Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)



    Ik wil mij binnenkort een camera aankopen met als doel vooral mensen te fotograferen.
    Liefst een camera met een zo goed en scherp mogelijke kwaliteit.
    Onlangs kwam ik deze camera tegen van Nikon, ik heb gehoord dat deze hiervoor zeer goed zou zijn maar wou toch nog de mening vragen op een forum zoals deze die mensen met een liefde voor fotografie samenbrengt.

    Of zijn er andere camera's die u mij aanraadt (maakt niet uit van welk merk)?

    Alvast bedankt voor u tijd.

  • #2
    Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

    Het is een goede camera en lens, zowat het beste wat er te koop is. Misschien de lens vervangen(of erbij) door een 50/1.4 of 85/1.4 een Nikkor of Sigma.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

      Deze combinatie is één van de topmodellen van Nikon. Het is een fullframe toestel met een lens van topkwaliteit. Uitstekende beeldkwaliteit kan je daarmee zeker bereiken, maar je zal er ook diep voor in de buidel moeten tasten.
      Ik weet niet of u de nodige technische kennis heeft om met dit toestel te kunnen werken, want het is absoluut NIET geschikt voor beginners.

      Succes!

      L.
      http://lievendevlaminck.wordpress.com/

      Comment


      • #4
        Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

        Met deze combinatie zal je topresultaten behalen maar diep in de spaarpot moeten gaan.
        Zoals vermeld heeft de D700 een vrij stijle leercurve.
        Benieuwd naar je resultaten.
        Apropos,sta je goed met de Kerstman?
        Flickr PBase
        Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

        Comment


        • #5
          Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

          Ik volg Lieven.

          Btw, heb deze 2 weken geleden ook aangeschaft (body) en is werkelijk super

          Maar m'n D300 blijft toch ook hoor, al was het maar voor 't bereik
          Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

          BD1614BE

          Comment


          • #6
            Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
            want het is absoluut NIET geschikt voor beginners.
            Waarom niet? Deze camera is een stuk makkelijker te gebruiken als een SLR van zo'n 40 jaar geleden met een losse belichtingsmeter en daar begon je ook mee. Dat je niet gelijk alle opties kan gebruiken en begrijpen is waar, maar NIET geschikt voor beginners.


            Ik vind die scenestanden veels te moeilijk, wat moet je nu kiezen voor een portret in het donker, portret of nacht, of landschap bij schemer enz.......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

              Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
              Ik weet niet of u de nodige technische kennis heeft om met dit toestel te kunnen werken, want het is absoluut NIET geschikt voor beginners.

              Succes!

              L.
              daar ben ik absoluut niet zeker van. Als je kijkt naar de camera's waar amateurs 30 jaar geleden mee starten...

              Met een D700 en die 24-70 leren werken kost voor een mens van gemiddelde intelligentie en inkomen minder tijd dan het sparen om hem te kopen. Met wat toewijding heb je op een paar uur een goed belichte en scherpe foto.

              Edit: oeps te traag geschreven.
              Ik weet niet of pro's met camera's als de D700, D3 of Canons, Pentaxen van die klasse wel alle (ALLE) functies doorgronden.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                dit zal zeker voldoen voor uw eisen.
                misschien nog een 85 f1.8 afd en 't is compleet.

                dan ben je wel een 4000 eurokes kwijt (met een kaartje erbij)
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                  De D700 is de perfecte camera voor heel wat onderwerpen, doch de lens kies je in functie van je onderwerp.

                  voor straatfotografie, binnen huis, feestjes, etc... is een 50mm f1.8 of f1.4 heel geschikt

                  voor modellen of portret fotografie is de 85mm f1.8 of f1.4 en de 70-200mm f2.8 heel geschikt.

                  de 24-70mm is eerder een allround breedhoek lens, erg goed voor landschappen en architectuur...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                    Ik wou da ik het ook kon. Meteen van't begin het beste kopen.
                    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                    website: http://www.hung.be
                    facebook - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven De Vlaminck Bekijk bericht
                      Ik weet niet of u de nodige technische kennis heeft om met dit toestel te kunnen werken, want het is absoluut NIET geschikt voor beginners.

                      Succes!

                      L.
                      Geef eens enkele voorbeelden wat hier zo moeilijk is aan dat toestel.

                      Mijn gedacht, hoe hoger op de ladder bij Nikon hoe gemakkelijker, zo heeft mijn D3s wel voor bijna alles een knopje staan, waar je bij de goedkopere toestellen dikwijls voor in het menu moet gaan duiken, wat eigenlijk moeilijker is.

                      Als je er eens niet meteen uitkomt, zet hem dan even in de P stand, meteen voor de D700 met 24-70 AF-s f2.8 gaan, niet goedkoop, maar een dikke combi.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                        Is een D700 dan zo moeilijk om mee te werken?!

                        Ik heb nu een D40 en zou graag ooit naar een D700 (of opvolger) overgaan. Is dat verschil zo groot?
                        Nikon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                          Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
                          Is een D700 dan zo moeilijk om mee te werken?!

                          Ik heb nu een D40 en zou graag ooit naar een D700 (of opvolger) overgaan. Is dat verschil zo groot?
                          Maar neen jong, als je met een D40 kan werken zoals het hoort kan je dat ook met een D700, je moet natuurlijk de basisregeltjes kennen, maar dat moet je met elke camera.

                          Ik durf hier gerust beweren dat de slaagkansen met een D700 een stuk hoger liggen dan met een D40, steek Bv. een D40 in handen van een sportfotograaf (snelle sporten) en de kans zit er dik in dat hij dat ding in de gracht smijt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                            éénmaal je met Nikon werkt blijft het makkelijk werken hoor.
                            Menu is wat uitgebreider (verschillende geheugenbanken die je apart kan instellen maar blijft logisch. Van D70 naar de D200 en D80 dan naar de D300 en dan naar de D700.
                            Overgang naar ander toestel was altijd makkelijk
                            Maar nu de D700 met de Nikon 24-70 F2.8. Die slaat alles hoor.
                            Vlijmscherp op alle diafragma waarden. En de beeldkwaliteit van de D700
                            Doen zou ik zeggen
                            2 x Nikon Z6 met wat glas
                            www.janvanginkel.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een vraag over deze camera: NIKON D700+24-70(F 2.8)

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Maar neen jong, als je met een D40 kan werken zoals het hoort kan je dat ook met een D700, je moet natuurlijk de basisregeltjes kennen, maar dat moet je met elke camera.

                              Ik durf hier gerust beweren dat de slaagkansen met een D700 een stuk hoger liggen dan met een D40, steek Bv. een D40 in handen van een sportfotograaf (snelle sporten) en de kans zit er dik in dat hij dat ding in de gracht smijt.
                              100% mee eens, ik had een D40x en nu een D700. Een D700 zou volgens sommigen zoveel moeilijker zijn. Absoluut het tegenovergestelde, alles veel vlotter te bedienen (meer knopjes zonder in menu te moeten gaan), makkelijker als je iso al wat hoger mag en het autofocussysteem
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X