Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe harde schijf - Apple Time capsule

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe harde schijf - Apple Time capsule

    Ik zoek een eenvoudige goede externe harde schijf die ik aan mijn Mac wil aansluiten als backupschijf.

    Heeft er iemand goede suggesties welke ik best koop en waar?

    - liefst met USB power (dan moet ik niet de 147ste adapter in huis halen)
    - Capaciteit 500 GB of 1 TB.
    - hoe kleiner hoe beter....

    Bij aankoop van mijn MAC informeerde ik ook naar de Time Capsule, wat ik dan zou kunnen gebruiken als backup voor meerdere PC's en de 'nieuwe' MAc, maar dat werd me eigenlijk afgeraden. Waarom weet ik eigenlijk niet meer.

    Heeft er iemand ervaring met die Time Capsule en backups van méér dan één PC of laptop en gemengd Windows - Apple?

  • #2
    Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

    Heb een MacBook en de TimeCapsule en dat werkt probleemloos. Was iets of wat moeilijk in te stellen met een bestaande router en een server die DHCP-server is, maar alles werkt.
    Om nu die TimeCapusle ook voor Windows te gebruiken, dat is een ander paar mouwen. Server 2008 houdt al niet van netwerkschijven voor backup, dus daar hangt een usb versie aan.
    De TimeCapsule is fijn als je iets 'ergens' in huis wil zetten en backuppen als je thuiskomt (draadloos dus), maar voor andere zaken of pc's zal dat inderdaad niet de ideale oplossing zijn. IMO hé.

    Comment


    • #3
      Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

      Nog ervaringen hiermee?

      Comment


      • #4
        Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

        Ik gebruik hier enkele Iomega schijfjes van 500GB. Die waren eind vorig jaar nog iets minder dan 100euro, zijn USB powered en werken zowel op m'n Mac als op m'n Windows machines.

        Daarnaast heb ik hier nog een Iomega Storcenter van 2TB staan op het netwerk, die blijkbaar goed herkend wordt door m'n Mac, anders dan m'n oude Buffalo TeraStation die lomp en oud is en ook niet deftig werkt met Windows 7.

        Die kleine schijfjes zijn eigenlijk als uitbreiding, en de netwerkschijf als backup, omdat de doorvoersnelheid van zo'n netwerkschijf een pak lager ligt en dan is het niet meer vlot werken met foto's.
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

          Heb een Western Digiatal "My Book Studio" van 2T aan mijn Mac hangen. Simpel en eenvoudige installatie en Time Machine werkt er feilloos op. Wou eerst de Iomega Home Media Network Hard Drive van 2T maar de levertermijn was 1 maand
          Anyway, de WD doet het prima maar er is geen netwerk compatibiliteit.
          Voordeel van de WD's dat ze nogal Mac minded zijn bij WD Als de hard disk in het zicht staat vloekt ie niet met de design
          Je kan bij de My Book aankloppen met usb. De studio versie heeft dan weer extra fire wire 400 & 800 èn usb 2.0. De kabeltjes zitten bij in de doos.

          Slu !

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

            Ziet er niet slecht uit, maar ik zou graag iets USB powered hebben.
            Voor backup is de snelheid niet zo belangrijk, en ik spaar weer een draadje en adapter uit...

            Comment


            • #7
              Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ziet er niet slecht uit, maar ik zou graag iets USB powered hebben.
              Voor backup is de snelheid niet zo belangrijk, en ik spaar weer een draadje en adapter uit...
              Ik vermoed dat je antwoord voor mij bedoeld was ?
              Diegene die ik aanhaalde zijn alletwee USB "powered". De My Book ènkel met USB ...

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                Ik vermoed dat je antwoord voor mij bedoeld was ?
                Diegene die ik aanhaalde zijn alletwee USB "powered". De My Book ènkel met USB ...

                Tjerri
                Uhm, nee.

                Met USB-powered wordt bedoelt dat ook de stroom enkel via USB komt. Dus je sluit er geen adapter op aan.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Uhm, nee.

                  Met USB-powered wordt bedoelt dat ook de stroom enkel via USB komt. Dus je sluit er geen adapter op aan.

                  Dave
                  Een externe back-up schijf die het kan stellen met enkel stroom via de usb ? Nou moe, ik dacht dat die spullen wel ietsje meer "jus" konden gebruiken dan hetgeen je usb kan leveren. Nu ja, een mens is nooit te oud om bij te leren. Welk model kan dit aan ?

                  Tjerri

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    Een externe back-up schijf die het kan stellen met enkel stroom via de usb ? Nou moe, ik dacht dat die spullen wel ietsje meer "jus" konden gebruiken dan hetgeen je usb kan leveren. Nu ja, een mens is nooit te oud om bij te leren. Welk model kan dit aan ?

                    Tjerri
                    Praktisch elk 2,5"-model... En die vind je nu ook al in 1TB versies!

                    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                      Inderdaad, dat zoek ik, een schijf van circa 500 GB die enkel met USB gevoed wordt.

                      En als er dan iemand nog goede ervaringen mee heeft dan is het nog beter!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                        Zoals ik eerder zei, ik heb er 3 van Iomega, dit model. Tot hiertoe nog geen enkel probleem mee gehad.
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                          Even terug ophalen. Ik heb er nog niet echt iets mee gedaan.

                          Na de iMac is er ook nog een MacBook Pro in huis gekomen (naast 4 Windows Laptop's van de kids).

                          Ik zou eigenlijk één harde schijf willen bijkopen.

                          Ofwel wordt dat een Time Capsule die zou moeten dienen voor de MacBook en de iMac. Zou dit moeten lukken? Kan er dan nog 'manueel' gecopieerd worden vanaf de Laptops naar die Time Capsule?

                          Ofwel sluit ik een harde schijf aan via USB op de iMac, en hoop dat ik die kan zien vanaf zowel de MacBook als vanop de Windows laptops.
                          Voor de iMac en de Macbook hoop ik dat dit kan werken via Time Machine, voor de Laptops mag het manueel copiëren zijn.

                          Ben ik nu aan het dromen, of moet ik eerder een NAS gaan zoeken, en werkt dit dan goed op een gemengde manier?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                            Bumpje...

                            Iemand een idee?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Externe harde schijf - Apple Time capsule

                              heb ook lang getwijfeld (mbp) maar ben uiteindelijk voor de iomega minimax gegaan. Reden: prijs, 1TB, firewire en mogelijkheid ook (manuele) backup's te maken van mijn windows-partitie op de mac.
                              Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                              - Isaac Asimov-

                              Comment

                              Working...
                              X