Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reiniging canon 450d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reiniging canon 450d

    zou iemand me kunnen helpen om goede producten te zeggen voor de reiniging van een canon 450d, en hoe je deze grondig reinigt want ik zou nie wete hoe ik er aan moet beginne . En producten voor objectieven. Ik heb wel een lenspen is dit voldoene???

  • #2
    Re: reiniging canon 450d

    Gezien uw vraag over camera's gaat heb ik deze naar dit forum verplaatst.

    Red Falcon
    Moderator
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: reiniging canon 450d

      Wat mis je aan de info in de topics met exact zelfde onderwerp?? heb je deze al eens door gelezen?

      Is het nodig dat je bijvoorbeeld de sensor moet reinigen ? Zie je vlekken op je foto's ?

      Advies doorzoek het forums eens op je gemak en je zult heel veel informatie vinden die je op weg helpt

      Comment


      • #4
        Re: reiniging canon 450d

        Beste,

        Bedankt voor het advies, alles tips naar reiniging toe zijn welkom.
        Je moet namelijk je toestel goed kunnen onderhouden.

        Mvg,

        Jens Clement
        Last edited by Jens.clement; 13 november 2010, 13:59. Reden: Site toevoegen.
        EOS_D400_CANON_EFS_18-55mm_0.28m/0.9ft_EFS_55-250mm_1.1mm/3.6ft_TAMRON_AF_70-200mm_F/2.8_(IF)_MACRO_77_Canon_10EG_Deluxe_speedlite_430 EXii_Hähnel HC digital SLR_vanguard_alta_pro_236AT_aluminium_Alloy_Tripod _Vanguard_tracker_RC-6

        Comment


        • #5
          Re: reiniging canon 450d

          Borsteltje en een vochtig doekje zijn meer als genoeg om je camera te reinigen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: reiniging canon 450d

            Zoals al gezegd, borsteltje, doekjes zijn je dagelijkse vrienden bij het basis onderhoud.

            Voor de lenzen ga je gewoon naar de apotheek en vraag je om zuivere ISOPROPANOL (+- 2 euro voor 100cc) Je kan exact het zelfde kopen van bv het merk hamma maar kost je gewoon 500% duurder LOL.
            Wel opletten voor je ogen!!! het spul en de dampen zijn zeer branderig als je ogen er mee in contact komen.

            Een goede blaaspeer helpt bij wegblazen van stofjes op je lenzen nadien.

            Je kan ook (relatief dure) Pec*Pad doekjes kopen, die zijn vezelvrij en laten minder stof achter dus.
            Zelf vind ik balsemvrije tissues van bij de delhaise (merk "Care") zeer goed maar ze laten wel wat stof achter. (die neem je dan weg met een peertje)

            Zit je met een probleem van vlekjes op je sensor, dan moet je zwaarder middelen bovenhalen zoals Eclipse en SensorSwabs maar dat komt niet zonder gevaren en is ook niet zo eenvoudig. Twijfel je, laat dat dan doen door iemand die het kan.

            Comment


            • #7
              Re: reiniging canon 450d

              Ik heb nog nooit is van iso........ of zo gebruikt voor lenzen, maar alleen een microvezeldoekje, heeft weing effect op de ogen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: reiniging canon 450d

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Ik heb nog nooit is van iso........ of zo gebruikt voor lenzen, maar alleen een microvezeldoekje, heeft weing effect op de ogen.
                Ik wist het ook niet hjanssen tot ik het hier ondekt heb op het forum.
                Zelf heb ik een berg aan reinigingsproducten / solventen / smeermiddelen ... staan.
                En met geen enkel had ik perfecte resultaten.

                Voor lenzen steekt die isopropanol er nu echt wel DIK bovenuit.
                Moet je zeker ook eens proberen hoor! echt waar!

                Een trick die ik gebruik om bv stof of ander vuil op men lenzen te zichtbaar te maken is als volgd:

                - Je koopt in een tabakshop een aansteker met zo een LED lampje in. (kost je 2 euro max)
                - Hou de lens voor je, of zet die recht op tafel zodat je het glas goed kan zien.
                - Laat onder een scherpe hoek het LED lampje van dichtbij de rand van de lens schijnen op het glas zodat het licht net "raakt".

                Het is even zoeken naar een goede invalshoek met dat lampje, maar stof en vet zijn direct ZEER goed zichtbaar.

                Zelfs al heb je ze net zuiver gemaakt, verschiet je je soms een bult wat er nog allemaal op zit.
                Die isopropanol maakt er volledig komaf mee.

                Bij nader onderzoek vond ik dat isopropanol veel gebruikt word in kuisproducten voor toetsenborden, lcds, beeldbuizen, lenzen in optische apparaten (microscopen ook bv), maar ook in de electronicaindustrie voor het reinigen van contacten tot zelfs in ontdooivloeistof voor je autoramen
                Ook "lost" het water op , het zou blijkbaar water aantrekken en in zich opnemen waardoor het als "droger" ingezet kan worden.

                Comment

                Working...
                X