Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ter overweging!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ter overweging!!

    2.14. Kritiek, omgang en nettiquette
    Je mag uiteraard openlijk zeggen wat je van een foto van iemand vindt, maar doe dat op een eerlijke en vriendelijke manier. Kritiek is goed, zolang deze maar opbouwend is. Doe iedereen een plezier en behandel anderen zoals jij wilt dat zij met jou omgaan. Ook al zit je alleen achter het beeldscherm, aan de andere kant van de lijn bevinden zich wel degelijk mensen, met echte gevoelens en emoties.

    Voer de discussie op een volwassen wijze. Dus geen persoonlijke aanvallen! Je mag ideeën en stellingen aanvallen, maar niet de mensen persoonlijk. Indien een gebruiker een moderator of beheerder aanvalt, laat dat een disrespect zien voor de regels.

    Wanneer je foto's plaatst, sta dan evenzo open voor tips ter verbetering. Dat kan wel eens confronterend werken. Doch, doe je voordeel met de reacties; probeer ervan te leren. Overleg met jezelf of het een tip is waar je echt iets aan hebt, (sommige tips kunnen ook persoonlijke smaak zijn) zo niet, leg het dan gewoon naast je neer. Verwijder verder niet plots je foto's omdat je niet genoeg/positieve reacties ontvangt en verzin geen uitvluchten om fouten (bijv. m.b.t. overbelichting, bewegingsonscherpte, verkeerde compositie) goed te praten.

    Hebben mensen jou geholpen m.b.t. de foto's of vragen, wees dan zo attent en netjes om te laten blijken dat je dat waardeert. Bedank ze voor de genomen tijd en moeite en ga in op vragen van hun kant.
    Als jouw topic aan 't uitbloeien is (d.w.z. als er geen reacties meer komen), behoort het tot een elementaire vorm van beleefdheid, de mensen die gereageerd hebben te bedanken.

    En voor de andere partij: Als je een foto van iemand écht helemaal niks vindt, ga dan aan die foto voorbij en zeg er niks over, de maker van die foto heeft weinig aan de mededeling dat iemand niet van een bepaalde foto houdt. Of vertel duidelijk waarom je de foto niets vindt.
    Wanneer je iemand ergens advies over wilt geven, doe dat dan alleen als je kunt vertellen hoe dat moet. Dus als je weet hoe dat te bewerkstelligen
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: ter overweging!!

    Wijze raad van een wijs man..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: ter overweging!!

      Bouk, je blijft me verbazen. Een mooi initiatief. Kan voor mij gerust aan het forumreglement toegevoegd worden.
      Of het gelezen en toegepast wordt is natuurlijk een ander paar mouwen.

      Hans
      Last edited by CH Photography; 7 augustus 2009, 13:47.
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: ter overweging!!

        Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
        Kan voor mij gerust aan het forumreglement toegevoegd worden.
        Of ze het lezen en toepassen is natuurlijk een ander paar mouwen.
        en jij verbaast mij!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: ter overweging!!

          Ik zou het draadje gewoon hier laten staan en er telkens naar verwijzen als slagzin in een uit de hand gelopen Topic..
          Bouk kan hier steeds naar verwijzen of hij zet deze als handtekening..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

          Comment


          • #6
            Re: ter overweging!!

            hihihi GOTCHA
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

            Comment


            • #7
              Re: ter overweging!!

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Ik zou het draadje gewoon hier laten staan en er telkens naar verwijzen als slagzin in een uit de hand gelopen Topic..
              Bouk kan hier steeds naar verwijzen of hij zet deze als handtekening..
              Schoonspikke, dat staat allang in het forumreglement. Bouk herhaalt het nog eens
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • #8
                Re: ter overweging!!

                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                Schoonspikke, dat staat allang in het forumreglement. Bouk herhaalt het nog eens
                er staat toch duidelijk.....2.14!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: ter overweging!!

                  Och ja hou iemand anders voor den aap...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: ter overweging!!

                    Alle gekheid op een stokje. Het is goed dat deze regel nog eens wordt herhaald.
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: ter overweging!!

                      Sta mij toe even te gniffelen... Zo'n potje BD overdag is wel fijn

                      Comment


                      • #12
                        Re: ter overweging!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
                        Sta mij toe even te gniffelen... Zo'n potje BD overdag is wel fijn
                        Welkom in bij de langst slapende...
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #13
                          Re: ter overweging!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                          Alle gekheid op een stokje. Het is goed dat deze regel nog eens wordt herhaald.
                          das ook voornamelijk de reden hoor.
                          grt,.bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: ter overweging!!

                            Mja, je kan bouk geen ongelijk geven...
                            Ik vertoef hier nu iets langer dan 17 maanden...
                            En ik stelde reeds ook al vast dat het soms eens totaal uit de hand loopt...
                            Men leest niet eens meer het reglement....(vb grote van foto)
                            Men leest niet eens meer het reglement....(vb zwart- wit is zwart-wit)
                            Men verwijdert ten gepaste de foto's....(die van mij zijn ook niet altijd bingo)
                            Men kan zelfs niet opgaan met de opbouwende kritiek...
                            Enz, enz, enz....

                            Als men het reglement niet leest, zegt het volgens mij al veel...

                            En als je het niet zeker weet, raadpleeg dan een moderator...

                            Comment


                            • #15
                              Re: ter overweging!!

                              Waarom zou je het reglement moeten lezen
                              Het is hier een forum, it ain't rocket science
                              Klein beetje gezond verstand en beleefdheid doet al heel veel hoor!!!
                              Als iedereen dit deed was dit topic ook niet nodig.
                              My 2 cents
                              Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X