Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

    Hallo,

    Ik bezit momenteel een D40 en een Nikkor 18-200mm 3.5-5.6. In schemer/donkere omstandigheden moet ik al snel naar een hoge ISO (maximum aanvaardbare kwaliteit voor mijn toestel vind ik ISO 800) en lange sluiter gaan.

    Ik ben nu aan het overwegen tussen de upgrade naar
    - D7000
    - of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

    Voordeel om de lens te kiezen is uiteraard dat lenzen duurzamer zijn als bodys.

    Graag advies en alvast bedankt.
    For glory!

  • #2
    Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

    Hallo, buiten de zeer goede andere kwaliteiten van de 24/70 win je in het groothoekbereik niet zo heel veel winst( f3.5 af4.0 tov f2.8) .
    Maar je hebt wel VR wat ook helpt (bij stilstaande obj.)
    De D7000 heeft waarschijnlijk de beste iso prestaties van het moment van de Nikon crops maar mijn idee is dat hij nog niet het niveau haalt van een FF zoals de D700.
    Iso 3200 zal wel zijn beste zijn denk ik, twee stops beter dan je iso 800 dus.
    Maar die D7000 is wel op veel meer punten beter dan je D40, AF, dynamisch bereik , resolutie, bouw, enz.
    Alhoewel ik de 24/70 een dijk van een lens vind ging ik hier voor een D7000.
    Misschien in samenwerking met een 35 f1.8, dan kom je in den donkere al wel een eindje.
    Je kan ook nog even wachten tot er wat meer ervaringen zijn met de D7000, hier of op het net.

    mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

      Zonder enige twijfel voor de D7000 gaan. Koop er een Tamon 17-50 2.8 (oude versie zonder VC) bij en je zit gebakken. Ben je iets meer kwijt dan wanneer je een 24-70 2.8 (zit bij mijn weten geen VR op) koopt, maar je gaat er veel meer plezier aan beleven.
      http://www.mariorentmeester.nl &
      http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
      | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

      Comment


      • #4
        Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

        Ik zou ook voor een relatief goeikope prime gaan zoals de 35 mm 1.8 vermits je voor het bereik het eigenlijk niet moet doen.

        Zelf D40 gehad samen met de 50 mm 1.4 (tot die gestolen werden) en hoewel die hogere iso (had ook iso 800 als grens, denk nu een stop meer) van de D7000 erg handig is, kan het toch nog niet zo'n snelle prime vervangen :P
        Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

        Comment


        • #5
          Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

          Het idee van de lens wordt ook ondersteunt met het achterliggend idee om wanneer de D700 vervangen wordt, en de prijs van de D700 fors naar beneden gaat, ik misschien dan overstap kan maken van body. Met die 24-70mm heb ik meteen dan ook een FF compatibele lens.

          Maar dan ben ik uiteindelijk wel meer ducaten kwijt dan wanneer ik nu upgrade naar D7000 en verder doe met mijn 18-200mm.
          For glory!

          Comment


          • #6
            Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

            Ik heb ooit net dezelfde redenering gemaakt en uiteindelijk toch maar beslist dat ik bij DX blijf, grotendeels omwille van de kosten en dat ik nu eigenlijk toch niet ontevreden mag zijn over de resultaten.

            Een 50 mm 1.4 heeft Af-s voor op je D40 en is ook prima geschikt voor als je overstapt op FF. Als je toch bij DX blijft zou ik eigenlijk wel voor de 35 mm kiezen omdat die 50 mm dan soms toch tikkeltje te tele is.
            Fotografie = (kunst x wetenschap) + ervaring

            Comment


            • #7
              Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              Maar je hebt wel VR wat ook helpt (bij stilstaande obj.)


              mvg Jozef
              Is er een nieuwe versie dan want op mijn 24-70mm staat geen VR hoor.
              Er is ook nog geen vervanger voor de 24-70mm voorzien.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Is er een nieuwe versie dan want op mijn 24-70mm staat geen VR hoor.
                Er is ook nog geen vervanger voor de 24-70mm voorzien.
                Op de 24-70mm is naar mijn inziens geen VR.
                Ik denk dat jozef de VR op mijn 18-200mm bedoelde.
                For glory!

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

                  Was vorige maand ook nog aan het kijken voor een lichtsterke lens voor op mijn d60.
                  Toen ik de specs zag van de nieuwe d7000 wist ik vlug wat te kopen.
                  Via iso win je de stop-winst van je lens terug.
                  Ook alle andere features op de d7000 zijn indrukwekkend.
                  Dynamisch bereik gaat 3 stops vooruit tov mijn d60.
                  Mijn keuze is al gemaakt, onder de kerstboom ligt mijn d7000.
                  popol

                  http://www.fotopopol.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

                    Hoe was het ook alweer? "A lens is forever" of was het "Diamonds are forever"?

                    Ik weet het nog niet goed. De ene dag geniet de lens mijn voorkeur, de andere dag de D7000.
                    For glory!

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

                      Het is niet dat je niets hebt om fotootjes te nemen, dus zou ik nog wat wachten tot de D7000 zakt in prijs. Ondertussen kun je al met een lichtsterkere lens winst boeken (of nog wat sparen, het is per slot van rekening nog altijd crisis )
                      Nikon Df

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED of Sigma 28-70mm EX DG F: 2.8 Nikon AF

                        Iemand gebruikservaring met: Sigma 28-70mm EX DG F: 2.8 Nikon AF (tov de nikon 24-70)? Die Sigma kost ruwweg 1/4 van de Nikon lens, dus ik vraag me toch af waar dat grote verschil zit.
                        For glory!

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED

                          Ik zou de 24-70 lens van Nikon nemen die heb je voor altijd + een top objectief.

                          Je gaat zien dat de D7000 nog sterk in prijs gaat dalen binnen enkele maanden.
                          Je hebt een camera en daar kan je goed mee verder.

                          Ik weet dat iso 800 op mijn D40 6Mp beter waren dan de D80 10Mp.
                          Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                          Comment


                          • #14
                            Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED of Sigma 28-70mm EX DG F: 2.8 Nikon AF

                            Oorspronkelijk geplaatst door venerea Bekijk bericht
                            Iemand gebruikservaring met: Sigma 28-70mm EX DG F: 2.8 Nikon AF (tov de nikon 24-70)? Die Sigma kost ruwweg 1/4 van de Nikon lens, dus ik vraag me toch af waar dat grote verschil zit.
                            Dan kan je beter kijken voor een Tamron 28-75 2.8
                            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: D7000 of Nikkor AF-S 24-70mm F 2.8 G ED of Sigma 28-70mm EX DG F: 2.8 Nikon AF

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                              Dan kan je beter kijken voor een Tamron 28-75 2.8

                              Reden?
                              For glory!

                              Comment

                              Working...
                              X