Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

    Binnenkort zullen mijn zomerbanden aan vervanging toe zijn, daarom dat ik hier eens wil nagaan welke banden er volgens jullie het best uit de test komen.

    Mijn huidige banden zijn Michelin PILOT PRIMACY 225/50/R16 91V, en dat op een achteraangedreven Mercedes C met een vermogen van 125Kw.

    Blijkbaar zijn deze banden niet meer verkrijgbaar, wat wil ik nu .

    - banden met en kleine rolweerstand.
    - stille banden.
    - goede grip, ook bij nat wegdek.
    - redelijk slijtvast.

    Mijn rijstijl is volgens mijzelf normaal te noemen, ben niet iemand die veel of kort remt, maar trek graag af en toe eens stevig op.

    Dus hierbij een korte enquête over welke volgens jullie de beste banden zijn prijs/kwaliteit gezien, en met bovenstaande eisen.

    Hopelijk kunnen we er iets uit leren.

  • #2
    Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

    Op de 'family car' (125Kw achterwielaandrijving) liggen net (3 weken geleden) nieuwe Michelin PRIMACY HP 205/55 R16 91V ZP
    Op de 'sportieve' (312Kw achterwielaandrijving) liggen nu nog Michelin Pilot Sport PS2 265/40 ZR18 93Y (achter) en 245/40 (voor), maar ik denk eraan om die te vervangen door ook de PRIMACY HP equivalenten. Ik wist niet dat die reeks niet meer verkrijgbaar is (of is het enkel de PRIMACY reeks en is de PRIMACY HP reeks wel nog beschikbaar?)
    Last edited by saphi; 22 april 2010, 08:09.
    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
    "Casu Consulto - Modo Fac"

    Comment


    • #3
      Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

      Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
      Op de 'family car' (125Kw achterwielaandrijving) liggen net (3 weken geleden) nieuwe Michelin PRIMACY HP 205/55 R16 91V ZP
      Op de 'sportieve' (312Kw achterwielaandrijving) liggen nu nog Michelin Pilot Sport PS2 265/40 ZR18 93Y (achter) en 245/40 (voor), maar ik denk eraan om die te vervangen door ook de PRIMACY HP equivalenten. Ik wist niet dat die reeks niet meer verkrijgbaar is (of is het enkel de PRIMACY reeks en is de PRIMACY HP reeks wel nog beschikbaar?)
      Mischien moet ik eerst nog eens een andere bandencentrale raadplegen, bij mijn centrale hebben ze gezegd dat deze niet meer te krijgen waren, op internet zie ik deze wel nog staan.

      Comment


      • #4
        Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

        Net nog even m'n bandencentrale gebeld en het blijkt dat de 'Pilot Primacy' reeks niet meer verkrijgbaar is, maar de 'Primacy HP' reeks wel.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

          Als je tevreden was over Michelin, blijf er dan maar bij.
          Misschien heb je zelfs de keuze voor banden die iets meer comfort of sportief georienteerd zijn. Dat was in elk geval vroeger zo.

          Comment


          • #6
            Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

            Lage rolweerstand en goede grip ... niet echt iets dat volledig te combineren valt.
            Ik heb ook al banden met lage rolweerstand en op droog maar vooral op nat voel je toch het grote verschil in baanhouding.
            Een wagen met 125KW is toch ook niet het minste ... dat trekt toch redelijk goed en moet ook de baan kunnen houden.
            Het gaat om een Mercedes ... ook geen goedkope wagen (geen kritiek) en dus beter toch heel te houden zoals elke wagen!
            Banden met lage rolweerstand verbruiken ietsiepietsie minder maar hetgeen ge daar mee kunt uitsparen weegt niet op tegen de hoge kost dat je kan hebben bij een schuivertje en het ontbreken van rijplezier, zeker met een achterwielaandrijving.

            Wat uw bemerking betreft ... optrekken doet ge graag maar zoiets kunt ge beperken indien nodig op nat wegdek maar dat remmen versta ik niet.
            Je remt niet hard en zo, allemaal te snappen dat je daar op let maar dit heb je toch nooit zelf volledig onder controle? Als er ene op de snelweg voor u crasht of er is plots stilstaand verkeer, dan moet ge wel tegen 120km/u kunnen stoppen!
            Ook op een baan 50 of 70 en er loopt plots iemand voor uw neus moet ge kort kunnen remmen!

            Volgens mij dus nog belangrijker om te kunnen remmen dan op te trekken!

            Beste ervaring met Continental wat gemiddeld is op alles, goede baanhouding en lang meegaan.
            Dunlop was het beste in baanhouding maar was er dubbel zo snel door.
            Michelin Energy ... de onveiligste banden die ik ooit had! Op regen helemaal niet goed en in bochten ook al minder. met het minste bobbelke heb je de indruk in een boot te zitten, ge zweeft blijkbaar boven de baan. Dit komt omdat ze die ook meer druk moeten geven.

            Elke auto heeft zowat zijn eigen karakteristieken en meestal hebben de fabrikanten ook wel aanbevelingen wat banden betreft. Wat raden ze bij Mercedes aan?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Lage rolweerstand en goede grip ... niet echt iets dat volledig te combineren valt.
              Ik heb ook al banden met lage rolweerstand en op droog maar vooral op nat voel je toch het grote verschil in baanhouding.
              Een wagen met 125KW is toch ook niet het minste ... dat trekt toch redelijk goed en moet ook de baan kunnen houden.
              Het gaat om een Mercedes ... ook geen goedkope wagen (geen kritiek) en dus beter toch heel te houden zoals elke wagen!
              Banden met lage rolweerstand verbruiken ietsiepietsie minder maar hetgeen ge daar mee kunt uitsparen weegt niet op tegen de hoge kost dat je kan hebben bij een schuivertje en het ontbreken van rijplezier, zeker met een achterwielaandrijving.

              Wat uw bemerking betreft ... optrekken doet ge graag maar zoiets kunt ge beperken indien nodig op nat wegdek maar dat remmen versta ik niet.
              Je remt niet hard en zo, allemaal te snappen dat je daar op let maar dit heb je toch nooit zelf volledig onder controle? Als er ene op de snelweg voor u crasht of er is plots stilstaand verkeer, dan moet ge wel tegen 120km/u kunnen stoppen!
              Ook op een baan 50 of 70 en er loopt plots iemand voor uw neus moet ge kort kunnen remmen!

              Volgens mij dus nog belangrijker om te kunnen remmen dan op te trekken!

              Beste ervaring met Continental wat gemiddeld is op alles, goede baanhouding en lang meegaan.
              Dunlop was het beste in baanhouding maar was er dubbel zo snel door.
              Michelin Energy ... de onveiligste banden die ik ooit had! Op regen helemaal niet goed en in bochten ook al minder. met het minste bobbelke heb je de indruk in een boot te zitten, ge zweeft blijkbaar boven de baan. Dit komt omdat ze die ook meer druk moeten geven.

              Elke auto heeft zowat zijn eigen karakteristieken en meestal hebben de fabrikanten ook wel aanbevelingen wat banden betreft. Wat raden ze bij Mercedes aan?
              Met dat remmen bedoel ik, dat ik niet de persoon ben die steeds op de laatste meters op de rem gaat staan, met een stel remblokken doe ik gemiddeld 100.000 Km.

              Natuurlijk moet een noodstop zo kort mogelijk blijven, en daar zijn voor een groot stuk je banden van belang.

              Huidige banden zijn Michelin PILOT PRIMACY 225/50/R16 91V, waar ik uiterst tevreden van ben, deze liggen er nu ongeveer 45.000 Km op, (heel correct weet ik het niet, daar ik tijdens de winter met winterbanden rij. ) maar blijkbaar kunnen ze deze niet meer leveren, zou nu 'Primacy HP' zijn, daarom ook dat draadje.

              Comment


              • #8
                Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Met dat remmen bedoel ik, dat ik niet de persoon ben die steeds op de laatste meters op de rem gaat staan, met een stel remblokken doe ik gemiddeld 100.000 Km.
                Op mijn drie laatste wagens heb ik ook telken maar één keer de remmen laten vervangen ... steeds na 100.000km.
                Ook al eens +-100.000km gedaan met één set banden (zonder winterbanden te gebruiken). Dat lukt wel niet elke keer.
                Het zijn dus niet altijd gekken met een firmawagen zeker?
                Huidige banden zijn Michelin PILOT PRIMACY 225/50/R16 91V, waar ik uiterst tevreden van ben
                .../...
                zou nu 'Primacy HP' zijn, daarom ook dat draadje.
                Als ge daar tevreden van was en dit de opvolger is ... dan kan dat in principe toch alleen maar beter zijn?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                  Heb vorig jaar naar aanleiding van deze test gekozen voor die Goodyear Optigrips (dus in die 205/55 16" maat (test van 2009)).
                  Mijn vorige waren Continentals sportcontact 2. Die Goodyears vind ik iets beter, ietske stiller en betaalbaar (waren 95€/st. gemonteerd). Voor mij zijn voornamelijk de prestaties bij regenweer van belang, en dat doen ze behoorlijk goed.
                  Maar ook die Continentals zijn aanraders.

                  K'zie dat de nieuwe test voor 2010 er ook al bij staat...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #10
                    Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                    Ik ben al jaaaaren een tevreden Michelin-rijder.
                    Onder mijn Galaxy steken Energy E3's. Prima zomersloefen
                    Homo Sapiens Pentaxiensis

                    Comment


                    • #11
                      Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
                      Ik ben al jaaaaren een tevreden Michelin-rijder.
                      Onder mijn Galaxy steken Energy E3's. Prima zomersloefen
                      Ik denk ook bij Michelin te blijven, maar dan nu het type 'Primacy HP'

                      Comment


                      • #12
                        Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Het gaat om een Mercedes ... ook geen goedkope wagen (geen kritiek) en dus beter toch heel te houden zoals elke wagen!
                        Elke auto heeft zowat zijn eigen karakteristieken en meestal hebben de fabrikanten ook wel aanbevelingen wat banden betreft. Wat raden ze bij Mercedes aan?
                        Een Mercedes C is een wagen als een ander Verseg, nog steeds een grote naam voor een gewone auto, en in dezelfde klasse ook niet duurder dan Bv. een toyota zou ik zeggen, ik blijf er nog steeds bij dat ik 20 jaar met Subaru heb gereden, en dat ik nooit betere wagens heb gehad, daar kon Mercedes mechanisch niet aan tippen, maar ik ben veranderd van merk voor het hoge verbruik, (toen hadden ze nog geen diesel) en de onbetaalbaarheid van de tegenwoordige modellen, deze hebben één groot voordeel, dat alle Subaru's permanent vierwiel aandrijvers zijn, en dat ik er alvast nooit één euro abnormale kosten aan heb gehad. Ik twijfel er sterk aan of dat bij Mercedes zo zal zijn.

                        Bij Mercedes raden ze gewoon aan waar ze het meeste op verdienen, daarom laat ik nooit banden of een batterij plaatsen bij de garage, maar bij een bandencentrale of in geval van een batterij ga ik deze halen bij een groothandel in batterijen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Bij Mercedes raden ze gewoon aan waar ze het meeste op verdienen, daarom laat ik nooit banden of een batterij plaatsen bij de garage, maar bij een bandencentrale of in geval van een batterij ga ik deze halen bij een groothandel in batterijen.
                          Mercedes doet niet anders dan BMW of wat dan ook, zij vermelden banden die het best passen op een bepaald type wagen en daarom moet je die nog steeds niet laten plaatsen in de garage zelf!
                          Je kan gewoon hun lijstje bekijken of vragen en bij uw bandenboer gaan ... die trouwens ook zou moeten weten wat aanbevolen wordt. Aanbevelingen zijn natuurlijk nog geen verplichtingen ... als ze maar voldoen aan de technische vereisten zoals vermeld op het gelijkvormigheidsattest.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Mercedes doet niet anders dan BMW of wat dan ook, zij vermelden banden die het best passen op een bepaald type wagen en daarom moet je die nog steeds niet laten plaatsen in de garage zelf!
                            Je kan gewoon hun lijstje bekijken of vragen en bij uw bandenboer gaan ... die trouwens ook zou moeten weten wat aanbevolen wordt. Aanbevelingen zijn natuurlijk nog geen verplichtingen ... als ze maar voldoen aan de technische vereisten zoals vermeld op het gelijkvormigheidsattest.
                            Geloof je daar dan in, banden zijn toch niet gemaakt voor een bepaald merk auto, als deze voldoen aan een bepaalde snelheidsindex en zoals je zegt toegelaten volgens je gelijkvormigheidsattest moet dat toch volstaan, volgens mij krijgen ze dan in de fabriek een betere prijs om bepaalde banden aan te bevelen, net als bij een bepaald merk van olie, ook altijd vermeld op een auto.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Terug eentje over banden. (zomerbanden dan)

                              Op de Alfa, hoe kan het ook anders.., Pirelli P-Zero Rosso
                              Ben er erg tevreden van, verslijten iets minder snel dan de fabriek-af Bridgestones en bieden meer dan voldoende grip.

                              Ik behoor wel tot het vakje "sportievere rijstijl".
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                              Comment

                              Working...
                              X