Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De waanzin nabij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De waanzin nabij

    Hier lach ik toch echt om...

    http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nland/1.586010

    Maar niemand die het papieren geld ontsmet, wast evenals de muntstukken en ik vermoed dat die wat betreft vervuiling, besmetting wel het hoogste scoren ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: De waanzin nabij

    Aja, Mexicaanse griep, ik was al bijna weer vergeten dat die bestond.

    Comment


    • #3
      Re: De waanzin nabij

      Massahysterie...

      Comment


      • #4
        Re: De waanzin nabij

        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: De waanzin nabij

          All in bloody English.
          Wij worden allemaal amerikaantjes.
          I hate it godverd....

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: De waanzin nabij

            De mexicaanse griep word vooral gezien als weerom een finacieel buitenkansje door diegenen die er het meeste baat bij hebben (fabrikanten van medicijnen... mondmaskers enz ,dokters, labo's). Zolang we dagelijks naar het werk gaan of op plaatsen komen waar er veel volk is(winkelmagazijnen , dancings, café ,festivals enz) is er niets wat deze griep zal tegenhouden. Door overdreven te berichten in de media brengt men een soort van onnodige paniek onder het volk. De symptomen en gevolgen van deze variant zijn niet erger dan die van een gewone griep ( volgens mijn huisdokter althans ).....er zullen bij elke variant van griep wel wat verzwakte mensen sterven......zelfs bij gewone griep is er hierop ook geen uitzondering.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: De waanzin nabij

              Marketing, het is allemaal marketing!

              Des te beter, dan heb ik tenminste een toekomst met mijn studierichting.

              Comment


              • #8
                Re: De waanzin nabij

                Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                Marketing, het is allemaal marketing!

                Des te beter, dan heb ik tenminste een toekomst met mijn studierichting.
                Dus als ik deze draad goed heb gevolgd is marketing=bedrog?

                Mvg.
                Robert
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: De waanzin nabij

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Dus als ik deze draad goed heb gevolgd is marketing=bedrog? Mvg. Robert
                  En als ík deze draad goed gevolgd heb, kan je studeren voor bedrieger.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: De waanzin nabij

                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Door overdreven te berichten in de media brengt men een soort van onnodige paniek onder het volk.
                    Paniek zal er pas zijn als er een paar miljoen doden zijn.
                    De symptomen en gevolgen van deze variant zijn niet erger dan die van een gewone griep ( volgens mijn huisdokter althans ).....er zullen bij elke variant van griep wel wat verzwakte mensen sterven......zelfs bij gewone griep is er hierop ook geen uitzondering.
                    Maar het verschil met de gewone griep is dat er tot nu toe geen vaccin is dat echt helpt tegen de Mexicaanse griep ... bij de gewone griep zijn er al miljoenen mensen beschermd door een vaccin.


                    Als je meer info wil ...

                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: De waanzin nabij

                      Net gezien op TV.
                      Persoonlijk vind ik dit een goed initiatief.
                      En mijn mening wordt niet bepaald door die varkensgriep.

                      Zoals ik al eerder meldde in een voorgaand topic i.v.m. een degelijke documentaire op de Duitse tv,
                      vind je op de handvatten van zo'n winkelkar dingen terug die je niet voor
                      mogelijk houdt.
                      Eén voorbeeldje: uitwerpselen van mens en dier.
                      Smakelijk hee

                      En hoe dikwijls neem je zo'n winkelkar vast?
                      Een keer per week?
                      Dus een ramp is het niet als je een keer per week jouw handen ontsmet

                      Het probleem zit hem ook in de onverschilligheid en ook in onze gewoontes van doen en laten.

                      Er zijn nog van die "eigenaardigheden".
                      Dingen die dus opvallen.
                      In de koele afdeling van de Colruyt staan bijna overal houten rekken.
                      Metalen rekken zou een stuk beter zijn.

                      Of in de Carrefour vind je bij de voeding nu een grote kist & bak met honderden
                      eieren die daar los in liggen.
                      Mensen nemen die in hun hand en leggen ze terug.
                      In zo'n winkel nemen veel mensen alles in hun handen en leggen het meestal terug.

                      Ons voedsel is zo al kritisch en gevoelig. Beduimelt door vuile handen hoeft er niet extra bovenop

                      Nog iets leuks:
                      Het FAVV is zich bewust van de gebrekkige hygiëne in de Horecasector ( 51 %
                      ongunstige inspecties) en heeft daarom met de steun van de beroepsorganisaties
                      een infosessie “goede hygiëne praktijken" opgezet die gratis bijgewoond kan worden.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: De waanzin nabij

                        Niet te vergeten : hoeveel keer per dag
                        * neem je een 'vreemde' deurklink vast?
                        * druk je op de knopjes van de lift?
                        * kom je aan het toetsenbord van een collega?
                        * verlaat je een toiletruimte (openbaar of op het werk)? zelfs al was je je handen, misschien de persoon voor jou niet, maar je moet wel de deur aanraken

                        En dit is niet enkel gelinkt aan die griep, maar heeft altijd zo geweest en we hebben het ook overleefd...

                        Comment


                        • #13
                          Re: De waanzin nabij

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                          Niet te vergeten : hoeveel keer per dag
                          * neem je een 'vreemde' deurklink vast?
                          * druk je op de knopjes van de lift?
                          * kom je aan het toetsenbord van een collega?
                          * verlaat je een toiletruimte (openbaar of op het werk)? zelfs al was je je handen, misschien de persoon voor jou niet, maar je moet wel de deur aanraken

                          En dit is niet enkel gelinkt aan die griep, maar heeft altijd zo geweest en we hebben het ook overleefd...
                          vreemde deurklinken > zelden
                          knopjes lift > zelden
                          toetsenbord collega's > is voor mij voorbij die tijd.
                          toilet > enkel thuis. Kwestie van "training"
                          toilet > openbaar? Nooit van ze leven
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: De waanzin nabij

                            En door al die waanzin en maatregeltjes te volgen worden we steeds minder resistent en hebben we bijgevolg meer "bucht" nodig in ons lichaam.
                            www.brunodyserinck.be
                            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                            Comment


                            • #15
                              Re: De waanzin nabij

                              "Purlut", het is inderdaad de waanzin nabij.
                              Er zijn honderden plaatsen en dingen waar we blootgesteld worden aan vuiligheden. Ik wacht enkel nog tot iemand zegt: het was vroeger allemaal beter

                              Er is lopend water, overal zeep, detergent en vaatwassers, wasmachines die een kookprogramma hebben, diepvriezers en frigo's en nog steeds heeft men heilige schrik van microben.

                              Toen wij als kind ng buiten speelden en aan het ravotten waren kwamen we ook in contact met "vuiligheid", met dingen die vies waren. Het is precies dat soort spelen die ons sterker maakt, je lichaam die leert reageren tegen indringers, je immuniteit verhoogt. Een kind dat afgeschermd opgroeit, dat een salonplantje is, zal opgroeien met een weerbaarheid die stukken lager ligt dan iemand die mogen stoeien heeft in zandbakken, bossen of bij de boer om de hoek bij dieren en in de stallen.

                              Het begon enkele jaren geleden al met die ontsmettende zeep. Er werden kinderen gebruikt in de reclamespot om hun handen na het spelen op het gras onmiddelijk hun handen te laten wassen terwijl een gewone zeep net zo efficient is voor een gewone speelpartij. Ik pleit hier niet om te leven als een kluizenaar noch pleit ik voor een vuile samenleving maar een beetje gezond Vlaams boerenverstand.

                              Wat de eieren betreft. Ik ga het nu niet over de smaak van eieren hebben maar een ei komende van batterijkippen is stukken properder als deze van de kippen die we in onze hof hebben lopen. De eieren van batterijkippen komen niet in contact met een vuil nest maar worden automatisch op een band gerold. Dat een ei van een batterijkip die valt op een plastic tafellaken met gebroken dooier en die niet onmiddelijk wordt weggeveegd een gele plek kan nalaten die niet meer te verwijderen is moet je er ook maar bijnemen bij de "hygience".

                              Vlaams boerenverstand folks, alles een beetje nuanceren.
                              Als ik alles mag geloven wat er in deze komkommertijd geschreven wordt is dat de mens nog nooit zo vies heeft geleefd als heden ... Vlaamse, Nederlandse of Duitse televisie ten spijt.

                              Comment

                              Working...
                              X