Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven met of zonder motor voor D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven met of zonder motor voor D90

    Ik wil mijn partner een alround objectief geven voor zijn D90 maar geraak er niet wijs uit. Heb op het forum reeds wat gelezen, maar weet het nog niet. Welk van de volgende is best geschikt voor die nikon, die toch focusmotor heeft of toch niet?
    Sigma DC 18-250 f/3,5-6,3 OS HSM Nikon;
    Tamron AF 18-270 f3,5-6,3 Di II VC LD Nikon;
    Sigma DC 18-200 f3,5-6,3 OS HSM Nikon:
    Heeft de Nikon AF-S DX 18-200 f3,5-5,6 een ingebouwde motor?
    Dank voor jullie advies.
    Debs

  • #2
    Re: Objectieven met of zonder motor voor D90

    Ik zou zelf voor de Sigma DC 18-250 f/3,5-6,3 OS HSM Nikon ik heb hem zelf gehad de motor is heel snel en goed in vergelijking met de rest.
    En het OS systeem is gewoon heel goed!

    Mijn mening is top objectief
    Camouflage kleding?? je bent een fotograaf en geen Rambo ;)

    Nikon D200

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven met of zonder motor voor D90

      De D90 heeft een motor, dus moeten de objectieven er geen hebben. De Nikon 18-200VR heeft een motor. Ook lenzen zonder motor werken dus op de D90, zoals de 50mm f1.8, 35mm f2...

      Mvg

      Chris

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven met of zonder motor voor D90

        Objectieven met ingebouwde motor zijn stiller gedurende het scherpstellen.
        Kan van belang zijn als je bv vogels wilt fotograferen.
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven met of zonder motor voor D90

          Oorspronkelijk geplaatst door Debwal Bekijk bericht
          Ik wil mijn partner een alround objectief geven voor zijn D90 maar geraak er niet wijs uit. Heb op het forum reeds wat gelezen, maar weet het nog niet. Welk van de volgende is best geschikt voor die nikon, die toch focusmotor heeft of toch niet?
          Sigma DC 18-250 f/3,5-6,3 OS HSM Nikon;
          Tamron AF 18-270 f3,5-6,3 Di II VC LD Nikon;
          Sigma DC 18-200 f3,5-6,3 OS HSM Nikon:
          Heeft de Nikon AF-S DX 18-200 f3,5-5,6 een ingebouwde motor?
          Dank voor jullie advies.
          Debs
          AF-S geeft aan dat er een focus motor in het objectief zit. Ik zou deze dan ook aanraden boven de andere objectieven.

          tip : 't is mss niet zo leuk maar mss is een "kado-bon" een beter idee ... dan kna je partner zelf kiezen welke hij/zij prefereert. We spreken per slot van rekening nog altijd over redelijk wat centen EN over persoonlijke voorkeur van de fotograaf.


          Oorspronkelijk geplaatst door NaturePat Bekijk bericht
          ...
          grappige sig. ... probeer eens aan wildlife fotografie te doen in een fluo-vestje

          Greetz,
          TravelToy.
          www.christian-bailleul.be | Blog

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven met of zonder motor voor D90

            Mag ik vragen of je partner zo een allround objectief wel ziet zitten, niet iedereen heeft het voorzien op een supperzoom, en wat als je de ene geeft maar hij had graag de andere.
            Aan jezelf ken je een ander zeggen ze wel eens en ik ben een moeilijke op dat gebied, mijn vrouw weet dat ze me zoiets niet zomaar kan geven tenzei ze 100% zeker is dat ik daar voor aan't sparen ben.
            Zoiets koop ik eigenlijk het liefst zelf.
            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

            Comment

            Working...
            X