Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moderne motorfietsen worden niet geflitst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moderne motorfietsen worden niet geflitst

    Hebben jullie het artikel hier gelezen?

    Worden plastiek auto's zoals de lotus exige dan ook niet geflitst?
    Met opmerkingen als "probeer het eens" ben ik niets
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

  • #2
    Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

    denk dat alleman al op zijn hoede is en goed uitgerust is met GPS en coyote wear dat er stillekesaan al minder geflitst wordt(inkomsten)en ze daarom dwaze berichten als deze de wereld insturen.
    zou er niet op rekenen alleszins.
    ben zelf al geflitst met de motor(mobile unit),vooraan welteverstaan en daarvan heb je geen gevolg.

    Comment


    • #3
      Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

      @Krol: Een moble unit werkt niet met detectielussen

      Zo dwaas is dit bericht trouwens niet, (wij) motorrijders hebben ook al wel eens last van 'slimme' verkeerslichten die met zulke lussen werken en de motorfiets niet detecteren... maar da's natuurlijk minder spectaculair om over te berichtenin de krant...

      Comment


      • #4
        Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

        Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
        @Krol: Een moble unit werkt niet met detectielussen
        het gaat niet over detectielussen...maar over wel of niet geflitst worden.
        en btw je kan aan lichten met lussen niet ontsnappen of je moet aan de andere kant rijden (spookrijden..niet aan te raden)
        Last edited by krol; 15 oktober 2010, 09:37.

        Comment


        • #5
          Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

          Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
          het gaat niet over detectielussen...maar over wel of niet geflitst worden.
          en btw je kan aan lichten met lussen niet ontsnappen of je moet aan de andere kant rijden (spookrijden..niet aan te raden)
          Het artikel gaat eigenlijk wel over het niet detecteren van motorfietsen door die lussen

          Comment


          • #6
            Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

            Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
            Zo dwaas is dit bericht trouwens niet, (wij) motorrijders hebben ook al wel eens last van 'slimme' verkeerslichten die met zulke lussen werken en de motorfiets niet detecteren... maar da's natuurlijk minder spectaculair om over te berichtenin de krant...
            In Haasrode aan de Brabanthal is er ook zo'n licht gebaseerd op lussen ... als je daar vroeger met de moto ging staan kon je daar desnoods uren wachten voor het eens groen werd, tot er een auto op de lus kwam staan dus.
            Nadat ne slimme dat eens in het nieuws gebracht heeft hebben ze de gevoeligheid bijgeregeld en werkt dat dus wel met een moto.
            Als ze dat daar kunnen oplossen, dan zullen ze dat voor de flitspalen ook wel kunnen oplossen zeker?
            Trouwens staan er veel flitspalen net aan een kruispunt en dient dezelfde lus zowel om de lichten te regelen als de snelheid te meten.
            Hetgeen ge met een moto wel kunt is naast de lus rijden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

              Oorspronkelijk geplaatst door Nils_vn Bekijk bericht
              Het artikel gaat eigenlijk wel over het niet detecteren van motorfietsen door die lussen
              tuurlijk?
              maar je typte toch"@Krol: Een moble unit werkt niet met detectielussen "
              alsof we dat niet weten...

              Comment


              • #8
                Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                het gaat niet over detectielussen...maar over wel of niet geflitst worden.
                en btw je kan aan lichten met lussen niet ontsnappen of je moet aan de andere kant rijden (spookrijden..niet aan te raden)
                Het gaat hem net wel over die lussen die geen moto's zien ... flitsen gebeurt enkel als die lus iets kan vaststellen! (Behalve bij radar)
                En met een moto kunt ge op de meeste plaatsen (niet overal) wel degelijk naast een lus passeren, ze zijn meestal niet zo breed als de rijstrook en er is dus nog wat plaats links en rechts ernaast. Tot hoever ze u kunnen zien is iets anders, ik ga het niet uittesten.
                Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                ben zelf al geflitst met de motor(mobile unit),vooraan welteverstaan en daarvan heb je geen gevolg.
                Probeer het alvast niet bewust uit want ge zou u wel eens kunnen verschieten als er wel een briefke in de bus steekt ... door een agent dat hier of daar verstopt zit en uw plaat noteert.
                Last edited by VerSeg; 15 oktober 2010, 10:02.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                  sneller rijden dan de toegelaten snelheid...en dan nog tussen de lussen slalommend voorbij de lichten?
                  mag je me altijd eens voordoen.
                  ik hou het simpel..lichten in aantocht?
                  gas dicht...lichten voorbij...streepje gas erbij

                  Comment


                  • #10
                    Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    een briefke in de bus steekt ... door een agent dat hier of daar verstopt zit en uw plaat noteert.
                    zonder nummerplaat uw overdreven snelheid vaststellen?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                      Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                      zonder nummerplaat uw overdreven snelheid vaststellen?
                      Nooit gezien dat een mens zijn hoofd kan draaien en dus de achterkant van uw moto kan bezien waar "in principe" een nummerplaat op staat?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Nooit gezien dat een mens zijn hoofd kan draaien en dus de achterkant van uw moto kan bezien waar "in principe" een nummerplaat op staat?
                        dan hadden ze het toch gedaan dacht ik?
                        ik heb tot op heden nog niets ontvangen...ondertussen al wat jaren voorbij.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                          Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
                          sneller rijden dan de toegelaten snelheid...en dan nog tussen de lussen slalommend voorbij de lichten?
                          mag je me altijd eens voordoen.
                          Precies nog niet veel met een moto gereden jij of naar die lussen gekeken. Of heb jij geen stuur op uw moto misschien?
                          Meer dan 90% van de motorrijders staat aan een rood licht al op de juiste plaats om niet over die lussen te rijden! Al rijdend moet ge een 30 à 50 cm uitwijken om er niet over te rijden, in vele gevallen moet ge zelfs uw eigen rijstrook niet verlaten!
                          Banen waar meerdere rijvakken zijn in dezelfde richting en dus per rijstrook een lus hebben zijn vaak voorzien van smallere lussen om elkaar niet te beïnvloeden (detectie in verkeerde rijstrook).
                          Dat ge daarvoor met een moto veel moet zigzaggen is helemaal niet het geval, ge kunt gewoon rechtdoor rijden tussen de lussen ... alleen iets meer naar links of rechts!
                          Trouwens wie haalt er hier overdreven snelheid aan?

                          ik hou het simpel..lichten in aantocht?
                          gas dicht...lichten voorbij...streepje gas erbij
                          Ik hou het nog simpelder, aan de flitspalen gewoon doorrijden zoals ik bezig was en aan de verkeerslichten enkel gas dicht als ge moet stoppen voor het rood.
                          Ik zie niet in waarom ge uw gas zou dichtdraaien aan een flitspaal als ge u +- aan de snelheid houdt. Of ga je ervan uit dat elke motorrijder per definitie een hardrijder is?
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Ik zie niet in waarom ge uw gas zou dichtdraaien aan een flitspaal als ge u +- aan de snelheid houdt. Of ga je ervan uit dat elke motorrijder per definitie een hardrijder is?
                            dit schrijf jij..geen woorden in mijn mond leggen aub.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Moderne motorfietsen worden niet geflitst

                              Het gaat wel over de nieuwe motorfietsen die uit veelal plastiek bestaan, niet over allemaal.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment

                              Working...
                              X