Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Senseo alternatieven aub?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Senseo alternatieven aub?

    Zonet na een goeie week onze herstelde/refurbishede senseo teruggekregen...
    'k laat hem voor de zekerheid eens goed spoelen vooraleer terug van een kopje te genieten,
    en idemdito, druk bouwt op, water loooopt hééééél traaagjes door en toestel staat bijna te trillen...
    tot ik de stekker eruit trek. 't dekseltje wil zelfs niet open, zoveel druk zit er op, straks ontploft die nog.

    "beste klant, blablabla...", luidt de begeleidende brief, "en u kan bovendien opnieuw van 2 jaar garantie genieten".

    Ik wil geen garantie meer , en ben nu op zoek naar alternatieven, iemand sugesties?
    Mvg,
    Johan

  • #2
    Re: Senseo alternatieven aub?

    Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
    Zonet na een goeie week onze herstelde/refurbishede senseo teruggekregen...
    'k laat hem voor de zekerheid eens goed spoelen vooraleer terug van een kopje te genieten,
    en idemdito, druk bouwt op, water loooopt hééééél traaagjes door en toestel staat bijna te trillen...
    tot ik de stekker eruit trek. 't dekseltje wil zelfs niet open, zoveel druk zit er op, straks ontploft die nog.

    "beste klant, blablabla...", luidt de begeleidende brief, "en u kan bovendien opnieuw van 2 jaar garantie genieten".

    Ik wil geen garantie meer , en ben nu op zoek naar alternatieven, iemand sugesties?
    Mvg,
    Johan
    thermos - fluitketel - koffiefilter - filtertrechter en natuurlijk koffie.
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

    Comment


    • #3
      Re: Senseo alternatieven aub?

      Nespresso? George Clooney is daar toch tevreden van.
      Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Senseo alternatieven aub?

        Wij wilden gewoon geen machine waarbij je afhankelijk bent van de koffie-leverancier (zoals de Senseo pads of de Nespresso potjes). Trouwens, ooit eens uitgerekend hoeveel je koffie per kg kost op die manier?
        Wij kozen voor een Krups Orchestro Siziliana, nu alweer bijna vijf jaar oud en nogal prijzig (€773.-) Die machine neemt zowel koffiebonen die dan op het moment van gebruik per individuele portie gemalen worden (wat wij verkiezen), of gemalen koffie (bv Deca, voor de keer dat een bezoeker een "deca" verkiest, en wij toevallig over gemalen koffie beschikken).
        De machine moet regelmatig ontkalkt en gereinigd worden met tabletten en poeder, maar dat wordt zelf aangegeven. Totnogtoe is de O-ring nog maar één keer moeten vervangen worden.
        Wij kunnen het alleen maar aanbevelen. Schitterende koffie, en dat zal iedereen die bij ons al koffie gedronken heeft, beamen.

        Dit is weliswaar geen foto van het gehele apparaat, maar geeft toch een idee. Mocht je een volledige foto willen zien, kan ik er eentje maken en posten.

        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Senseo alternatieven aub?

          Er zijn heel wat machines die goede koffie leveren.
          Mijn ouders hebben nu een DeLonghi en zijn daar heel tevreden van.
          Wil je een stukje design in huis kan je voor de FrancisFrancis X1 gaan.
          Oerdegelijke machine die ze bij Illy gebruiken, maar voor elke soort gemalen koffie te gebruiken is. Enige nadeel: nogal prijzig.

          Verder heb je nog saeco, Krups, enz...

          Ik zou verder ook nog een paar dingen in acht nemen als je goede koffie wil, met gelijk welke machine:
          Gebruik geen gemengde koffie. Op sommige potjes zie je staan: bv 100% Arabica.
          Dat wil zeggen dat dit van 1 en dezelfde soort boon komt. Dit geeft zeker een betere smaak.
          Dan zijn er nog die beweren dat koffie met bronwater gezet beter is dan met water uit de kraan...maar heb moeite om dat te geloven...heel veel moeite zelfs!

          Veel geluk met de zoektocht naar een espressomachine!

          Comment


          • #6
            Re: Senseo alternatieven aub?

            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            Zonet na een goeie week onze herstelde/refurbishede senseo teruggekregen...
            'k laat hem voor de zekerheid eens goed spoelen vooraleer terug van een kopje te genieten,
            en idemdito, druk bouwt op, water loooopt hééééél traaagjes door en toestel staat bijna te trillen...
            tot ik de stekker eruit trek. 't dekseltje wil zelfs niet open, zoveel druk zit er op, straks ontploft die nog.

            "beste klant, blablabla...", luidt de begeleidende brief, "en u kan bovendien opnieuw van 2 jaar garantie genieten".

            Ik wil geen garantie meer , en ben nu op zoek naar alternatieven, iemand sugesties?
            Mvg,
            Johan
            Vooraleer je een nieuw toestel koopt misschien de volgende opmerking:
            Bij iedere senseo worden er twee houdertjes meegeleverd om je pad's in te steken.
            Eén voor één pad en een voor twee pad's.
            Deze houdertjes heb je niet moeten meegeven voor reparatie.
            De kans is groot dat het filterje in die houders verstopt zit.
            dit hebben wij ook meegemaakt; met als gevolg het door u vertelde verhaal.
            Met een naald en wat spoelen en blazen, moet je de doorstroom in dat filtertje
            eens terug vrijmaken en alles werkt weer naar behoren.
            De kans is groot dat je met hetzelfde probleem zit.
            Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

            Comment


            • #7
              Re: Senseo alternatieven aub?

              idd nogal prijzig lesC, maar toch bedankt!
              als het kan hadden we het toch graag iets goedkoper

              Comment


              • #8
                Re: Senseo alternatieven aub?

                Ik vrees dat de meeste espresso- of koffiemachines nogal prijzig zijn (buiten de klassieke percolator dan), maar de koffie (gekocht als bonen) is stukken voordeliger dan eender welke individuele verpakking (zoals Senseo pads of Nespresso potjes). Dus op termijn (als je machine lang meegaat, en vijf jaar vind ik al heel respectabel, hoor), zou je het eruit moeten halen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Senseo alternatieven aub?

                  Ikzelf heb de 'Oh Espresso' van Rombouts.
                  Lekkere koffie... toestel maakt wat lawaai maar is wel erg eenvoudig in gebruik met zijn 'pods'.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Senseo alternatieven aub?

                    Mijn Senseo heb ik NIET terug gestuurd...
                    In dezelfde brief van Philips staat ook geschreven dat als je het toestel regelmatig
                    ontkalt er geen gevaar is.
                    Mijn Senseo geeft dit aan wanneer er ontkalt moet worden en dit is om de 500 kopjes.

                    Senseo is proper en sneller in gebruik i.v.g. met andere toestellen.
                    Bij andere toestellen zit je met een houder waarin de gemalen koffie bijv.
                    "zichtbaar" is en niet "gevangen" zoals bij een pad.
                    Na gebruik kan je de "koffie-dras" eruit kloppen bijv. zoals je dat ziet
                    op restaurant ed. of je kon die eruit spoelen onder de kraan.
                    (of in de vuilbak kieperen zoals andere koffie-resten )

                    Een gebruikte pad daar en tegen, is nat en blijft lang nat.
                    Als je die zo in een vuilzak doet dan gaat die na een paar dagen serieus schimmelen.
                    Op een appartement is dat niet echt goed te noemen

                    Verder zijn er ook andere merken buiten Senseo die met padjes werken.
                    Je bent dus niet aangewezen op het merk Senseo.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Senseo alternatieven aub?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                      Vooraleer je een nieuw toestel koopt misschien de volgende opmerking:
                      Bij iedere senseo worden er twee houdertjes meegeleverd om je pad's in te steken.
                      Eén voor één pad en een voor twee pad's.
                      Deze houdertjes heb je niet moeten meegeven voor reparatie.
                      De kans is groot dat het filterje in die houders verstopt zit.
                      dit hebben wij ook meegemaakt; met als gevolg het door u vertelde verhaal.
                      Met een naald en wat spoelen en blazen, moet je de doorstroom in dat filtertje
                      eens terug vrijmaken en alles werkt weer naar behoren.
                      De kans is groot dat je met hetzelfde probleem zit.
                      om dat ff snel te elimineren heb ik de dubbele padhouder er eens ingezet.
                      die ziet er namelijk nog als nieuw uit, en jajajajajajaja zo doet onze senseo het wél!!

                      ik ben u dus een paar ferme tassen koffie verschuldigd!!!!
                      een welgemeende dank u wel!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Senseo alternatieven aub?

                        Dus in plaats van op Senseo te mekkeren ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Senseo alternatieven aub?

                          Je kan in de suppermarkt ook houders kopen waar losse koffie in kan en die in de padhouder van Senseo passen. Zo kunt ge dus uw soort koffie kiezen. Gezien en geprobeerd en het werkt.
                          Te koop in Delhaeze.

                          Grt

                          Albert
                          Juniormember maar reeds van af 1952 met fotografie bezig. Nu een oud bakske LC1 en recent DP2.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Senseo alternatieven aub?

                            Volgens mij zijn die Senseo toestellen toch een groot succes geworden voor Philips,
                            ik denk niet dat enig ander merk kofiemachienes ooit binnen zo een korte tijdslimiet 25.000.000 toestellen op de markt heeft kunnen brengen. KLIK

                            Normaal dat ze dat met een bekend koffiemerk lanceren, ten eerste worden ze er beiden beter van, en ten tweede is er geen gefoefel met losse vulling en ander geklungel.

                            Een beter alternatief in dezelfde prijsklasse zal je niet vinden vrees ik, deze van ons wordt dagelijks gebruikt, en nog geen probleem, ik denk dat deze nu een viertal jaar meegaat, als hij de geest geeft, komt er meteen een nieuwe in de plaats.

                            Regelmatig eens ontkalken, en zorgen dat het middelste gaatje in de padhouder vrij is is de enige vereiste voor een goed werkend toestel.

                            Ik ken horicazaken waar de dure omslachtige machienes hebben moeten plaatsruimen voor een paar Senseomachienes, omwille van de prijs, en komt er wat aan, dan komt er gewoon een andere in de plaats, inplaats van hun dure machienes te laten nakijken, die mannen kunnen ook rekenen hoor, voor de prijs van een nazicht van zo een dure koffiemachiene heb je twee nieuwe Senseo's, en daar heb je bovendien ook twee jaar garantie op.

                            Ga maar eens na, in veel toeristische steden betaal je 2,5€ of méér voor een koffie, twee dozen van die pads, en ze hebben hun Senseo reeds dik terugverdiend.
                            Last edited by Guest42; 18 augustus 2009, 11:30.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Senseo alternatieven aub?

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Volgens mij zijn die Senseo toestellen toch een groot succes geworden voor Philips,
                              ik denk niet dat enig ander merk kofiemachienes ooit binnen zo een korte tijdslimiet 25.000.000 toestellen op de markt heeft kunnen brengen. KLIK

                              Normaal dat ze dat met een bekend koffiemerk lanceren, ten eerste worden ze er beiden beter van, en ten tweede is er geen gefoefel met losse vulling en ander geklungel.

                              Een beter alternatief in dezelfde prijsklasse zal je niet vinden vrees ik, deze van ons wordt dagelijks gebruikt, en nog geen probleem, ik denk dat deze nu een viertal jaar meegaat, als hij de geest geeft, komt er meteen een nieuwe in de plaats.

                              Regelmatig eens ontkalken, en zorgen dat het middelste gaatje in de padhouder vrij is is de enige vereiste voor een goed werkend toestel.

                              Ik ken horicazaken waar de dure omslachtige machienes hebben moeten plaatsruimen voor een paar Senseomachienes, omwille van de prijs, en komt er wat aan, dan komt er gewoon een andere in de plaats, inplaats van hun dure machienes te laten nakijken, die mannen kunnen ook rekenen hoor, voor de prijs van een nazicht van zo een dure koffiemachiene heb je twee nieuwe Senseo's, en daar heb je bovendien ook twee jaar garantie op.

                              Ga maar eens na, in veel toeristische steden betaal je 2,5€ of méér voor een koffie, twee dozen van die pads, en ze hebben hun Senseo reeds dik terugverdiend.
                              Wel klein verschil.... Senseo produceert naar mijn gevoel dus geen lekkere koffie...
                              En koffiezaken die koffie machines inruilen voor senseo's...
                              Dan scheelt er toch wat met die zaken hoor...

                              Comment

                              Working...
                              X