Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afmetingen flits SB600/800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afmetingen flits SB600/800

    Ik had me graag deze set gekocht om mijn op mijn Nikon SB24'ers te zetten. Deze set is geschikt voor SB600/800. Kan er me iemand de afmetingen vertellen van de 'snoot' van zo'n Nikon SB600/800.

    Dan weet ik of dit ook past op mijn oude strobist flitsen.

    alvast bedankt
    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

    >> Join me on Facebook <<

  • #2
    Re: Afmetingen flits SB600/800

    Oorspronkelijk geplaatst door Qube Bekijk bericht
    Ik had me graag deze set gekocht om mijn op mijn Nikon SB24'ers te zetten. Deze set is geschikt voor SB600/800. Kan er me iemand de afmetingen vertellen van de 'snoot' van zo'n Nikon SB600/800.
    ik heb zowel SB800 als SB24's liggen... die zijn heel erg vergelijkbaar in afmeting...

    maar los daarvan raad ik je zo'n kit ten stelligste af...

    een (betere) snoot maak je zelf met een beetje gaffer tape en een leeg doosje spagetti.
    de beauty dish hier voorgesteld is absoluut geen beauty dish, lijkt me eerder een gloeilamp... dus zal absoluut geen effect van een beautydish waarmaken. Beauty dishes voor camera flitsers zijn niet zo simpel... zelfmaken is een oplossing. er bestaan dishes maar die zijn speciaal ontworpen en niet zo goedkoop.
    de softbox, is veeel te klein en zal opnieuw absoluut geen softbox effect genereren, eerder een hotspot dan een zacht licht wat een softbox moet leveren... Goede softboxen voor cameraflashes zijn Westcott en Lastolite Ezybox...

    de kleppen kan je heel makkelijk zelf maken... stukje zwart karton en velcro

    het beste uit de set zijn de honingraad elementen... maar die koop je beter elders: hier

    ik ben bang dat je 90€ zal besteden aan "nieks"
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Afmetingen flits SB600/800

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      ik heb zowel SB800 als SB24's liggen... die zijn heel erg vergelijkbaar in afmeting...

      maar los daarvan raad ik je zo'n kit ten stelligste af...

      een (betere) snoot maak je zelf met een beetje gaffer tape en een leeg doosje spagetti.
      de beauty dish hier voorgesteld is absoluut geen beauty dish, lijkt me eerder een gloeilamp... dus zal absoluut geen effect van een beautydish waarmaken. Beauty dishes voor camera flitsers zijn niet zo simpel... zelfmaken is een oplossing. er bestaan dishes maar die zijn speciaal ontworpen en niet zo goedkoop.
      de softbox, is veeel te klein en zal opnieuw absoluut geen softbox effect genereren, eerder een hotspot dan een zacht licht wat een softbox moet leveren... Goede softboxen voor cameraflashes zijn Westcott en Lastolite Ezybox...

      de kleppen kan je heel makkelijk zelf maken... stukje zwart karton en velcro

      het beste uit de set zijn de honingraad elementen... maar die koop je beter elders: hier

      ik ben bang dat je 90€ zal besteden aan "nieks"
      Volg volledig Koen, kit is niks waard.
      De snoot is het enige waar je iets mee kan aanvangen.

      Als snoot heb ik zelf de volgende : http://www.cameratools.nl/VIEWMINISN...ting%20B.html?

      Beautydish is pruts, zelf gebruik ik een dish van 70 cm met koppelstuk voor opzetflitsers. Voordeel is dat wij deze zelf importeren

      En als softbox heb ik de westcott (importeren we ook zelf )
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Afmetingen flits SB600/800

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Beautydish is pruts, zelf gebruik ik een dish van 70 cm met koppelstuk voor opzetflitsers.
        Speciaal & chique - "net dat tikkeltje meer"
        www.fotofolio.be

        Comment


        • #5
          Re: Afmetingen flits SB600/800

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Speciaal & chique - "net dat tikkeltje meer"
          Inderdaad met dank aan Tom voor de goede tip destijds
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: Afmetingen flits SB600/800

            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Inderdaad met dank aan Tom voor de goede tip destijds
            Blij te horen dat ik een bron van inspiratie ben
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Afmetingen flits SB600/800

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Blij te horen dat ik een bron van inspiratie ben
              Wel ja, ik moet zeggen dat ik zonder jou tip er nooit was opgekomen om die 70 cm dish aan te schaffen... En nu ben ik echt wel super tevreden...
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Afmetingen flits SB600/800

                Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                Wel ja, ik moet zeggen dat ik zonder jou tip er nooit was opgekomen om die 70 cm dish aan te schaffen... En nu ben ik echt wel super tevreden...
                Moet je zeker gebruiken tijdens de "Speciaal & chique communies" ... ouders zijn gek van dit soort licht. (uit eigen ervaring).
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Afmetingen flits SB600/800

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Wel ja, ik moet zeggen dat ik zonder jou tip er nooit was opgekomen om die 70 cm dish aan te schaffen... En nu ben ik echt wel super tevreden...
                  Waar kan ik zo'n grote dish aanschaffen? Ik vind wel allerlei deksels, maar die zijn allemaal tussen 35 cm en 40 cm.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afmetingen flits SB600/800

                    ik weet het, ben aan het twijfelen of ik ze niet beter zelf zou maken, maar ik ben zo geen liefhebber van knutselen

                    Ben ook wel benieuwd waar je die 70cm BD kan kopen
                    Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.

                    >> Join me on Facebook <<

                    Comment

                    Working...
                    X