Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw budget

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw budget

    Hoi allemaal

    Ik zoek een fototoestel, waar misschien uitbreiding mogelijk is. (andere lens,..)
    Budget is +-€300.
    Ik weet niet echt of je voor dit budget al een degelijke camera hebt waarmee ik nog kan uitbreiden.
    Kan iemand me raad geven?

    Mvg Kai
    Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

  • #2
    Re: Nieuw budget

    Niet dat ik de intentie heb om onbeleefd ofzo over te komen, MAAR, dit is nu al het 3e topic die je maakt over je keuze van een nieuwe camera, het is echt niet verboden om eerst hier op het forum rond te bladeren (of de zoekfunctie te gebruiken) en es een paar sites te bezichtigen van winkels en zelf es een paar reviews te lezen in plaats van verwachten dat iemand anders alles mooi op een bordje serveert voor je :-)

    Als je prijzen wilt weten van materiaal
    fotokonijnenberg.be
    shop.studio73.be
    en anders, de dag van vdaag, je allerbeste vriend voor zo'n vragen is: google
    Groeten Jonathan

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw budget

      Dan zou ik kijken voor een tweedehands dslr met kitlens, nieuw ga je gene vinden voor die prijs.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw budget

        Oke, bedankt voor jullie antwoorden. In welke richting moet ik dan ongeveer gaan kijken?

        Mvg Kai
        Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw budget

          Momenteel staat er nu in het aangeboden-subforum volgende topic:Canon 450d bodyWel heb je natuurlijk enkel maar het body voor de prijs van 280 euro, maar dan kan je zelf een lens kiezen die erbij past
          Groeten Jonathan

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw budget

            En hoeveel kost een tele/macro lens dan ongeveer die erbij gaat?

            Kai
            Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw budget

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaitho Bekijk bericht
              En hoeveel kost een tele/macro lens dan ongeveer die erbij gaat?

              Kai
              Als je 5 minuten rondkijkt op BD kom je 10 adressen tegen waar ze objectieven verkopen en zie je in een oogopslag wat prijzen zijn heden ten dage
              Een voorbeeldje van een "tele/macro": Canon EF 180mm f 3.5 L Macro USM €1389 bij Art&Craft
              7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw budget

                Naar gelang hoe veeleisend je bent enzo, maar minstens ga je voor elk 200 euro neertellen (ja fotografie is een dure bezigheid, en dan spreken we nu nog maar van de goedkope lenzen )
                Groeten Jonathan

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw budget

                  Oww haha ;D Ik denk dat ik toch eens wat meer info ga opzoeken over de 450d bedankt voor jullie antwoorden!

                  Mvg Kai
                  Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw budget

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaitho Bekijk bericht
                    Oke, bedankt voor jullie antwoorden. In welke richting moet ik dan ongeveer gaan kijken?

                    Mvg Kai
                    een nikon D50 kan je op de kop tikken voor 150€
                    is nog steeds een goede camera...
                    met een lensje 18-70mm voor pakweg 100 à 120 € ben je binnen je budget.
                    dit is trouwens een prima lensje!
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw budget

                      Bedankt, maar ik kan hem toch niet voor €150 vinden hoor

                      Mvg Kai
                      Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw budget

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaitho Bekijk bericht
                        Bedankt, maar ik kan hem toch niet voor €150 vinden hoor

                        Mvg Kai
                        Als je iets 2de hands wil kopen, dan met je daar iets meer geduld voor hebben dan een uurtje. Niemand verkoopt iets omdat jij iets zoekt.
                        Wat jij bedoelde met tele/macro, daarvoor vrees ik dat je 2 lenzen bedoelt. Een telelens, en een macrolens. Zoals eerder aangehaald: kijk eens op een site van een fotowinkel wat er ongeveer te koop is. Op de site van Konijnenberg kan je aales mooi invoeren, van welk type tot merk en prijs. En dan weet je ook ongeveer wat je kan gaan betalen voor een 2de hands lens.

                        Maar ik vrees dat als je budget 300 euro is voor body en lens, dat je dan ofwel heel oude dingen zal kopen die kwalitatief niet zo denderend meer zijn, of dat je tot de vaststelling zal komen dat je budget te laag is.
                        Al eens gedacht aan iets anders dan een reflextoestel? Zoek eens naar bridge toestellen of iets in die aard...

                        mvg,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw budget

                          Oke, ik zocht eigenlijk reflexcamera's omdat ik ook er dan ook nog mee kan uitbreiden. Ik heb nu ook begrepen dat mijn budget te laag is.

                          Mvg Kai
                          Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw budget

                            Is eerder al beetje aangegeven geweest, voor 200 (ondertusse 300) euro kies je beter voor een goeie compact dan al de stap naar reflex te gaan, want 300 euro is echt veel te weinig om ook maar iets noemenswaardig te kopen!
                            Groeten Jonathan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw budget

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Spruytte Bekijk bericht
                              300 euro is echt veel te weinig om ook maar iets noemenswaardig te kopen!
                              da's erg scherp door de bocht... een tweedehandse nikon D50 maakt nog excellente foto's...
                              Last edited by d_oracle; 1 mei 2011, 23:22.
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X