Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

    Dag BD'ers,

    ik zag ergens op het net een aanbieder van bovenstaande combinatie. De onderstaande mails werden over en weer gestuurd. Is dit te vertrouwen? Waarschijnlijk weeral niet zeker?

    de mails staan hieronder in opgepoetse versie en in volgorde opgesomd:
    ------------------------
    Naam » Geert Alders
    Reactie »

    Beste, hoeveel clicks staan er op het toestel? Is er nog
    garantie op? Ik zou graag eens komen kijken als dat kan...

    Groeten Geert
    -------------------------
    Hi,
    > >
    > > The camera and the lens are brand new sealed in their original box.
    > > The price for 1 package is 1600 EUR.
    > > For more packages I will make a discount. Let me know how many do you
    > > want to buy !
    > >
    > > Thank you!
    -------------------------
    Do you mean that you can deliver more than one set of Canon 7D + 24-105L
    > lens?
    >
    > In that case, what is the price for 3 sets?
    >
    > Best regards,
    >
    > Geert
    -------------------------
    Hello there and thanks for your interest,
    the price for 3 is 4200 EUR.
    The camera is brand new sealed in his original box ( unopened ) with all accesories you need, the manual, contract and it haves also 3 year international warranty..
    I will only conclude the transaction through eBay & UPS for our own protection. They act as a neutral third party.
    If you are still interested please get back to me asap and I shall explain to you the process, so that you know what you are getting into !

    Looking forward...
    -------------------------



  • #2
    Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

    waar is ergens?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

      in je topic spreek je over 5D, in de mails over een 7d, wat is het ?

      misschien is een link naar de pagina waar je deze aanbieding gevonden hebt ook wel handig om het risico in te schatten!

      5D mark I is bijna nergens meer te krijgen, dus het lijkt me sterk dat hij hiervoor onbeperkt kits kan leveren?

      Een 5D mark I schat ik op 900€ waarde (ik heb de mijne tweedehands slechts 450 betaald), de lens op 900 ofzo? 1600€ is dus behoorlijk aan de lage kant, naar het verdachte toe... als het een MARK II betreft is het simpelweg onmogelijk.

      Ebay & ups geven wel iets bescherming, maar zeker maar laat het je zeker geen vals gevoel van veiligheid geven als de verkopen slechts een beperkt aantal transacties achter de rug heeft, en eventueel negatieve feedback!
      Last edited by RikH; 15 januari 2010, 10:11.
      Mijn foto's
      Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
        in je topic spreek je over 5D, in de mails over een 7d, wat is het ?

        misschien is een link naar de pagina waar je deze aanbieding gevonden hebt ook wel handig om het risico in te schatten!

        5D mark I is bijna nergens meer te krijgen, dus het lijkt me sterk dat hij hiervoor onbeperkt kits kan leveren?

        Een 5D mark I schat ik op 900€ waarde (ik heb de mijne tweedehands slechts 450 betaald), de lens op 900 ofzo? 1600€ is dus behoorlijk aan de lage kant, naar het verdachte toe... als het een MARK II betreft is het simpelweg onmogelijk.
        De advertentie stond op Kazaa. Een link is al niet meer mogelijk aangezien er geen advertentie meer te vinden is.

        Wat btreft de discrepantie tussen de toestellen (5D vs 7D) heb ik nog even gemaild. Ik denk dat ik bijna lag te slapen toen ik hem mailde... (Peter Ashby). Maar het ging in de advertentie wel degelijk over de Mark II.

        Voorlopige conclusie: Handjes af?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

          3 sets 5D mark II + 24-105mm voor 4200 EUR.

          Wat denk je nu zelf?

          1 set bij konijnenberg kost € 2526,76 - 3 sets is dan 7580€...
          Mijn foto's
          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

            Vind het al raar dat die persoon in het Engels antwoord op een Nederlandse mail

            Ik zou er af blijven!!!
            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
            500px

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

              het feit dat de link al van kapaza af is, zegt genoeg.
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                3 sets 5D mark II + 24-105mm voor 4200 EUR.

                Wat denk je nu zelf?

                1 set bij konijnenberg kost € 2526,76 - 3 sets is dan 7580€...
                Tja, ik had eigenlijk de vraag hier niet eens moeten stellen hoor! Maar ja, je weet nooit dat die Peter Ashby toch een betrouwbare kerel is of zo?

                En een beetje wishfull thinking, doen we dat niet soms allemaal?
                Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat zijn antwoord gaat zijn. Hij doet zich trouwens voor als een Engelstalige die in Antwerpen woont.
                Als hij nu antwoordt dat het idd om de 5D mark II gaat ga ik hem voorstellen om alles te komen bekijken en cash te betalen. Ik vermoed dat zijn p**s snel opgetrokken zal zijn

                En zo niet, dan ga ik dikke winst maken!

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                  Enige tijd geleden was er nog een gelijkaardige advertentie op 2de Hands of Kapaza, welk van de twee weet ik niet meer juist.

                  De man was van Leuven en is dan uiteindelijk ingerekend geweest nadat er een valkuil was open gezet.
                  Bleek een student te zijn die wat wou "bijverdienen".

                  Enkel een goedgelovige ziel laat zich vangen aan zulke "annoncen".


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                    't is ook daarom dat ik hem een beetje aan het uithoren ben (of toch aan't proberen).
                    Ik ben gewoon vooral ne keer nieuwschierig naar wat zijn antwoorden gaan zijn

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                      Zijn oplichters die op kapaza e.d. bezig zijn.

                      Heb vorige maand ook contact gehad met iemand vanop Kapaza die iets aanbod dat te goed was om waar te zijn. Mooie fotos van toestel en lens, zelfs met garantiepapieren bij, enz.
                      Had hem vanop een ander emailadres gemaild en kreeg dan compleet andere prijzen, enz.
                      Toen puntje bij paaltje kwam dan zat hij opeens in 't buitenland voor zaken maar ging er ook een bedrijf tussenkomen, na betaling van een voorschot werd de camera me opgestuurd en als die voldeed moest ik de rest dan maar storten.. tsja..
                      Gewoon direkt zeggen dat je zo snel mogelijk met cash geld wil afspreken, en zien of hij reageert.
                      (en eventueel een potige vriend meenemen als hij daadwerkelijk wil afspreken)
                      Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                        Zijn reactie op mijn vraag hoe alles afgehandeld zou moeten worden:

                        Look:
                        If we decide to proceed with this transaction, i will have to contact ebay and provide them all the necessary information, so they can start the process right away. I will be needing your full name and address and phone number for that. You will receive a notification from ebay shortly after that, together with all the instructions to follow and the invoice as well.
                        First I will go with the package to UPS and they will inspect it, after this they will contact you by email with the payment instructions.
                        Regarding the payment, you will be instructed to deposit the money to eBay. They will hold and insure your money until receipt of the item in good condition. That is how their buyer protection policy is working. As far as the seller concerns, i will be glad to know that ebay has the possession of the money during the delivery period. That is my insurance.
                        The item will be delivered to your address in no more than 2-3 working days. You will be given a 7 days inspection period from the day you receive the item at home. If you decide to hold the item, then you will have to authorize ebay to release the funds to me, and the transaction will be completed. If you will not be satisfied with the item, you will be able to send the item back through the same shipping company, and ask ebay to return the funds to you.
                        If you wish to proceed with the purchase, please provide me your full name and address and phone number so I can initiate the deal through UPS & ebay right away.
                        NOTE: First I will go to UPS and start shipping, after this I confirm shipping details to ebay. then ebay send you instructions for payment and after you complete the instructions to one of their agents you receive the package in 2-3 days. after you receive the package and test it for 7 days you confirm to ebay if they can release the funds to me.
                        I look forward to hearing from you.
                        Regards,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                          Maar ja, je weet nooit dat die Peter Ashby toch een betrouwbare kerel is of zo?
                          hij is wel goed hoor:


                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                            Ebay heeft zo geen service, paypal ook niet. (niet voor losse verkoop)

                            enkel als je op ebay iets koopt via een veiling is er (zeer) beperkte buyers protection... indit geval denk ik niet dat je er ook maar beroep op kunt doen.

                            betalen bij afhaling (en niet alleen gaan) of afblijven.
                            Mijn foto's
                            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D + 24-105 L te vertrouwen?

                              klinkt als "https://www.escrow.com" als makelaar gebruikt zou worden... daar alleen al zou ik argwaan van krijgen!
                              Mijn foto's
                              Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                              Comment

                              Working...
                              X