Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dj mixer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dj mixer

    Ik ben af en toe dj.
    Nu zou ik voor te beginnen een eigen mixer moeten hebben.
    -degelijke kwaliteit.
    -3-kanaals
    -liefst onder de €300

    alvast bedankt
    grtz ken

  • #2
    Re: dj mixer

    reloop RMX-30 backfire
    - basic
    - degelijke kwaliteit
    - goeie sound

    beter dan 'uitgebreidere' modellen van JB Systems of Behringer
    Voor minder dan 250 euro te vinden bij poweruser.be

    Comment


    • #3
      Re: dj mixer

      ok.
      Over deze mixer spreken nog mensen.
      -Vestax VMC-004XLu
      -Vestax VMC-185XL
      -reloop rmx-30 blackfire
      wat is dan de beste? de vestaxen wss want die zijn duurder?
      maar is reloop goed genoeg?

      Comment


      • #4
        Re: dj mixer

        Dag Ken,

        Kan je wat meer info geven over de omstandigheden, welke spelers, welke muziek, ..
        Wil je een effectenmodule ?
        Waarom 3 kanalen ?
        ...

        Dit zijn toch bepalende zaken die je mixerkeuze moeten beïnvloeden.
        Maar ik kan je verzekeren, fotografie kost veel geld maar is peanuts ivm dj-en.

        Snel rekensommetje: 2 cdj 800, 2 technics/superOEM, djm 909, laptop en traktor scratch en nog wat "kleine" stuff (naalden, headphone, kabels, fligtcases, ...) maak 5000 euro aan hardware en tel evenveel aan vinyl, cd's en downloads (legaal).

        Natuurlijk niet iedereen heeft zoveel spulllen staan, maar als je serieus wil beginnen dan kan je maar beter gewoon worden aan de standaard setup op discotheken, fuiven, ...

        Zie je het gewoon als iets leuk voor erbij, ga dan zeker ook eens tweedehands kijken.... zo ligt hier nog een nieuwe stanton smx501 die voor 150 euro weg kan (winkelwaarde is +500euro) maar zo kan je meer aanbiedingen vinden hoor.

        Let gewoon op dat niks kraakt (faders & potmeters), let op de staat van de deckplate, koop enkel A-merken en niks uit de verhuur.

        Comment


        • #5
          Re: dj mixer

          er komt een dubbele of twee enkele cd spelers aan.
          -2cd spelers
          -1 draaitafel
          -2uitgangen pc
          -1 micro
          daarom moet ik 3kanalen hebben.
          Het is hoofdzakelijk voor privefuifjes en thuis te oefenen.
          (cafes waar ik draai hebben eigen mixers.)
          (dat muziek veel geld kost ben ik me van bewust (speel gitaar,keyboard en ewa drum))
          en men 200cds en 150platen beginnen ook al te tellen.

          alvast merci

          Comment


          • #6
            Re: dj mixer

            ik heb hier nog een set liggen van 2 x CDJ400 en een DJM800 van pioneer; alles mag weg voor 2400 euro

            (is geen grapje)

            Comment


            • #7
              Re: dj mixer

              Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
              er komt een dubbele of twee enkele cd spelers aan.
              -2cd spelers
              -1 draaitafel
              -2uitgangen pc
              -1 micro
              daarom moet ik 3kanalen hebben.
              Het is hoofdzakelijk voor privefuifjes en thuis te oefenen.
              (cafes waar ik draai hebben eigen mixers.)
              (dat muziek veel geld kost ben ik me van bewust (speel gitaar,keyboard en ewa drum))
              en men 200cds en 150platen beginnen ook al te tellen.

              alvast merci
              waarom 2 uitgangen pc?

              Comment


              • #8
                Re: dj mixer

                kanaal links + kanaal rechts in virtual dj
                ja die set is een beetje boven men budget anders graag

                alvast merci

                Comment


                • #9
                  Re: dj mixer

                  Oorspronkelijk geplaatst door Thomacetti Bekijk bericht
                  Natuurlijk niet iedereen heeft zoveel spulllen staan, maar als je serieus wil beginnen dan kan je maar beter gewoon worden aan de standaard setup op discotheken, fuiven, ...
                  dan moet je 2 setups thuis hebben staan ...

                  combo rodec MX180 en dubbele denon al dan niet voorzien van 2 platenspelers en de pioneer setup djm800 en CDJ1000 welke overal dra zal vervangen worden door de cdj2000. En dan kom je er zelfs niet met 5000 euro voor alleen de laatste set.

                  Ne mixer is ne mixer ... ge hebt geen mixer van 2000 euro nodig om te leren mixen.
                  Dan kan je beter iets meer geven aan u cd players ... denon DN4500 is en blijft een topper aan scherpe prijs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: dj mixer

                    Oorspronkelijk geplaatst door davitch Bekijk bericht
                    dan moet je 2 setups thuis hebben staan ...

                    combo rodec MX180 en dubbele denon al dan niet voorzien van 2 platenspelers en de pioneer setup djm800 en CDJ1000 welke overal dra zal vervangen worden door de cdj2000. En dan kom je er zelfs niet met 5000 euro voor alleen de laatste set.

                    Ne mixer is ne mixer ... ge hebt geen mixer van 2000 euro nodig om te leren mixen.
                    Dan kan je beter iets meer geven aan u cd players ... denon DN4500 is en blijft een topper aan scherpe prijs.
                    Die rodec en dubbele denon ben ik toch al effekes niet meer tegengekomen hoor...
                    Daarom ook twee TT's en 800's ('goedkoopste' pioneeroplossing, cdj400 is een ander doelpubliek) en ja die 909, dat was een persoonlijke extravaganza (maar wel zeker de lekkerste twee-kanaals ooit gemaakt ! en ja, ik heb de rane ook gehad ) de djm 800 blijft de standaard natuurlijk (al kom je de 700 ook nog veel tegen jammer genoeg).

                    En je hebt helemaal gelijk hoor, niemand heeft dit gerief nodig om te leren mixen.
                    Daarom verwijs ik toch ook naar goedkopere alternatieven... ?

                    Maar als je serieus bezig bent met draaien dan is een mixer geen mixer meer tegenwoordig, op een xone of evo kan ik ook wel een set placeren, maar die zijn wel een stuk meer 'basic' dan wanneer ik achter vertrouwd materiaal sta....Gelukkig kom ik meestal een djm tegen (al zijn de andere twee ok prachtige mixers).

                    Of de nieuwe 2000's nog zo populair gaan worden, daar ben ik nog niet zo zeker van...
                    Als ik zie hoeveel collega's nu met DVI en midi bezig zijn, dan zal dit sneller de beperkende factor zijn (en niet de prijs, die op z'n minst weer pioneer-like is...belachelijk hoog dus)

                    Ps. dat de standaard dj-opstelling soms nog achter de feiten aan loopt, wordt telkens bewezen door het feit dat ik nog steeds technics tt's voor m'n neus krijg terwijl de superOEMs gewoon beter zijn.... (idem denon voor sommige tabletop's)

                    Comment


                    • #11
                      Re: dj mixer

                      Is een rodec Bx-9 Goed?

                      Comment


                      • #12
                        Re: dj mixer

                        ik heb een aanbieding gehad 350euro voor een djm-500 is dit goed of niet?

                        grtz

                        Comment


                        • #13
                          Re: dj mixer

                          geluid van de djm500 is redelijk ruk als je in het rood gaat. BX9 is rodec kwaliteit ... basic maar is does the job en heeft een deftige headroom ( wat dus bij de pio500 ontbreekt)

                          @tomacetti - hij spreekt over ... ik draai in cafe's, ik ben nog niet teveel cafe's tegen gekomen met een 'club of festival booth' ook in de verhuur kom je de rodec/denon combinatie nog erg veel tegen.

                          en de cdj2000 - wees gerust pioneer heeft nu al genoeg top-djs warm gemaakt, het duurt niet lang voor die allemaal die dingen op hun rider zetten ... samen met een audio8 zodat de vinyl-junks traktor kunnen gebruiken.
                          Dan kunnen ze zelfs hawtin met zijn batterij controllers zonder problemen aan laten pikken op de booth

                          Comment


                          • #14
                            Re: dj mixer

                            in mijn hoofd cafe staat een rodec mx-180 en een denon dubbele cd-speler.
                            maar ik ga wss nu een reloop kopen

                            Comment


                            • #15
                              Re: dj mixer

                              Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
                              kanaal links + kanaal rechts in virtual dj
                              ja die set is een beetje boven men budget anders graag

                              alvast merci
                              bij mij is mijn mengpaneel niet aangesloten op de pc, alleen de cd spelers op de pc.
                              Niet veel mengpanelen hebben 2 pc uitgangen, misschien 1 usb.
                              Mengpaneel is aangesloten op geluidskaart maya44, cd spelers via usb op pc en ook rechtstreeks op mengpaneel (dan kun je ook cd afspelen). Het enige nadeel (ik vind dit geen nadeel) is wanneer je een schuif omhoog doet kan je dit niet zien in virtual dj. En alles werkt vlekkeloos.

                              Comment

                              Working...
                              X