Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

    Hallo,

    sinds kort heb ik mijn canon 300d vernieuwd naar een 30d. (Wat een wereld van verschil.)

    Echter heb ik de oude kitlens 18-55 zonder IS op de 30D gemonteerd. Echter wil ik deze lens vervangen voor een beter exemplaar. Scherpte en kleur vind ik tegenvallen.

    Nu heb ik al heel wat sites en forums af "gegoogeled" maar ben er nog niet uit.

    Het zoombereik van de kitlens 18-55 vind ik erg prettig, misschien iets meer zoom tot 100 mm zou wenselijk zijn. 18 mm gebruik ik veel voor landschappen en stedentrips. Voor goede potretfoto's is deze lens niet echt lichtsterk.

    (ben tevens in bezit van 50mm 1.8, maar dan moet ik vrij vaak van lens wisselen)

    Mijn budget is tussen de 300-400 euro
    - Tamron 17-50mm F 2,8 Di II (E329,-)
    - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (E339,-)
    - Tamron 28-75mm F2.8 XR DI (E319,)

    Wie heeft er tips/advies? Misschien suggesties voor een niet genoemde lens?
    Last edited by eastwing1984; 4 januari 2010, 20:01.

  • #2
    Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

    Oorspronkelijk geplaatst door eastwing1984 Bekijk bericht
    Hallo,

    sinds kort heb ik mijn canon 300d vernieuwd naar een 30d. (Wat een wereld van verschil.)

    Echter heb ik de oude kitlens 18-55 zonder IS op de 30D gemonteerd. Echter wil ik deze lens vervangen voor een beter exemplaar. Scherpte en kleur vind ik tegenvallen.

    Nu heb ik al heel wat sites en forums af "gegoogeled" maar ben er nog niet uit.

    Het zoombereik van de kitlens 18-55 vind ik erg prettig, misschien iets meer zoom tot 100 mm zou wenselijk zijn. 18 mm gebruik ik veel voor landschappen en stedentrips. Voor goede potretfoto's is deze lens niet echt lichtsterk.

    (ben tevens in bezit van 50mm 1.8, maar dan moet ik vrij vaak van lens wisselen)

    Mijn budget is tussen de 300-400 euro
    - Tamron 17-50mm F 2,8 Di II (E329,-)
    - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (E339,-)
    - Tamron 28-75mm F2.8 XR DI (E319,)

    Wie heeft er tips/advies? Misschien suggesties voor een niet genoemde lens?

    Ik heb de mijne vervangen door de Tamron 28-75 f/2.8 ,wat een verschil.Voor de 17-85 zou ik toch niet gaan als je ziet wat er te koop staat op die 2ehands-sites,tis net éénrichtings-verkeer,met die andere heb ik geen ervaring en over diene breedhoek heb ik geen klagen op mijn 450D en heb je wat meer breedhoek nodig dan kan je nog altijd je kitlens erop plaatsen
    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

      Oorspronkelijk geplaatst door eastwing1984 Bekijk bericht
      Hallo,

      sinds kort heb ik mijn canon 300d vernieuwd naar een 30d. (Wat een wereld van verschil.)

      Echter heb ik de oude kitlens 18-55 zonder IS op de 30D gemonteerd. Echter wil ik deze lens vervangen voor een beter exemplaar. Scherpte en kleur vind ik tegenvallen.

      Nu heb ik al heel wat sites en forums af "gegoogeled" maar ben er nog niet uit.

      Het zoombereik van de kitlens 18-55 vind ik erg prettig, misschien iets meer zoom tot 100 mm zou wenselijk zijn. 18 mm gebruik ik veel voor landschappen en stedentrips. Voor goede potretfoto's is deze lens niet echt lichtsterk.

      (ben tevens in bezit van 50mm 1.8, maar dan moet ik vrij vaak van lens wisselen)

      Mijn budget is tussen de 300-400 euro
      - Tamron 17-50mm F 2,8 Di II (E329,-)
      - Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM (E339,-)
      - Tamron 28-75mm F2.8 XR DI (E319,)

      Wie heeft er tips/advies? Misschien suggesties voor een niet genoemde lens?
      Op een cropcamera zoals je 30D en met jouw budget zou ik gaan voor de tamron 17-50 F2.8
      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

        de 18-55 mm kitlens wil ik samen met de oude 300d weer op marktplaats zetten.

        Als ik voor de 28-75 van tamron kies ga ik toch die 10 mm verschil merken.?

        ik neem trouwens aan dat deze tamron lenzen goed werken met het flits syteem ettl II?

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

          ik heb zelf meer dan twee jaar gefotografeerd met de sigma 17-70mm (staat trouwens te koop)en was hier uiterst tevreden over, robuust en scherp, gebruikte hem voor bijna alles. Sta nu op het punt om voor een 17-55mm van canon te gaan omdat deze volledig 2.8 is en IS heeft. Als ik de exif van mijn foto's bekijk zie ik dat erg veel gemaakt zijn tussen 17 en 25mm en op maximale zoom.
          Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

            Ten ik mijn kitlens een half jaar geleden verving ben ik gegaan voor de Sigma 18 - 50 mm f2.8 en dat heb ik mij nog geen minuut beklaagd. Goed en stevig lensje dat al bij al goed meeviel van prijs gezien de kwaliteit.

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

              17-85 kan je vinden voor €200 a €250 maar zoals eerder al gezegd, iedereen doet'm weg en weinigen willem hem nog.

              Ik verkoop de mijne ook (vorig jaar lag de 2e hands waarde bijna €100 hoger) maar in jouw geval zou die tamron 17-50 f2.8 een goeie keuze zijn.
              300D krijg je nog een appel en een ei voor, dus misschien gewoon zelf bijhouden?

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

                Tamron 17-50 2.8. Ik heb deze lens nog gehad en tevreden over. Nog iets beter is dan weer
                de Canon 17-55 2.8.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

                  Als ik voor de 28-75 van tamron kies ga ik toch die 10 mm verschil merken.??
                  Dit ga je inderdaad meer dan overduidelijk merken. (Klik hier)

                  ik neem trouwens aan dat deze tamron lenzen goed werken met het flits syteem ettl II?
                  De Tamron lens voldoet uiteraard aan het Canon TTL systeem.


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

                    Indien je voor de tamrom 17-50 wil gaan, ik verkoop de mijne voor 250€. nieuwstaat, maar een 5tal keer gebruikt.
                    jaartje oud
                    Last edited by Morre; 7 januari 2010, 13:08.
                    Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Aspharanx Bekijk bericht
                      Ten ik mijn kitlens een half jaar geleden verving ben ik gegaan voor de Sigma 18 - 50 mm f2.8 en dat heb ik mij nog geen minuut beklaagd. Goed en stevig lensje dat al bij al goed meeviel van prijs gezien de kwaliteit.
                      Deze lens heb ik ook gehad. Zeker geen slechte lens. Al vond ik ze op de 50D duidelijk minder presteren dan op mijn vorige 350D. Nu heb ik de 17-55 2.8 IS USM en dat is een sublieme lens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

                        op een knappe camera hoort een knappe lens.
                        zou gaan voor de 17-40mmL, iets duurder maar behoud zijn waarde en mocht je ooit over stappen naar een FF camera, heb je in iedergeval al een goeie lens.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

                          Ik zou ook eens over bouk zijn advies nadenken.

                          Maar om op jou vraag terug te komen.
                          Ik had mijn kitlens ook vervangen voor de Tamron 17-50 en ik heb er geen seconde spijt van.
                          Scherp, lichtsterk, ...
                          Kwaliteit/prijs zeker niet laten.
                          Een aanrader wat mij betreft!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens vervanging 18-55 kitlens?

                            Ik heb de Tamron 17-50 F2,8 (wel voor Sony) en ik vind het een prachtlens. Voor de echte Canonlenzen laat ik de reacties aan andere mensen over

                            Aangezien je de 18mm vaak gebruikt denk ik wel dat je ze zult missen bij die 28-75, meer duidelijk ga je vinden op de site je die RF je gaf.
                            "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                            500px

                            Comment

                            Working...
                            X