Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade van D300 naar D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade van D300 naar D700

    Upgrade van Nikon D300 naar D700. Ja of nee ?
    De upgrade waard ?

  • #2
    Re: Upgrade van D300 naar D700

    Ja..!

    en


    Nee..!


    Waarom zou je over willen stappen? Welke lenzen heb je?

    Verschil in body is marginaal. verschil in functies marginaal, fps is gelijk dacht ik...het grote verschil is fullframe of crop.

    Heb je veel DX lenzen, dan is een overstap duur, omdat die lenzen niet optimaal werken op een fullframe en je dus FX lenzen aan zal moeten schaffen.

    Doe je veel lang tele werk dan moet je rekening houden met de andere beeldhoek van een fullframe, die er dan wel eens voor kan zorgen dat je voor dezelfde foto's dichterbij moet komen of meer mm's aan moet gaan schaffen.


    Aan de andere kant...

    Doe je veel zaalsport, binnenfotografie, concerten, etc en zijn ruisprestaties erg belangrijk voor je en werk je graag met een beperkte DOF...dan is het een verademing.


    Als je de twee naast elkaar wil gaan gebruiken heb je dan natuurlijk wel een heel sterk duo met deels uitwisselbare items, zoals batterij en grip...zelfde bediening, dus gemakkelijk...maar wel de voordelen van fullframe als je die zoekt...en de voordelen van een crop op die andere momenten.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade van D300 naar D700

      Volg mijn voorganger, gebruik zelf de D300 voor alles en nog wat. De D700 echter, gaat mee voor binnen-shoots en modellen-werk.

      Beiden hebben hun pluspunten maar zou zeker de D300 niet willen missen voor het bereik.

      Al m'n DX lenzen heb ik destijds langzaam naar FX-compatibele omgeschakeld, had sowieso nog een arsenaal AF-D prime-lenzen en die zijn op FX.

      Dus hangt allemaal wat af van jou interesses inzake fotografie, en budget natuurlijk
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade van D300 naar D700

        Nog een volger van voorgaande.

        Ik zou mijn D300 niet willen missen, ondanks upgrade naar D3. Met name bij gebruik in het verdere telebereik is een DX body toch wel fijn.

        Bryan
        Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade van D300 naar D700

          Ik volg mijn voorgangers NIET.
          Wanneer ik alleen DX-objectieven heb, zou deze kostenpost (omschakeling naar FX) een argument kunnen zijn.
          Om maar één voordeeltje (D700) maar te noemen: met veel hogere ISO fotograferen.
          Ik heb beide camera's.
          [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade van D300 naar D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
            Ik volg mijn voorgangers NIET.
            Wanneer ik alleen DX-objectieven heb, zou deze kostenpost (omschakeling naar FX) een argument kunnen zijn.
            Om maar één voordeeltje (D700) maar te noemen: met veel hogere ISO fotograferen.
            Ik heb beide camera's.
            Ik begrijp je post niet helemaal...?
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade van D300 naar D700

              Citaat:
              Oorspronkelijk geplaatst door Buster
              Ik volg mijn voorgangers NIET.
              Wanneer ik alleen DX-objectieven heb, zou deze kostenpost (omschakeling naar FX) een argument kunnen zijn.
              Om maar één voordeeltje (D700) maar te noemen: met veel hogere ISO fotograferen.
              Ik heb beide camera's.
              Ik begrijp je post niet helemaal...?
              Awel nu zijn we met twéé se.Je reacties brengen echt geen duidelijkheid

              Wanneer ik alleen DX-objectieven heb, zou deze kostenpost (omschakeling naar FX) een argument kunnen zijn.

              Een argument om NIET over te schakelen, toch, of bedoel je wat anders

              Om maar één voordeeltje (D700) maar te noemen: met veel hogere ISO fotograferen

              En dit zou imo dan betekenen dat je juist wel moet omschakelen naar FX

              Voor mij komt dit wat tegenstrijdig over hoor

              Anders zeg je gewoon hetzelfde als wij doch "raar" geformuleerd. (correct me if I'm wrong)
              Last edited by Tootsie; 24 november 2010, 11:14.
              Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

              BD1614BE

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade van D300 naar D700

                Inderdaad, indien ik alleen of grotendeels DX-objectieven heb, zou ik uit financieel oogpunt(= kapitaalsvernietiging) de switch niet maken.
                [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade van D300 naar D700

                  Ik vond de upgrade een grote stap voorwaards, maar ook alleen maar omdat ik veel concerten doe.

                  Grote voordelen: iso, zoeker, 14 bit op volle snelheid, virtual level
                  nadeel: mindere spreiding af-punten.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade van D300 naar D700

                    Is de beeldkwaliteit met een D700 bij 200 of 400 iso beter dan met een D300 ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade van D300 naar D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jaguar Bekijk bericht
                      Is de beeldkwaliteit met een D700 bij 200 of 400 iso beter dan met een D300 ?
                      Hoi,

                      Wij zijn net bezig met een D700 vs K-5 blindtest klik

                      Mss heb je er ook wat aan, vrijdag(avond) uitslag

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade van D300 naar D700

                        persoonlijk zou ik wachten naar de opvolger of het zou moeten zijn dat ik de d700 voor zacht prijsje zou kunnen kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade van D300 naar D700

                          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          persoonlijk zou ik wachten naar de opvolger of het zou moeten zijn dat ik de d700 voor zacht prijsje zou kunnen kopen.
                          De opvolger kan anders nog wel eens een behoorlijk aantal maandjes gaan duren voordat die écht verkrijgbaar is. Ik heb begrepen op zijn vroegst Q3 2011 (einde Q1 2011 introductie, Q3 2011 verkrijgbaar in Europa). En zal waarschijnlijk ook weer wat duurder zijn als de D700 nu is...ik vind wachten op iets dat er nog niet is en ook nog niet aangekondigd is wel een grote gok.

                          Maar kan het me wel voorstellen als de D300 geen directe beperkingen oplevert.
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade van D300 naar D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jaguar Bekijk bericht
                            Is de beeldkwaliteit met een D700 bij 200 of 400 iso beter dan met een D300 ?
                            Schaduwen ophalen uit ISO 400 RAW file zal bijvoorbeeld in Lightroom ongetwijfeld wel iets cleaner zijn en wat meer speelruimte bieden.

                            Maar als je zelden hoger schiet dan ISO 400 en niet met RAW werkt, is een FF niet per definitie dé camera voor jou. Vooral als je al van een identiek body komt. Naast de grotere zoeker etc... natuurlijk.

                            Ik doe zelf momenteel commercieel werk voor Nintendo Benelux, in slechte lichtsomstandigheden en dan ben ik wél tevreden dat ik onbevreesd foto's kan nemen op ISO 1000 à 2000 met de D700.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade van D300 naar D700

                              Op papier lijkt dit allemaal mooi, maar zelf zou ik die stap niet onmiddellijk zetten... Je kan altijd beter en mooier gaan, maar persoonlijk denk ik dat de D300 een pracht van een toestel is die het meeste werk aankan. Zelf gebruik ik een D300 en een paar D80s als backup, die zelf ook nog hun plan trekken in-the-field. Schaf dan liever een paar prachtlenzen aan die op uw crop d300 werken.

                              Comment

                              Working...
                              X