Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

    Hallo iedereen,

    Ik beschik nu over een Canon 450D en twijfel eraan om up te graden naar een 50D (kostprijs 719 euro + aanschaf van extra batterij en CF kaarten). De hoofdredenen hiervoor zijn de stevigere body, 6,3fps en mogelijkheid om sneller instellingen te doen via het draaiwiel achteraan de camera. De 3 megapixels extra zijn leuk meegenomen. Ik doe voornamelijk aan reis- en familiefotografie.

    Zou het zinvol zijn om up te graden of investeer ik mijn geld beter in een externe flitser of een extra lens voor mijn 450D?

  • #2
    Re: Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

    De hoofdredenen hiervoor zijn de stevigere body, 6,3fps en mogelijkheid om sneller instellingen te doen via het draaiwiel achteraan de camera
    Na ervaring met 400D, 50D en 7D:

    XXXD bodies zijn ook stevig, ze zien er alleen niet zo uit

    6 fps voor reis en familiefotos ?

    Het enige waarvoor ik het draaiwiel echt nuttig vind is om over- of onder te belichten terwijl je door de zoeker kijkt

    Tenzij je er echt één nodig hebt, zou ik enkel een nieuwe camera kopen binnen de 6 maand na aankondiging, heb je tenminste plezier van de nieuwigheid
    Als het geld in je zakken brandt, koop een nieuwe flitser, lens of een 60D

    Comment


    • #3
      Re: Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

      Oorspronkelijk geplaatst door GDG Bekijk bericht
      De hoofdredenen hiervoor zijn de stevigere body, 6,3fps en mogelijkheid om sneller instellingen te doen via het draaiwiel achteraan de camera. De 3 megapixels extra zijn leuk meegenomen. Ik doe voornamelijk aan reis- en familiefotografie.
      Voor familie- en reisfotografie is een 450D voldoende, en naar een 60D zou ik sowieso niet gaan. Een 7D dat is andere koek, of een 5D MKII, maar dat zijn totaal andere budgetten. Maar de vraag is of die twee laatste geen overkill zijn voor je gebruik.

      Comment


      • #4
        Re: Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

        in uw geval zou ik voor een 50D gaan enkel in geval als u tekort komt aan comfort/snelheid of buffervolume. Heb ook overgang gemaakt van 450D naar 50D, en geloof me, nu wil ik zelfs geen xxxD of een 60d in mijn handen vastnemen. 450D is een zeer mooie camera, maar traag en echt kleine buffer.

        60D zou ik echt niet aanraden omdat men niet krijgt voor wat men betaald. Prijs staat veels te hoog.

        Nu een 50D halen is voordelig. Nog in december heb ik mijne gekocht voor 800 2de hands...

        Moja is maar mijn mening éh. Als u zich aan niets tekort komt bij 450D zou ik daarbij blijven en beter investeren in een lens. Uiteindelijk is het de lens die het doet...
        Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

        Comment


        • #5
          Re: Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

          Ik zou voor een lichtgevoelige extra lens gaan. Bijvoorbeeld de 50mm f1.4 is een hele mooie voor familiefoto's op een smallframe camera.

          Comment


          • #6
            Re: Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

            De 60D is niet veel goedkoper dan de 7D maar de laatste is wel een stuk beter.

            Comment


            • #7
              Re: Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

              @ TS

              ik ben enkele maanden geleden overgeschakeld van de 500d naar de 50d, en had hier ook twijfels over.

              Bij mij gaf de doorslag dat ik redelijk veel foto's op 4x4-evenementen trek , redelijk stoffig, en daar is de 50d toch beter tegen bestand dan de xxxd-reeks.
              Ook ondertussen wat optredens gedaan , en ook de iso kan iets hoger bij de 50D.

              Maar als het puur voor de reisfoto's en familiekiekjes is, is een extra lensje misschien wel meer waard voor u, zoals bijvoorbeeld de 50mm f1.8 of 1.4 (als je ietsje meer wilt uitgeven, ook de 85mm f1.8 is aan te raden.

              succes met uw beslissing,

              groeten, Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: Blijven bij Canon 450D of upgraden naar 50D

                Oorspronkelijk geplaatst door k.arnauts Bekijk bericht
                Ik zou voor een lichtgevoelige extra lens gaan. Bijvoorbeeld de 50mm f1.4 is een hele mooie voor familiefoto's op een smallframe camera.
                Ik beschik reeds over een 50mm F1.4 Zijn er nog andere lenzen aan te raden?

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian
                XXXD bodies zijn ook stevig, ze zien er alleen niet zo uit
                Inderdaad, er zou er zelfs al één uit een vliegtuig gevallen zijn en nog steeds werken.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jevgeniy
                in uw geval zou ik voor een 50D gaan enkel in geval als u tekort komt aan comfort/snelheid of buffervolume.
                ...
                Nu een 50D halen is voordelig. Nog in december heb ik mijne gekocht voor 800 2de hands...
                Daarmee dat ik ook twijfelde. Voor 719 zou ik nu nog een semi-pro body kunnen krijgen, terwijl ik daar als de 50D verdwijnt sowieso voor naar de 7D moet overstappen.

                Comment

                Working...
                X