Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jagers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jagers

    Laten zich weer eens van hun beste kant zien: op enkele dagen tijd een keer 5, nog eens 14 en nog eens 7 buizerds vergiftigd.
    Jagers beschouwen buizerds als "concurrentie" wat nonsens is.
    Voor wanneer een betere reglementering, en vooral betere controle ?

    Vrees dat 't niet lang meer gaat duren voor er ongelukken gebeuren.

  • #2
    Re: Jagers

    1000 x 1000 x

    Jagers hebben een klein pietje, dat is geweten.
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #3
      Re: Jagers

      't Is ronduit droevig, maar hou er wel rekening mee dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is! Al begrijp ik de redenering wel!
      http://www.myricreaties.be

      Comment


      • #4
        Re: Jagers

        Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
        't Is ronduit droevig, maar hou er wel rekening mee dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is! Al begrijp ik de redenering wel!
        Juist.
        Triestig volk die jagers....
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Ik ga niet zeggen dat jagers altijd de properste mensen zijn, maar dat zij veel (lang niet allemaal) alles-plattrappende, struiken-snoeiende en dieren-verplaatsende fotografen ook niet... (en neen, dat is niet persoonlijk naar iemand bedoeld)

          Ik veronderstel dat je niet persoonlijk gezien hebt dat het om jagers gaat? Het kunnen dus evengoed stropers (meer waarschijnlijk), duivenmelkers of illegale vogelvangers zijn die vergiftigen...

          mvg,
          Bart

          PS: het zou ook niet de eerste keer zijn dat mensen die 1 bepaald aspect van de natuur willen beschermen (bv. weidevogels), zich menen te mogen toe-eisen ook natuurlijke vijanden te mogen verdelgen... (waarmee ik alweer nièmand beschuldig, het is een hypothese)
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Jagers

            Artikel in de standaard

            http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110117_159
            Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

            Comment


            • #7
              Re: Jagers

              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht

              Jagers hebben een klein pietje, dat is geweten.

              Wat een ongelooflijk belachelijke opmerking...
              Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
              Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

              Comment


              • #8
                Re: Jagers

                Goed natuurbeheer is nodig, en jacht kan daar een plaats in hebben imho.
                Wat hier gebeurde is echter wansmakelijk
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #9
                  Re: Jagers

                  Laten we even iedereen over dezelfde kam scheren...
                  Het is nog niet eens bewezen dat het jagers zouden zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Welke meerwaarde heeft dat artikel? Het zegt dezelfde suggestieve zaken als de openingspost. Ik lees echter nèrgens dat het effectief bewezen is dat het jagers zijn die dit gedaan hebben.
                    In België was je tot voor kort onschuldig tot je schuld bewezen was. Blijkbaar is het sinds de Clottemans-demonstratie van Vermassen niet meer nodig om bewijzen tegen iemand te hebben. Blijkt ook hier maar weer eens.
                    Ik beweer ook nièt dat de jagers met alle zekerheid ònschuldig zijn, hé. Maar indien er geen enkel bewijs is, dan is het oppassen met uitlatingen als deze hierboven...

                    mvg,
                    Bart

                    PS: jacht is inderdaad een wezenlijk onderdeel van natuurbehoud, en het overgrote deel van de jagers en jachtverenigingen handelen dan ook steeds correct en binnen het wettelijke.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jagers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                      PS: jacht is inderdaad een wezenlijk onderdeel van natuurbehoud, en het overgrote deel van de jagers en jachtverenigingen handelen dan ook steeds correct en binnen het wettelijke.
                      Dat gezegd zijnde, het is mijn persoonlijke indruk (gebaseerd op eigen ervaringen en die van goede vrienden) dat de optimale beleving van de hobby toch geregeld voorrang krijgt op natuurbeheer.

                      Hoedanook, het blijft een wansmakelijke daad, net zoals de dode vossen die enkele weken geleden in een kijkhut werden opgehangen. Het is inderdaad niet onomstotelijk bewezen dat het om jagers zou gaan, maar ik kan me niet veel andere mensen inbeelden met een motief om zoiets te doen.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jagers

                        Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                        Hoedanook, het blijft een wansmakelijke daad, net zoals de dode vossen die enkele weken geleden in een kijkhut werden opgehangen. Het is inderdaad niet onomstotelijk bewezen dat het om jagers zou gaan, maar ik kan me niet veel andere mensen inbeelden met een motief om zoiets te doen.
                        Erger nog: dit is crapuleus !

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM

                          Het is inderdaad niet onomstotelijk bewezen dat het om jagers zou gaan, maar ik kan me niet veel andere mensen inbeelden met een motief om zoiets te doen.
                          Misschien eens mijn eerste post in dit topic bekijken... Daar staan al een aantal belanghebbende partijen opgesomd.
                          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jagers

                            Correct, ja. Daar had ik overgelezen. Sorry.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM
                              Correct, ja. Daar had ik overgelezen. Sorry.
                              Daarvoor zijn geen excuses nodig hoor. Zoiets gebeurt mij ook wel eens (regelmatig eigenlijk, als ik helemaal eerlijk moet zijn )

                              greetz,
                              Bart
                              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                              Comment

                              Working...
                              X