Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens

    Hallo,

    Ik wil me een macrolens aanschaffen.
    Heb enkele waar mijn oog op valt, wat is volgens jullie de beste keuze?

    Canon EF 50mm F:2.5 Macro USM voor 269 euro
    en een
    Sigma 105mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF voor 449 euro.
    Het bedrag is hier geen hinderpaal.

    Mvg,
    Jos Van de Ven

  • #2
    Re: Macrolens

    O ja,

    Vergeten te vermelden.
    Toestel is een Canon 550D.

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens

      Oorspronkelijk geplaatst door Van de Ven Jos Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik wil me een macrolens aanschaffen.
      Heb enkele waar mijn oog op valt, wat is volgens jullie de beste keuze?
      Wat wil je ermee fotograferen ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens

        al eens gekeken naar de 100mm 2.8 zowel de L als non-L. Indien je veel mt statief werkt raadt ik de NON-L aan. Indien je uit de hand wil trekken raadt ik de 100L aan vanwege de IS.
        Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
        hier vind je mijn foto's en hier ook

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens

          Probeer er eens achter te komen hoeveel vrije ruimte je hebt bij 1:1 met de 50mm. (tussen onderwerp en lenstuut). Ter indicatie: een Sigma 50 mm macro heeft bij 1:1 rond de 43 mm vrij. Dit is niet veel als je er ook nog licht uit bv een flitser tussen wilt prakken.
          Ik denk dat de 105mm Sigma rond de 12-13 cm vrij heeft.


          Groet Hans.

          Comment


          • #6
            Re: Macrolens

            DLeemans, insecten en bloemen.
            Volgens de antwoorden lijkt het d e105 te worden.

            Groeten,
            Jos

            Comment


            • #7
              Re: Macrolens

              Oorspronkelijk geplaatst door Van de Ven Jos Bekijk bericht
              DLeemans, insecten en bloemen.
              Volgens de antwoorden lijkt het d e105 te worden.
              Indien het financieel geen probleem is, zou ik dan zelfs eerder voor de 150/2.8 of de 180 gaan.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Macrolens

                Voor de Canon 50mm f2,5 macro heb je nog een speciale tussenring nodig als je een 1:1 vergroting wil.

                Voor insecten is een langere macrolens handiger, tenzij je alleen foto's wil maken van insecten die het nog te koud hebben om te kunnen vliegen.
                Door de iets langere werkafstand heb je dan wat meer kans dat je dicht genoeg kan komen zonder dat het beestje wegvliegt.
                Een 150mm (Sigma) of zelfs een 180mm macrolens (Sigma, Tamron of Canon, de Canon is erg duur en eigenijk niet zoveel beter) is dan een betere keuze, maar dan wordt het budget ook wat hoger.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Macrolens

                  Ik heb juist de 100mm 2.8 L IS gekocht en ben er megatevreden van!!
                  Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macrolens

                    Prima lens ook voor op de 550D, daar heb ik hem tot nu toe nog het meeste op gebruikt

                    Gefeliciteerd met je aankoop

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macrolens

                      Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                      Prima lens ook voor op de 550D, daar heb ik hem tot nu toe nog het meeste op gebruikt

                      Gefeliciteerd met je aankoop
                      Ik heb nog een oudere 400D, maar ben nu aan het verdersparen voor een 5D Mk II of wie weet III
                      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Macrolens

                        Ik heb ook gedacht aan de 5D. Was hem al bijna aan afrekenen toen ik mij bedacht om hem met de macro eens te testen. En ik heb uiteindelijk gekozen voor een 7D. Deze past toch een heel stuk beter bij mij

                        Comment


                        • #13
                          Re: Macrolens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                          Ik heb ook gedacht aan de 5D. Was hem al bijna aan afrekenen toen ik mij bedacht om hem met de macro eens te testen. En ik heb uiteindelijk gekozen voor een 7D. Deze past toch een heel stuk beter bij mij
                          Ik vind het jammer dat het geen full frame is. Ik hoop dat de 5D mkIII een even snelle af gaat hebben als de 7D, dus ik wacht voorlopig nog even. Tenzij de III nog immens lang op zich laat wachten, zal het diene worden.
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Macrolens

                            De scherptediepte van een 5D MII is minder dan die van een 7D, omwille van de grootte van de sensor.

                            Ik zou dus zeker geen 5D MII kopen voor macro, aangezien je bij macro sowieso altijd een te kleine scherptediepte hebt (tenzij je altijd op statief werkt).
                            Canon-man. Concerten en natuur.
                            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Macrolens

                              Hallo,

                              't Is een Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM geworden.
                              Dank voor jullie hulp.

                              Comment

                              Working...
                              X