Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opletten met Sherpa reclame

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opletten met Sherpa reclame

    Ik krijg gisteren een mailtje van sherpa.be om eventueel naar de Harlem Gospel Singers te gaan kijken met 20% korting op de tickets.
    Er wordt in het mailtje al direct op gewezen dat je tijdens het bestellen zeker "Sherpa korting" moet kiezen.
    Om de prijs van een ticket te weten moet je beginnen met de bestelprocedure, dus dat deden we dan maar. Maar van die "Sherpa korting" geen spoor.
    Ik stuurde een mailtje naar Sherpa en krijg als antwoord: voor die korting moet je telefonisch bestellen (via een 070 nummer, om nog wat centjes op te strijken ?), terwijl onderaan de mail duidelijk staat: "Vergeet bij stap 3 niet je "Sherpa korting" aan te duiden.

    Bedenkelijke handelswijze, ik zou eerder zeggen bedenkelijke handelspraktijken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Opletten met Sherpa reclame

    Ooit bij stil gestaat dat er ook gewoon een foutje op de website kan zijn en dat er helemaal geen slechte bedoeling is?
    Dat je moet bellen is misschien gewoon een oplossing dat ze tijdelijk aanbieden om die korting toch te kunnen krijgen?
    Ik heb ooit ook al besteld via hun site met korting en dat verliep gewoon vlot en correct.
    En met een 070-nummer gaan ze niet echt veel bijverdienen, integendeel zelfs.
    Een 070-nummer is gewoon een universeel nummer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Opletten met Sherpa reclame

      Ik had ze nochtans aangegeven dat er vermoedelijk een foutje op de website stond, want dat ik de keuze die ze zelf aangeven niet kon maken.
      Ik had eerder verwacht dat ze me gingen bedanken om hun te wijzen op een fout in de bestelsoftware, maar nee, een kortaf antwoord, "voor die korting moet ge telefonisch bestellen", het lijkt me dus bewust gedaan.
      Enne, van dat "universeel nummer": lees hier eens, lijkt me bijlange niet hetzelfde tarief als een gewone vaste lijn: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=9467
      Als men u tegenwoordig verplicht om voor iets te gaan bellen, dan gaat er bij mij direct al een belletje rinkelen hoor.

      Zo'n praktijken maken me prikkelbaar.
      Last edited by nete; 17 januari 2010, 07:13.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Opletten met Sherpa reclame

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Ik had ze nochtans aangegeven dat er vermoedelijk een foutje op de website stond, want dat ik de keuze die ze zelf aangeven niet kon maken.
        Ik had eerder verwacht dat ze me gingen bedanken om hun te wijzen op een fout in de bestelsoftware, maar nee, een kortaf antwoord, "voor die korting moet ge telefonisch bestellen", het lijkt me dus bewust gedaan.
        Enne, van dat "universeel nummer": lees hier eens, lijkt me bijlange niet hetzelfde tarief als een gewone vaste lijn: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?f=26&t=9467
        Als men u tegenwoordig verplicht om voor iets te gaan bellen, dan gaat er bij mij direct al een belletje rinkelen hoor.

        Zo'n praktijken maken me prikkelbaar.
        Haha, prikkelbaar is wel zeer mooi uitgedrukt! Zo snap ik trouwens ook niet dat mensen met de SMS-toestanden van de TV-shows van tegenwoordig meedoen.
        Idool, Sterren op de dansvloer, die schaatsdinges, tink you can dance, My name is Michael, en ga zo maar door

        De enigen die daar grof geld aan verdienen zijn de TV-zenders (en de telecomoperators natuurlijk...).
        Last edited by Galdie; 17 januari 2010, 08:07. Reden: Spelkamelen

        Comment


        • #5
          Re: Opletten met Sherpa reclame

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Enne, van dat "universeel nummer": lees hier eens, lijkt me bijlange niet hetzelfde tarief als een gewone vaste lijn
          Nooit gezegd dat dit dezelfde prijs was hé, maar het is niet zoals betaallijnen (09xx).

          Als men u tegenwoordig verplicht om voor iets te gaan bellen, dan gaat er bij mij direct al een belletje rinkelen hoor.
          Zo'n praktijken maken me prikkelbaar.
          Weet je wat nog prikkelbaarder is ...
          Dat men iets koopt van 39 tot 79€ per persoon en gaat mekkeren over 30 cent dat men moet betalen om 20% korting te krijgen.
          Mocht ge nu 10€ moeten betalen om 7€ korting te krijgen ... dat zou een heel andere situatie zijn.
          Ik denk dat je al meer elektriciteit gebruikt hebt om dat hier neer te pennen dan dat het u gekost heeft.

          Ja ... er zit een foutje op hun website maar vermoedelijk is in het WE de webbeheerder ook niet aanwezig.
          En die kosten op het 070-nummer, dat gaat eerder naar de beheerder van het 070-nummer dan naar Sherpa.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Opletten met Sherpa reclame

            Verseg, het gaat mij nu niet over die 30 cent hoor. Je legt het accent helemaal verkeerd.
            Je hebt blijkbaar ook het foutje al ontdekt.
            Als ik hen dat meld en ipv een bedankje afgeblaft word met "ge moet bellen voor die korting", daardoor wou ik iedereen verwittigen voor de "dikke adder onder het gras".
            Had men mij gemeld dat er inderdaad iets fout zat en dat het ging rechtgezet worden, dan had ik dit topic niet gestart ofwel gewoon gemeld: mensen wacht even met boeken tot de fout hersteld is OF bestel telefonisch.
            En als ik niet gemaild had dan wist ik gewoonweg niet dat ik moest bellen voor een korting, want dat staat NERGENS vermeld.
            Is het dan zo onlogisch dat ik nattigheid begin te voelen ?
            Last edited by nete; 17 januari 2010, 18:00.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Opletten met Sherpa reclame

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Als ik hen dat meld en ipv een bedankje afgeblaft word met "ge moet bellen voor die korting", daardoor wou ik iedereen verwittigen voor de "dikke adder onder het gras".
              Is het dan zo onlogisch dat ik nattigheid begin te voelen ?
              Nete, het is zoals in elk bedrijf ... het zijn mensen/werknemers die u te woord staan en de ene keer val je op een vriendelijke en gedienstige persoon en de andere keer op iemand dat met het verkeerde been uit bed gestapt is. Het is niet omdat je dan op iemand valt dat het verkeerd aanpakt dat daarom het ganse bedrijf bedrieglijke praktijken wil toepassen.

              Wat denk je nu zelf? Als een bedrijf extra geld wil rapen, dan gaan ze geen 30 cent vragen om u 20% korting te geven maar dan geven ze helemaal geen korting en kiezen ze een nummer dat je 3€ kost.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Opletten met Sherpa reclame

                Het is aandoenlijk hoe je Sherpa door dik en dun verdedigt. Chapeau !

                Ik had ze nog een reply gestuurd met de vraag wat de laatste regel van hun mailing (voor de korting in stap 3 de juiste keuze maken) daar staat te doen als die keuze er niet is, en dit antwoord krijg ik vanmorgen, ditmaal van een lieve dame (heb de naam weggelaten):

                Beste klant,

                U kan ook bestellen via de link in de mail die u ontving en dan dient u de korting aan te duiden in stap 3 van uw reservatie.

                Met vriendelijke groeten,


                Vermoedelijk heeft ze het woord "korting" gelezen en verder niks en is ze in haar lijstje gaan zoeken naar het standaardzinnetje om daarop te antwoorden. Ik heb voor zoiets een naam: vicieuze cirkel.
                Dat zijn dan al twee medewerkers die misschien met het verkeerde been uit bed gestapt zijn.
                Schitterend bezig Sherpa
                Last edited by nete; 18 januari 2010, 08:55.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Opletten met Sherpa reclame

                  Eigenlijk pure kafka daar bij Sherpa.

                  Dit is hun laatste mail:
                  Beste klant,

                  Aangezien u rechtstreeks via de site www.sherpa.be bent gegaan en niet via de link die in de mail stond die u ontving, kon u deze korting inderdaad niet aanduiden. Het gaat hier helemaal niet over een fout in de software, wel over de weg die u volgde om de reservatie te maken : enkel via de link in de mail was de korting mogelijk.

                  Met vriendelijke groeten,


                  Dat terwijl, als je naar de site gaat, die aanbieding zelfs niet getoond wordt.....
                  En zij kunnen blijkbaar zo maar zien wat ik op internet bekijk. Straffe gasten.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opletten met Sherpa reclame

                    Ronduit schandalig is dat!
                    Ben wel benieuwd als ze je de 20% korting zullen geven of niet.

                    Veel succes!
                    Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opletten met Sherpa reclame

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Eigenlijk pure kafka daar bij Sherpa.

                      Dit is hun laatste mail:
                      Beste klant,

                      Aangezien u rechtstreeks via de site www.sherpa.be bent gegaan en niet via de link die in de mail stond die u ontving, kon u deze korting inderdaad niet aanduiden. Het gaat hier helemaal niet over een fout in de software, wel over de weg die u volgde om de reservatie te maken : enkel via de link in de mail was de korting mogelijk.

                      Met vriendelijke groeten,


                      Dat terwijl, als je naar de site gaat, die aanbieding zelfs niet getoond wordt.....
                      En zij kunnen blijkbaar zo maar zien wat ik op internet bekijk. Straffe gasten.
                      Bedoel je deze aanbieding?



                      Ter info ... ik heb als klant die mail niet gehad, gewoon via de site gaan zien.

                      Je bent echt aan het overdrijven want uit de berichten die jij zelf post blijkt eerder dat jij de correcte weg niet gevolgd hebt.
                      Ze zien niet wat op uw scherm staat maar ze kunnen wel de link testen dat ze u gestuurd hebben.

                      En neen, ik verdedig Sherpa niet maar uit ervaring hier weet ik dat in 90% van de gevallen dat klanten klagen, ze zelf een fout gemaakt hebben.
                      Iedereen maakt fouten, klanten, personeel, bedienden, hoe je het ook noemt.
                      En fouten kan men corrigeren, maar niet door het nog meer in het negatieve te trekken
                      Last edited by VerSeg; 19 januari 2010, 12:46.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opletten met Sherpa reclame

                        Ik heb de simulatie even gedaan en bij korting kan ik enkel voor normale prijs kiezen?
                        Hoe komt dat?
                        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opletten met Sherpa reclame

                          Oorspronkelijk geplaatst door Frankyboy yang Bekijk bericht
                          Ik heb de simulatie even gedaan en bij korting kan ik enkel voor normale prijs kiezen?
                          Hoe komt dat?
                          En je hebt "als bestaande klant" een mail gekregen met een link?
                          Lees de uitleg in voorgaande posts ... enkel als je de link gebruikt in een mail dat je toegestuurd werd kan je kiezen voor de korting!
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opletten met Sherpa reclame

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En je hebt "als bestaande klant" een mail gekregen met een link?
                            Lees de uitleg in voorgaande posts ... enkel als je de link gebruikt in een mail dat je toegestuurd werd kan je kiezen voor de korting!
                            Ik ben geen klant, dat is dan ook de reden dat ik niet voor de korting kon kiezen.
                            Plus je moet via de mail werken en niet rechtstreeks via site...
                            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opletten met Sherpa reclame

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              En je hebt "als bestaande klant" een mail gekregen met een link?
                              Lees de uitleg in voorgaande posts ... enkel als je de link gebruikt in een mail dat je toegestuurd werd kan je kiezen voor de korting!
                              Voor de tiende keer: ja, ik heb een mail ontvangen als bestaande klant en ja, ik heb op de link in die mail geklikt en ja, ik krijg dan de melding in stap 2 dat ik zeker de gepaste korting moet kiezen in stap 3 en ja, ik kan in stap drie enkel kiezen voor "normale prijs". Met andere woorden, of ik de link in de mail gebruik of ik ga via de site, maakt geen verschil uit.

                              Hun laatste antwoord:
                              We hebben de link uitvoerig getest en alles blijkt te werken. We kunnen wel degelijk de korting aanduiden. Er zijn trouwens ook al bestellingen gemaakt door andere klanten. Indien u de link die u gebruikt wenst door te sturen dan kunnen we eveneens nagaan of deze al dan niet werkt. Sowieso kan u van de korting genieten door een telefonische bestelling te maken. Financieel maakt het voor Sherpa niet uit of er kortingen worden toegepast of niet aangezien de geïnde sommen toch voor de organisatoren bestemd zijn en niet voor ons bedrijf.

                              Ik heb nu pas dezelfde aankondiging gevonden op hun website, na wat zoekwerk, dus ik KAN voordien gewoonweg niet anders dan de link in de mail aangeklikt hebben.
                              Zij beweren bij hoog en bij laag dat die mail-link moet werken, en dat ze zien dat ik via de website ben gegaan, ja dan zijn we uitgepraat hé.
                              Last edited by nete; 19 januari 2010, 22:36.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X