Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax toestel / Metz flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax toestel / Metz flitser

    Ik heb een probleem met flitsen: de flitser duidt niet meer aan met welke zoom ik flits vb; 18 of 85, en past zich dan ook niet meer aan, waar de aanduiding moet staan, staat nu Error. Hoe zou ik nu kunnen weten ligt het nu aan de flitser of aan het fototoestel .
    Wat moet ik nu laten nazien, hoe kan ik dat weten. De pentax 100d super komt van mediamarkt ,de flitser van een webwinkel. Beide laten nazien kost natuurlijk en flink bedrag. Alle is nog maar 3 jaar oud, wat zou zo een herstelling kosten?

  • #2
    Re: Pentax toestel / Metz flitser

    Misschien eens binnenstappen bij De Beukelaer.
    Die zijn invoerder van Pentax en verdelen ook Metz, en hun technische dienst is zeer behulpzaam.
    Groetjes van tozumi

    Bezoek hier mijn webstek

    Comment


    • #3
      Re: Pentax toestel / Metz flitser

      Ik ken De Beukelaer niet , waar is dat , ik ben een westvlaming

      Comment


      • #4
        Re: Pentax toestel / Metz flitser

        Ken je niemand met een Pentax en een flits? Jouw flits op zijn camera of omgekeerd...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Pentax toestel / Metz flitser

          Oorspronkelijk geplaatst door willytje65 Bekijk bericht
          Ik heb een probleem met flitsen: de flitser duidt niet meer aan met welke zoom ik flits vb; 18 of 85, en past zich dan ook niet meer aan, waar de aanduiding moet staan, staat nu Error. Hoe zou ik nu kunnen weten ligt het nu aan de flitser of aan het fototoestel .
          Wat moet ik nu laten nazien, hoe kan ik dat weten. De pentax 100d super komt van mediamarkt ,de flitser van een webwinkel. Beide laten nazien kost natuurlijk en flink bedrag. Alle is nog maar 3 jaar oud, wat zou zo een herstelling kosten?
          Ik ben geneigd de flitser te verdenken (lijkt me het waarschijnlijkst ... doch je weet maar nooit).
          Nog een oorzaak zit evt. in het gebruik van bepaalde objectieven (o.a. van Sigma) die de camera niet herkent.
          Ben je er heel zeker van dat de flitser goed contact heeft met de camera via de flitsschoen?
          De Beukelaer is de Benelux importeur van Pentax.
          Last edited by Jazzer; 8 november 2010, 22:47.
          Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

          Comment


          • #6
            Re: Pentax toestel / Metz flitser

            Het zou natuurlijk ideaal zijn moest ik in de buurt iemand kennen met pentax.
            Ik heb ook een licht vermoeden hoe dat is gekomen, ik heb eens de flitser van het toestel getrokken toe beide nog " aan " lagen, een flits volgde.

            Comment

            Working...
            X