Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d3100 of d90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d3100 of d90

    die hulpfunctie is die zo gemakkelijk?
    en wat vinden jullie van die nikon d90 kit van de makro?

  • #2
    Re: d3100 of d90

    Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
    wat vinden jullie van die nikon d90 kit van de makro?

    d'r zitten oude lenzen bij... (geen VR op de 18-50mm en 50-200mm)
    D90 opzich is natuurlijk goed...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: d3100 of d90

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      d'r zitten oude lenzen bij... (geen VR op de 18-50mm en 50-200mm)
      D90 opzich is natuurlijk goed...
      VR is hooguit handig, verre van nodig. In het beste geval maak je een scherpe foto van een stilleventje in huis, in het slechtste geval raak je gefrustreerd omdat je niet snapt waarom je met je gestabiliseerde lens op 1/15 geen scherpe foto kan maken van je zoon die een 540 doet in de half pipe.

      die oude lenzen zijn 6 of 7 jaar oud, dat is niets voor lenstechnologie. En over die 18-50 en 55-200 kan je wel zeggen dat het plasieke rommel is aan de buitenkant, maar de glazen binnenkanten zijn pareltjes van optische technologie. Op lichtsterkte na is de 18-50 optisch competitief (en op sommige vlakken beter dan) met de 17-50 f/2.8.
      Last edited by putor; 16 november 2010, 14:58.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: d3100 of d90

        heb me zaterdag de d90 met 18-105 gekocht voor een mooie prijs bij men lokale fotoboer,waar ga je naartoe als je een vraag hebt i.v.m. je toestel,naar de makrobalie?,betaal liever een kleinigheid meer en je hebt dan ook een uitstekende service,en vergeet niet,
        MUNDUS VULT DECIPI
        nikon d90

        Comment


        • #5
          Re: d3100 of d90

          nee was naar mijn lokale fotoboer geweest en hij zei aan die prijs kan ik niet aan,hij zei zelfs dak hem daar moest halen en de rest daar kopen,(vind ik heel eerlijk)hij zou mij dan daar achteraf mee verder helpen! en wat vind jij een goede prijs? maar ik ben blij dat jullie je gedacht zeggen

          Comment


          • #6
            Re: d3100 of d90

            Hier is hij nog goedkoper + lenzen met VR (ipv de gewone versies)

            http://www.kamera-express.nl/Digital...Nederlands.htm

            Ook 2 jaar garantie, en goede service.
            Enkel het 4gb kaartje is er niet bij, maar dit kost tegenwoordig niets meer. (10 a 12 euro voor 4GB)
            Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
            Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

            Comment


            • #7
              Re: d3100 of d90

              zo een toestel koop je toch in de makro niet,is geen mayo of mosterd,trouwens abraham wist toch ook waar hij die moest halen
              nikon d90

              Comment


              • #8
                Re: d3100 of d90

                dan koop je beter dees
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: d3100 of d90

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  die oude lenzen zijn 6 of 7 jaar oud, dat is niets voor lenstechnologie. En over die 18-50 en 55-200 kan je wel zeggen dat het plasieke rommel is aan de buitenkant, maar de glazen binnenkanten zijn pareltjes van optische technologie. Op lichtsterkte na is de 18-50 optisch competitief (en op sommige vlakken beter dan) met de 17-50 f/2.8.
                  1. Lens technologie snel? Ik denk dat vooral de marketing snel gaat aangezien ze 50 jaar geleden ook al optisch zeer goede lenzen wisten te maken.

                  2. Kitlens vs 17-50 F2.8, je hebt zeker zelf een kitlens? Dit is een vergelijk die totaal niet op gaat.
                  Groeten Remco.

                  Comment


                  • #10
                    Re: d3100 of d90

                    Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                    1. Lens technologie snel? Ik denk dat vooral de marketing snel gaat aangezien ze 50 jaar geleden ook al optisch zeer goede lenzen wisten te maken.

                    2. Kitlens vs 17-50 F2.8, je hebt zeker zelf een kitlens? Dit is een vergelijk die totaal niet op gaat.
                    1 ik zeg net dat lenzen niet zo heel snel evolueren. Goed lezen. he

                    die oude lenzen zijn 6 of 7 jaar oud, dat is niets voor lenstechnologie.
                    2 sla er de tests maar eens op na. Ik heb idd jaren met die kitlens gewerkt en er nooit iets op aan te merken gehad. Heel wat plastieke lenzen presteren ongeveer even goed als de peperdure professionele uitvoeringen. Zo heb ik er ook een paar en de enige waarvan ik elke keer achteroverval is de 80-200 f2.8.

                    in geval van de genoemde lenzen

                    17-50

                    18-55

                    optisch zijn ze elkaar volgens test en algemene conclusie waard, mechanisch is het een wereld van verschil + de lichtsterkte natuurlijk. Andere sites ondersteunen deze resultaten. Tests zijn maar tests, maar het lijkt me heel straf als je beide lenzen op een print van 45x60 zou kunnen onderscheiden.

                    Heel spijtig voor wie 8x meer betaald heeft en de tankachtige bouwkwaliteit of de lichtsterkte niet echt nodig heeft. Ik heb de mijne samen met mijn D50 verkocht en ben niet zeker of mijn Tamron 17-50 f/2.8 wel een betere lens is.
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment

                    Working...
                    X