Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • advies

    Hallo allemaal,

    Welnu zit ik met het idee om (voor het eerst) een digitale spiegelreflexcamera te kopen, na een beetje surfen op het net ben ik een 2dehands Canon Eos 10D Body tegengekomen (6,3 Mp). Hij is in goede staat. Wat zou ongeveer een goede prijs zijn voor zo'n toestel? (kwestie van me niet volledig in de zak te laten zetten).

    Het is ook slechts een body, wat kost een (gewone) lens daar nog eens bij?
    Is dit trouwens een goed toestel om mee te beginnen? Of zijn er andere toestellen die jullie me eerder zouden aanraden?

    Alle advies/tips/suggesties zijn welkom!

    de nieuweling

  • #2
    Re: advies

    Ik ken dit toestel niet, maar 6MP is niet meer van deze tijd.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: advies

      uiteindelijk kun je wel met elk toestel de kneepjes van het vak leren, maar dit is een sterk verouderd toestel (van 2003) dat destijds voor gevorderden was... niet doen dus
      kijk eerder naar een Canon 1000D of 4xxD; of Nikon D60, D3000... of Sony A200... of Pentax, Olympus... of er zijn veel goede instaptoestellen voor beginners.

      Kijk eens bij aangeboden voor een toestel en neem er meteen een kitlens bij, iets in de stijl van 18-55 of 16-105

      tweedehands moet je zo'n complete set van ca 2 jaar oud perfect kunnen vinden voor max. 300 euro
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: advies

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Ik ken dit toestel niet, maar 6MP is niet meer van deze tijd.
        Op een verjaardagfeestje maak je geen indruk, maar met een 10D kan je nog steeds hele goede foto's maken.
        Voor 100€ koop je een prima camera , maar er kunnen geen EFs lenzen op, dat is een vervelend nadeel.

        Comment


        • #5
          Re: advies

          Bedankt voor de tips! Ik zoek nog even verder...

          Comment

          Working...
          X