Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn geluid is eender dan mijn beeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn geluid is eender dan mijn beeld

    Ik heb sinds vorige week onze woonkamer verhuisd naar de andere kant.
    Nu staat de tv ergens anders.

    Even schetsen.

    Kabel coax kabel gekocht die geen storing mag hebben volgens de electro winkel.
    Ik heb op de versterker van Telenet deze kabel aangesloten met die connector op een willekeurige aansluiting.
    Mijn decoder van Telenet zit verbonden met een optical sound kabel naar mijn Logitech speaker systeem.
    Als ik nu naar "Een" aan het kijken ben of een andere zender dan is het net of die lippen trager bewegen dan het geluid?

    Kan het zijn omdat die kabel op de versterker op een andere aansluiting moet zitten of is er iets anders aan de hand?

    Ik heb me laten wijsmaken dat de versterker van Telent van links naar rechtse aansluitingen sterker word of is dat maar een fabeltje.
    ervoren had ik dit probleem namelijk niet toen ik de kabel nam die uit de muur kwam?

    Wie weet hier de oplossing voor?
    Ik heb niets aan de geluidsinstellingen gedaan van de Telenet decoder..
    Er voor mijn verhuis werkte alle nog synchroon..

    Huuuulp...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

    Ligt zeker niet aan die versterker van Telenet of aan die coax.
    Maar hoe is uw beeld aangesloten? HDMI of iets anders?
    Daar iets in veranderd?
    Last edited by VerSeg; 25 januari 2010, 02:50.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

      Lijkt me vreemd dat je zoiets merkt... kan je tijdelijk de digicorder analoog verbinden met je versterker en zien of je verschil merkt?

      en zoals VerSeg vraagt, is er verder iets anders op een nieuwe manier aangesloten?
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

        Mensen met gelijkaardige ervaringen:

        Hier 't zelfde!

        Is bij ons 't ergste bij éenHD en CanvasHD. VTMHD kan er door, evenals NatGeoHD. éenSd en CanvasSD zijn ook redelijk.

        Wij kijken pas sinds deze zomer (2009) in HD, en ik had vorige zomer (2008) al gemerkt dat vooral bij de live uitzendingen van VRT het beeld al enorm achter liep. (Vanthilt in Oostende was niet om aan te zien: hun interviews liepen a-synchroon, terwijl hun filmpjes/reportages (Axl Peeleman) redelijk liepen) Maar, niemand lag er blijkbaar van wakker en ik was een kniesoor die daar over viel.

        Maar nu, in HD is het constant prijs. nauwelijks te harden. Ik heb er eens voor naar Integan gebeld, en na wat intern rondvragen kreeg ik te horen dat het "een gekend probleem" was bij de VRT en "dat ze er aan werken".

        Nu ben ik bij familie eens gaan kijken, die HD kijkt met de Telenet HD digicorder: no problemo! niet bij VTM, niet bij VRT, nergens.

        Dacht eerst dat 't mijn scherm was, dat misschien veel te veel tijd verloor met processing (waarom dan wel met VRT en niet met VTM?): Heb er dan eens een computer monitor in HDMI-DVI aan gehangen (doet geen processing?): zelfde resultaat...

        bron: http://www.interactieve-digitale-tv....327dc22626ff42
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

        Comment


        • #5
          Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

          Toen ik nog vrijgezel was keek ik tv via een projector en het geluid ging via een 5.1 homecinema systeem. Those were the days

          Enfin, ik had toen ook wat probleempjes, maar op de homecinema versterker kon je dus vertraging instellen op het geluid. Met een beetje experimenteren waren de problemen opgelost. Heb je op je Logitech systeem ook zo geen instelling?

          -c

          Comment


          • #6
            Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ligt zeker niet aan die versterker van Telenet od aan die coax.
            Maar hoe is uw beeld aangesloten? HDMI of iets anders?
            Daar iets in veranderd?
            HDMI aangesloten zoals voorheen..
            Ik heb nu de 0db aansluiting gebruikt op de versterker in plaats van de 4db en de sync na een hertstart van de decoder is beter...
            Ik denk dat het gewoon een stuk beter is geworden door een herstart.
            Bedankt allemaal voor de reacties.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

              Heb hetzelfde probleem gehad, bleek een vertraging te zijn binnen de TV (afhankelijk van de beeldverbeteringsinstellingen). De geluidsinstallatie had gelukkig en regeling om het geluid te vertragen
              Last edited by Rudy M.; 23 januari 2010, 08:42.
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

                Hmmmm ... na maanden nog eens naar VTM gekeken door dat Michael gedoe en wat blijkt ... ook hier is de klank nu eerder dan het beeld op VTM en wij hebben helemaal niets verhuisd of heraangesloten.
                Maar ik denk ook wel dat het deels bij hun ligt want het is niet bij elk programma zo.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

                  vreemd dat er toch nog zoveel problemen zijn met die geluidssync. Ik speel al een paar maand telenet HD af met meestal combinatie van speakers in TV en geluidsinstallatie en heb nog geen enkele keer fouten in de geluidssync gehoord. verbinding digicorder en geluidsinstallatie is gewoon cinch, niet optisch.

                  heeft er misschien mee te maken dat vtm min of meer een verboden zender is in de huiskamer bij ons
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

                    Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                    vreemd dat er toch nog zoveel problemen zijn met die geluidssync. Ik speel al een paar maand telenet HD af met meestal combinatie van speakers in TV en geluidsinstallatie en heb nog geen enkele keer fouten in de geluidssync gehoord. verbinding digicorder en geluidsinstallatie is gewoon cinch, niet optisch.

                    heeft er misschien mee te maken dat vtm min of meer een verboden zender is in de huiskamer bij ons
                    Op de "ouwe" CRT TV was er nooit een sync probleem, op de nieuwe LCD vanaf dag 1... De LCD heeft enkele microsecs nodig om zijn beeld te berekenen en te displayen. Indien je alle beeldverbeteringen uitschakelt is de sync betrekkelijk goed, alleen is het beeld dan minder goed. Enne ik heb Belgacom TV.
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hal-61 Bekijk bericht
                      De LCD heeft enkele microsecs nodig om zijn beeld te berekenen en te displayen.
                      Enkele microseconden zeg je ... zoiets merkt een mens niet eens op.
                      Maar zelfs al is dat zo, waarom heb je dan met "dezelfde" DigiCorder van Telenet geen merkbaar verschil tussen beeld en geluid als je bijvoorbeeld naar "Discovery" kijkt en wel een merkbaar verschil als je naar "My name is Michael" kijkt op "VTM"? Langs de andere kant is er bij "Het Nieuws" en "Het Weer" ook geen probleem.
                      Ik heb zo'n klein vermoeden dat er soms ook al bij de uitzendingen iets verkeerd zit. Het is dan ook niet continu, wat het nog wat bizarder maakt. Mocht het aan de locale hardware liggen (vertraging in verwerking), dan zou het continu identiek moeten zijn.

                      Ik ga van de Digicorder naar de AV versterker en beeld naar TV en geluid naar de boxen ... als je dan een DVD of Blu-Ray bekijkt, dan is het nog steeds dezelfde beeldverwerking dat plaatsvindt maar dan is er ook geen probleem.
                      Reden te meer te veronderstellen dat het binnenkomend signaal reeds een fout bevat.

                      Nu ja, er zijn ook mensen die daar nooit op letten en waarbij het niet eens opvalt dat er een verschil is. Verder heb ik er niet veel last van ... VTM staat hier om de zoveel maand nog eens een paar keer op en voor de rest is het Discovery ofwel een DVD/Blu-Ray.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Enkele microseconden zeg je ... zoiets merkt een mens niet eens op.
                        Maar zelfs al is dat zo, waarom heb je dan met "dezelfde" DigiCorder van Telenet geen merkbaar verschil tussen beeld en geluid als je bijvoorbeeld naar "Discovery" kijkt en wel een merkbaar verschil als je naar "My name is Michael" kijkt op "VTM"? Langs de andere kant is er bij "Het Nieuws" en "Het Weer" ook geen probleem.
                        Ik heb zo'n klein vermoeden dat er soms ook al bij de uitzendingen iets verkeerd zit. Het is dan ook niet continu, wat het nog wat bizarder maakt. Mocht het aan de locale hardware liggen (vertraging in verwerking), dan zou het continu identiek moeten zijn.

                        Ik ga van de Digicorder naar de AV versterker en beeld naar TV en geluid naar de boxen ... als je dan een DVD of Blu-Ray bekijkt, dan is het nog steeds dezelfde beeldverwerking dat plaatsvindt maar dan is er ook geen probleem.
                        Reden te meer te veronderstellen dat het binnenkomend signaal reeds een fout bevat.

                        Nu ja, er zijn ook mensen die daar nooit op letten en waarbij het niet eens opvalt dat er een verschil is. Verder heb ik er niet veel last van ... VTM staat hier om de zoveel maand nog eens een paar keer op en voor de rest is het Discovery ofwel een DVD/Blu-Ray.
                        Ik ben ook van die mening.Het hangt simpel van de uitzendingen af..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn geluid is eender dan mijn beeld

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Ik ben ook van die mening.Het hangt simpel van de uitzendingen af..
                          Het kan dat het aan de installatie ligt maar dan heb je het altijd met elke zender. Als het maar soms is of niet met elke zender kan het moeilijk aan de installatie liggen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X