Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Minolta objectieven voor DSLR?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude Minolta objectieven voor DSLR?

    Hallo,

    Na een wat rustiger periode zou ik opnieuw meer tijd en energie willen steken in fotografie (als hobby). Ik fotografeer al een tijd met een 'bridge' camera (Canon Powershot SX1 IS) en overweeg nu de aankoop van een DSLR.

    Ik heb ook nog steeds deze camera: Minolta Dynax 500si met de volgende objectieven:
    - Minolta AF Zoom 75-300mm 1:4.5(32) - 5.6
    - Minolta AF Zoom 28-80mm 1:4(22) - 5.6

    Moet ik bij de keuze van de DSLR rekening houden met deze oudere objectieven (A-mount/Sony Alpha) of schrijf ik ze af? Het gaat me over de kwaliteit bij gebruik in een moderne DSLR (bvb A580). Ik ben op de hoogte van de crop factor bij small-frame DSLRs.

    Alvast bedankt,

    Patrick.

  • #2
    Re: Oude Minolta objectieven voor DSLR?

    Patrick

    Als je voor een Sony gaat, kun je die Minolta's inderdaad gebruiken. Je gaat op dit forum daar nog berichten over vinden.

    Wat kwaliteit betreft, ga je waarschijnlijk verschillende antwoorden krijgen. Ik heb diezelfde lenzen ook, gebruik een A550, ben maar een gewone fotoliefhebber en vind de kwaliteit voor mij meer dan behoorlijk. Een "echte" fotograaf zal wellicht zeggen dat die tele te soft is, niet lichtgevoelig genoeg, te traaf is of wat dan ook ...

    Wat ik nog niet gelezen heb, is of ze ook op de A33 of A55 passen, aangezien die toch iets anders zijn. Vermoedelijk wel ... (enkel van een Sigma voor Sony heb ik gelezen dat die niet geschikt is voor de A33/55).

    En voor info/reviews over lenzen voor Sony, kun je altijd kijken op www.dyxum.com

    Comment


    • #3
      Re: Oude Minolta objectieven voor DSLR?

      Die objectieven zijn nog perfect bruikbaar hoor.
      Weet wel dat je niet veel groothoek hebt met deze combinatie, je hebt een beeldhoek die overeenkomt met een 42 mm vergeleken met je analoge toestel.

      Je kan wel een en ander terugvinden op dyxum al is dat geen evangelie
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Oude Minolta objectieven voor DSLR?

        Bedankt voor de antwoorden!

        Patrick.

        Comment


        • #5
          Re: Oude Minolta objectieven voor DSLR?

          Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
          Wat ik nog niet gelezen heb, is of ze ook op de A33 of A55 passen, aangezien die toch iets anders zijn. Vermoedelijk wel ... (enkel van een Sigma voor Sony heb ik gelezen dat die niet geschikt is voor de A33/55).
          Passen ook perfect op de A33 & 55. Er lopen al verschillende topics over de Alpha's. Gebruik zeker de zoek functie eens en je zal heel wat vinden.
          Nikon D700, wat glas en Sony RX100
          BD2424BE
          Klik voor meer!

          Comment


          • #6
            Re: Oude Minolta objectieven voor DSLR?

            Als je een meteen Sony met kitlens (18-55mm) erbij koopt, dan heb je het breedhoekbereik dat je met jouw twee lenzen mist, en voor zo'n kitlens betaal in je dat geval nauwelijks iets extra.
            De lenzen die je vermeldt, passen inderdaad ook. De 28-80 kan je eventueel verkopen.
            18-55mm en 75-300mm zijn een goed duo.

            Hou er wel rekening mee dat de 75-300mm de vroegere telezoom is die als kitlens meegeleverd werd (nu is dat de 55-22mm). De kwaliteit is dus in verhouding; m.a.w., je kan er niet hetzelfde van verwachten dan van een 70-300G die 4 à 5 keer meer kost.

            Ga hier inderdaad zeker een keer kijken voor meer info, zowel over lenzen als cameras en flitsers voor Sony :

            Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
            En voor info/reviews over lenzen voor Sony, kun je altijd kijken op www.dyxum.com
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment

            Working...
            X