...

          normale/algemene lenzen voor dit type camera's is eerder een 18-55mm lens...

          wat wil je precies fotograferen?
          Goedemorgen !

          Idd mss grijp ik meteen naar groot kaliber maar buiten het fotograferen van
          niet bewegende onderwerpen zoals bv verlaten gebouwen, auto's, treinen, boten, grafzerken, maar ook unieke natuurtaferelen (dieren, insecten, planten, onweer, ...) is mijn hoofddoel dit toestel te gebruiken bij het spotten en op airshows. En Jets vliegen nu éénmaal niet kalmkes en laag bij de grond voorbij hé

          Alle "master" suggesties en tips zijn welkom !
          Grtz,

          Comment


          • #6
            Re: Ikke zoek......

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
            ik vrees dat die 600 nog maar net uit is, die ga je dus niet direct tweedehands vinden. Je kan misschien ook eens kijken op te koop voor een 40d of een 450 of 500d die zijner al meer tweedehands voor een zacht prijsje
            Hey thx !! Ik houd deze wijze info zeker op zak !

            Comment


            • #7
              Re: Ikke zoek......

              Oorspronkelijk geplaatst door cruellake Bekijk bericht
              Goedemorgen !

              Idd mss grijp ik meteen naar groot kaliber maar buiten het fotograferen van
              niet bewegende onderwerpen zoals bv verlaten gebouwen, auto's, treinen, boten, grafzerken, maar ook unieke natuurtaferelen (dieren, insecten, planten, onweer, ...) is mijn hoofddoel dit toestel te gebruiken bij het spotten en op airshows. En Jets vliegen nu éénmaal niet kalmkes en laag bij de grond voorbij hé

              Alle "master" suggesties en tips zijn welkom !
              Grtz,
              Toen ik het lijstje aan het volgen was zat ik te denken: 10mm, 35mm, 50mm... en toen ineens... tjah... 300mm tot 500mm...
              Het weze duidelijke dat er niet 1 allround objectief is die goed gaat zijn voor al hetgene u wilt bereiken, toch niet als je kwalitatief mooie resultaten wenst. Zoals eerder gelezen in deze topic: met een 18-55 (veel beter nog: een 17-55) ga je zeker al het eerste deel van je onderwerpen kunnen invullen. Voor het spotten en airshows ga je, denk ik, idd een groter bereik nodig hebben.

              Dus, twee goede objectieven zullen zeker geen overbodige luxe zijn.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #8
                Re: Ikke zoek......

                Oorspronkelijk geplaatst door cruellake Bekijk bericht
                ......

                Als fervente liefhebster van fotografie heb ik uiteindelijk besloten mezelf een "beginnerstoestel" aan te schaffen... Ben ervan overuigd dat het in het begin meer vloeken dan "clicken" gaat worden , dus nu niet onmiddellijk een super-spiksplinternieuw-toestel, maar mss heeft iemand wel een okkazietje te koop.
                denk niet dat dat de reden zal zijn minder te gaan vloeken hoor.
                wat voor toestel heb je nu?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Ikke zoek......

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                  Toen ik het lijstje aan het volgen was zat ik te denken: 10mm, 35mm, 50mm... en toen ineens... tjah... 300mm tot 500mm...
                  Voor de volledigheid aan haar wensen nog een macrolensje toevoegen. Anders gaat het bij
                  die insecten weer vloeken zijn.
                  Ik zou ook beginnen met een 450D of iets dergelijks en een 18-50 is kitlens en dan gaande-
                  weg de zooi netjes opbouwen, al naargelang smaak en goesting. Want ook dat kan soms
                  verkeren in de fotografie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ikke zoek......

                    Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                    ikke heb een 450D te koop, met 4072 clicks op de teller. je mag me altijd een bod doen via pm. De lens die erbij hoorde heb ik reeds verkocht, dus je bent vrij elders te gaan shoppen voor objectieven.

                    ch.
                    Goede avond Ch,

                    Tja weet het ben tijdje uit de run geweest, maar nu terug on track.
                    Misschien oerdomme vraag, maar heb je dat toestel nog steeds in je bezit ?
                    Zoja, dan ben ik zeker de kandidaat koper. Een bod ga ik niet doen omdat ik
                    in de verste verte geen idee heb wat de waarde van dit toestel is. Dus geef me
                    gewoon het bedrag dat je er nog voor zou willen.

                    Prettige avond nog,
                    Cru

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ikke zoek......

                      Oorspronkelijk geplaatst door cruellake Bekijk bericht
                      Een bod ga ik niet doen omdat ik
                      in de verste verte geen idee heb wat de waarde van dit toestel is. Dus geef me
                      gewoon het bedrag dat je er nog voor zou willen.
                      da's nu eens een mooie card blanche sé... heeft er iemand een 450D voor mij te koop?
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ikke zoek......

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        da's nu eens een mooie card blanche sé... heeft er iemand een 450D voor mij te koop?
                        alléhop, maak er een 2-fold carte van, er mag nog een bijzitten ook

                        Cru

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ikke zoek......

                          Oorspronkelijk geplaatst door cruellake Bekijk bericht
                          alléhop, maak er een 2-fold carte van, er mag nog een bijzitten ook

                          Cru
                          +lens

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ikke zoek......

                            Ik heb nog een 450D, dat is een topcamera van de vorige generatie, hij is nog als nieuw en levert betere prestaties dan de nog uit te komen 1Dx! Hij is de jouwe voor het kleine bedrag van 2100 euro!
                            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                            Comment

                            Working...
                            X