Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het doet raar in Rotselaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het doet raar in Rotselaar

    Gasleiding ontploft.
    Er zou nog gas blijven ontsnappen.
    Alle verkeer ligt stil... ook het treinverkeer
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Het doet raar in Rotselaar

    Ben net mijn paarden op stal gaan zetten, en er is een continue geluid, ware dat er een goederentrein voorbijraast zonder ophouden. Ik zit hier op 1.5 km van de hoge drukleiding...heel vreemd !

    Comment


    • #3
      Re: Het doet raar in Rotselaar

      Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
      Ben net mijn paarden op stal gaan zetten, en er is een continue geluid, ware dat er een goederentrein voorbijraast zonder ophouden. Ik zit hier op 1.5 km van de hoge drukleiding...heel vreemd !
      Ze hebben de gaskraan dicht gedraaid en nu laten ze de leiding leeglopen.
      Duurt wel lang vind ik eer die leeg is.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Het doet raar in Rotselaar

        die gasleiding dat daar doorloopt is wel een hele grote hoofdleiding, dat is geen klein buisje van in een straat
        dat is vrij normaal dat die niet op 10 minuten is leeg gelopen

        Comment


        • #5
          Re: Het doet raar in Rotselaar

          Hallo,

          Is dat niet de nieuwe leiding die ze ook hier in de buurt (..., Velm, Landen ...) aangelegd hebben?
          Die was in elk geval ook van Fluxis.

          Jaja
          Last edited by jaja; 11 november 2010, 18:38.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Het doet raar in Rotselaar

            yeps dat is die leiding

            Comment


            • #7
              Re: Het doet raar in Rotselaar

              Als het zo'n leiding is, 80cm diameter en dat over een lengte van 50km of meer, dan zal het wel een tijdje duren voor die leeggelopen is.
              Ik dacht dat ze zo'n 80 bar op die leidingen zetten, dat is een heel groot volume gas als dat terug op de atmosferische druk komt...

              In 2005 hebben ze hier vlakbij (op minder dan 100m van mijn woning) nog zo'n leiding bijgelegd (er lag er dus al eentje, maar omdat er steeds meer gas wordt gebruikt was één leiding niet meer voldoende).




              Een paar jaar geleden zijn er op andere plaatsen nog problemen geweest met een leiding die pas was aangelegd, tijdens de testen bleven die ook niet heel...
              Het waren niet de lassen die scheurden, maar de buizen zelf waren niet sterk genoeg.
              Last edited by Black B@ndit; 11 november 2010, 19:00.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Het doet raar in Rotselaar

                Oorspronkelijk geplaatst door dubbel Bekijk bericht
                Ben net mijn paarden op stal gaan zetten, en er is een continue geluid, ware dat er een goederentrein voorbijraast zonder ophouden. Ik zit hier op 1.5 km van de hoge drukleiding...heel vreemd !
                Bij mij in huis, klonk het zoals een brander van de chauffage, maar dan een pak luider. Op ongeveer 10 km.

                Comment


                • #9
                  Re: Het doet raar in Rotselaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Alle verkeer ligt stil... ook het treinverkeer
                  Het wordt alsmaar erger in Rotselaar!
                  De dorpsomroeper is eropuit gestuurd om namens de burgemeester te gebieden ook het geslachtsverkeer stil te leggen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het doet raar in Rotselaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                    Het wordt alsmaar erger in Rotselaar!
                    De dorpsomroeper is eropuit gestuurd om namens de burgemeester te gebieden ook het geslachtsverkeer stil te leggen.
                    aiaiai , das het begin van het einde .....
                    grts Peter
                    BD1754BE / Body & glass

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het doet raar in Rotselaar

                      Hallo,

                      In naam van al mijn onderwijscollega's protesteer ik tegen deze maatregel die de toekomstige werkgelegenheid ernstig in gevaar brengt.
                      Ik mag ook protesteren in naam van:
                      - de kinderverzorgsters
                      - de personeelsleden van de voor-en naschoolse opvang
                      - de busbedrijven, die hun opdrachten gaan zien verminderen
                      - de brouwerijen die hun omzet zien dalen tijdens de schoolfeesten met verminderde bezoekers
                      - de bruine koeien, die hun productie van chocomelk over de akkers zullen moeten uitstrooien vanwege verminderde afname
                      - de meubelfabrikanten, die hun productie van tafels en stoelen drastisch zullen moeten inkrimpen
                      - de schoonmaakbedrijven, die met veel minder vuil geconfronteerd zullen worden
                      - de zebrapaden, die veel minder met de voeten zullen getreden worden
                      - ...
                      En zo kunnen we nog wel even doorgaan!

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Het wordt alsmaar erger in Rotselaar!
                      De dorpsomroeper is eropuit gestuurd om namens de burgemeester te gebieden ook het geslachtsverkeer stil te leggen.
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het doet raar in Rotselaar

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Hallo,

                        In naam van al mijn onderwijscollega's protesteer ik tegen deze maatregel die de toekomstige werkgelegenheid ernstig in gevaar brengt.
                        Ik mag ook protesteren in naam van:
                        - de kinderverzorgsters
                        - de personeelsleden van de voor-en naschoolse opvang
                        - de busbedrijven, die hun opdrachten gaan zien verminderen
                        - de brouwerijen die hun omzet zien dalen tijdens de schoolfeesten met verminderde bezoekers
                        - de bruine koeien, die hun productie van chocomelk over de akkers zullen moeten uitstrooien vanwege verminderde afname
                        - de meubelfabrikanten, die hun productie van tafels en stoelen drastisch zullen moeten inkrimpen
                        - de schoonmaakbedrijven, die met veel minder vuil geconfronteerd zullen worden
                        - de zebrapaden, die veel minder met de voeten zullen getreden worden
                        - ...
                        En zo kunnen we nog wel even doorgaan!

                        Jaja
                        "De dorpsomroeper is eropuit gestuurd om namens de burgemeester te gebieden ook het geslachtsverkeer stil te leggen."

                        Ja maar, ja maar; dat is verkeerd begrepen.
                        De boeren zijn dan het grootste slachtoffer.
                        Die mogen dan zelf geen slachtvee meer transporteren

                        En vergis je niet in de burgemeester.
                        Die brave man heeft zijn Bal Populaire verplaatst naar een andere datum.
                        Oorspronkelijk zou dit plaats vinden op 20 november.
                        Zie item vier
                        Dit ging nu door op 8 november.
                        klik

                        Naast bier en wijn proeven heeft Dirk sinds kort zich ook toegelegd op fotografie...
                        Het zou me niet verbazen dat hij zich laat zien op BD-Live vermits hij zijn eigen
                        bal heeft verplaatst naar een vroegere datum.
                        Ik zou echt geen andere reden weten.
                        Hij zou zelfs het licht uitdoen en de deur sluiten want één zwak punt van hem is?
                        Blijven plakken als het plezant is .
                        klik

                        Zoals ik zei: het doet raar in Rotselaar.

                        Pittig detail.
                        Het ongeval deed zich voor in wijk Kwadehoek.
                        Daar een gasleiding leggen is er om vragen...

                        Last edited by theokus; 12 november 2010, 00:00.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het doet raar in Rotselaar

                          Veronderstel dat daar een vonkje aan te pas was gekomen dan had het wel een dik probleem geweest. (nu ook al natuurlijk)
                          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het doet raar in Rotselaar

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                            Veronderstel dat daar een vonkje aan te pas was gekomen dan had het wel een dik probleem geweest. (nu ook al natuurlijk)
                            DRIE uren voor een effectieve interventie Sus....
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het doet raar in Rotselaar

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                              Veronderstel dat daar een vonkje aan te pas was gekomen dan had het wel een dik probleem geweest. (nu ook al natuurlijk)
                              dat is enkel een probleem als de gasmengeling ideaal is
                              dus er mag niet te veel gas aanwezig zijn, maar ook niet te weinig

                              Comment

                              Working...
                              X