Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help Lichtsterkte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help Lichtsterkte

    Hallo,

    ik zit met moeilijke keuzes voor me, ik zoek namelijk een lichtsterke lens, voor binnen fotografie, zoals feestjes, maar anderzijds als het mogelijk is ook ms een kleine allround lensje. Dit om mijn 18-55 IS te vervangen.

    Ik twijfel tussen de

    17-70 1:2.8 - 4 DC Macro OS Sigma ( die 2.8) op hoeveel mm staat hij dan op 2.8
    Tamron AF 17-50 1:2.8
    24-70 EX DG MACRO F:2.8 Sigma schrik om een beetje groothoek te missen?

    't wordt allemaal niet zo gemakkelijk niet meer

    grt,
    tini
    "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

    Canon 5D

  • #2
    Re: Help Lichtsterkte

    Ik zou zéker een lens kopen met een vast diafragma over het gehele bereik. Die Sigma 17-70 valt wat dat betreft dus al af. Dan moet je bedenken dat 24mm op een 500D niet bepaald groothoek meer is, dus tenzij je ook nog een UWA (een ultra groothoeklens) hebt, zou die 24-70 voor mij ook afvallen. Dus blijft in jouw rijtje de Tamron 17-50 over. Die lens heb ik zelf eerder ook gehad en is mij altijd prima bevallen
    Last edited by MarkEL; 23 februari 2011, 07:46.
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Help Lichtsterkte

      ik volg markel in zijn opinie gedeeltelijk

      jij moet vooral eens nadenken over het feit of je zoom-bereik mist met je huidige 18-55

      zoniet, ga dan zeker voor de 17-50/55 F2.8
      Deze bestaat bij canon, tamron & sigma met IS/VC/OS

      Vergeet ook niet dat de lenzen met macro veel trager scherpstellen dus meestal ook de reden waarom deze goedkoper zijn dan de 'gewone' variant
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Help Lichtsterkte

        Dank jullie wel,
        mijn keuze ging al stiekemen naar die tamron maar ik twijfelde nog wat.
        Ik ga nog wat reviews lezen en het dan overwegen.
        Naar het schijnt haalt die wel goede punten

        grt,tini
        "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

        Canon 5D

        Comment


        • #5
          Re: Help Lichtsterkte

          f:2.8 is moeilijk lichtsterk te noemen voor binnen

          Sigma 30mm f:1.4 laat 4 maal meer licht door, geen perfecte lens maar erg betaalbaar

          Comment


          • #6
            Re: Help Lichtsterkte

            Oorspronkelijk geplaatst door tinivolmi Bekijk bericht
            Dank jullie wel,
            mijn keuze ging al stiekemen naar die tamron maar ik twijfelde nog wat.
            Ik ga nog wat reviews lezen en het dan overwegen.
            Naar het schijnt haalt die wel goede punten

            grt,tini
            zoek hier ook eens op deze lens en je zal een aantal threads / posts vinden hieromtrent, alsook de sigma & canon versie van deze lens
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Help Lichtsterkte

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              f:2.8 is moeilijk lichtsterk te noemen voor binnen

              Sigma 30mm f:1.4 laat 4 maal meer licht door, geen perfecte lens maar erg betaalbaar
              Mee eens, f2.8 is nog niet echt optimaal voor binnengebruik. Ik gebruik binnenshuis dan ook eigenlijk ook altijd lichtsterke vaste brandpunten. Anderzijds is het ook wel weer zo dat de enorm kleine scherpte-diepte van bijv. f1.4 of f2 ook niet altijd gewenst is....

              Hoe dan ook, een lens met een vaste f2.8 over het hele bereik is een stuk bruikbaarder dan je huidige kitlens... En als je niet het geld wilt/ kunt neerleggen voor de Canon EF-S 17-55 f2.8 dan is de Tamron een bijzonder goed alternatief.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Help Lichtsterkte

                Voor binnen, niet portret werk, vind ik een body die wat hoger in de ISO kan zonder dramatisch veel ruis toe te voegen belangrijker.
                Ik werk ook wel regelmatig met lenzen met 1.2 of 1.8, maar in vele gevallen zal de beperktere DOF je parten beginnen spelen. Het is natuurlijk wel leuk een lens te hebben die het kan.
                Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                "Casu Consulto - Modo Fac"

                Comment


                • #9
                  Re: Help Lichtsterkte

                  En een optische beeldstabilator is dat van belang bij een 17-50? of is het een kwestie van wennen?
                  "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

                  Canon 5D

                  Comment


                  • #10
                    Re: Help Lichtsterkte

                    Oorspronkelijk geplaatst door tinivolmi Bekijk bericht
                    En een optische beeldstabilator is dat van belang bij een 17-50? of is het een kwestie van wennen?
                    Vroeger maakte men ook al haarscherpe fotos en toen bestond die stabilisatie niet.
                    Bij zo'n korte brandpuntsafstanden is dat meestal van minder belang, maar kan wel erg handig zijn in bepaalde situaties.
                    Het komt er zoals bij alle functies op neer te weten wat je wanneer en hoe gaat gebruiken en de noodzaak ervan vergelijken met wat jij het meest nodig hebt.
                    Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Help Lichtsterkte

                      de tamron 17-50mm f2.8 staat nu in reclame bij studio 73 voor 279 € prijs kwaliteit onklopbaar, scherpe lens made in japan ik heb eens op een review gelezen dat deze ook bestaan made in china en minder goed zijn
                      groetjes jan.
                      Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Help Lichtsterkte

                        ik heb die en maak daar heel scherpe foto's mee zonder stabilisatie.

                        als vuistregel neem je 1/brandpuntsafstand voor sluitertijd en voor cropcamera's 1/brandpunt x cropfactor.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Help Lichtsterkte

                          Wanneer je eenmaal beeldsabiisatie gewend bent wil je nooit meer zonder.
                          maar dat is kenmerk voor elk luxe product.

                          De Canon 17-55/2.8 IS is duur maar mocht je ooit overstappen naar full frame dan zal je merken dat die Canon aardig waardevast is.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Help Lichtsterkte

                            Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                            Wanneer je eenmaal beeldstabiisatie gewend bent wil je nooit meer zonder.
                            maar dat is kenmerk voor elk luxe product.

                            .
                            Speak for yourself man.
                            Ik wil bij die "luxe'" wat kanttekeningen plaatsten..
                            Er zijn diverse situaties waar beeldstabilisatie geen enkel nut heeft en dan kan je best zonder, ik heb er een paar met, maar het was bepaald niet de reden om iets te kopen, het is bijzaak.
                            Steeds maar weer nieuwe snufjes en gadgets leiden ertoe dat het steeds makkelijker wordt , maar de bevrediging als iets lukt ook navenant minder, en dan moet je weer wat nieuws zoeken.
                            die behoeft wordt dan weer gevoed door de industrie, die in steeds hoger tempo nieuwe modellen uitbrengt met weer wat nieuwe dingsigheidjes.....
                            Fotospullen gaan steeds meer overeenkomsten vertonen met fastfood.
                            Wat voor lol is er nog aan een camera die alles perfect automatisch kan?
                            Last edited by Keeskanon; 2 maart 2011, 22:57.

                            Comment


                            • #15
                              Ondertussen ben ik van body verandert, heb een mooie 5d op de kop kunnen slaan, dus heb ik mij een 50mm 1.8 en 24-70 is op komst :-)

                              Grt, tini
                              "Buying a Canon doesn't make you a photographer. It makes you a Canon owner."

                              Canon 5D

                              Comment

                              Working...
                              X