Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70-200 4.0 L IS USM vs 70-200 2.8 L IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70-200 4.0 L IS USM vs 70-200 2.8 L IS USM

    Voordat ik doorverwezen word naar reeds bestaande topics: Ik heb deze gelezen maar ik vind daar niet het antwoord op mijn vraag.
    De reeds bestaande topics over deze lenzen gaan voornamelijk over actie-sportfoto's. Ik maak geen van beiden.

    Waar ik deze lens voor wil gebruiken zijn voornamelijk portretten. Binnen en buiten, op mijn aanstaande 5DMKII.
    Avond of nachtopnames maak ik nooit. Nu was ik gevallen voor de 70-200 2.8 L IS USM, maar ga mij steeds meer afvragen of ik deze lens wel echt 100% zou benutten. Ik fotografeer binnen, in de studio, of buiten met redelijk wat licht. (ik ben een mooi weer fotograaf vrees ik)
    Aangezien deze lenzen (de 4.0 en 2.8) toch wel verschillen qua prijs (+/- 400 euro) pieker ik mij suf. Wat voor mij dan nog wel doorslaggevend zou zijn is de bokeh die de lenzen geven. Daar wil ik gerust wat meer voor betalen.
    Dus mijn vraag:

    Welke lens geeft een mooiere bokeh bij een beperkte scherptediepte? Of zijn ze aan elkaar gewaagd? IS wil ik sowieso, omdat ik last heb van wiebelhandjes

    Tx...

    Monica aka twijfelkont

  • #2
    Re: 70-200 4.0 L IS USM vs 70-200 2.8 L IS USM

    bokeh van de f4 IS kan je hier wat bekijken : http://forum.belgiumdigital.com/f44/...ia-284082.html

    deze lens is op zijn scherpst al vanaf f4. Enneh, op f4 is deze lens al een pak scherper dan mijn 70-200 f2.8 non is van vroeger op f4.
    Maw, uit mijn ervaring is de f4IS versie scherper volopen dan de 2.8 non IS één stop toegenepen.
    Als ik zo hoor is de 2.8 non IS scherper dan de IS...