Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

    Hallo,

    Ik zoek een betaalbaar (voor mij is dat max €500) alternatief voor de Sony 70-300 kitlens.
    Heb echter totaal geen idee of dit wel haalbaar is.
    Ik fotografeer vooral watersport (kano, roeien, surfen)
    Camera Sony alpha 100

    Dank voor uw reacties.

  • #2
    Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

    Kijk eens naar tweedehands KM 100-300D Apo (bv. op marktplaats.nl). Dan ben je met €300 max. gered.

    Anders een Sony 70-300G SSM, maar die ga je ruim het dubbele betalen...
    Of een Tamron of Sigma 70-200/2.8, evt. met 1.4 tc, maar ook weer duurder dan 500 natuurlijk.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

      Je kan ook de Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG overwegen, kost zo'n €200. De andere alternatieven zijn al behandeld door K-2 (of zitten boven de €500).
      about.me/stijnv

      Comment


      • #4
        Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

        @ Stijn.V : Zal ik veel verschil merken tussen de Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG en de sony 70-300 kitlens ?

        Bedankt voor uw zeer gewaardeerde reacties !

        Comment


        • #5
          Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

          Ja, ik denk dat je dat verschil gaat merken. Ik heb hem ook en ik moet zeggen echt een toppertje vooral voor zijn prijs! Gewoon een goede lens, af is wel traag maarja wat wil je voor dat geld!
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

            Oorspronkelijk geplaatst door Larsth Bekijk bericht
            @ Stijn.V : Zal ik veel verschil merken tussen de Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG en de sony 70-300 kitlens ?

            Bedankt voor uw zeer gewaardeerde reacties !
            Volgens mij wordt er hier toch niet goed opgelet hoor Een Sony 70-300 kitlens noemen

            Sony 70-300mm F 4.5-5.6 G SSM € 745,32

            OF

            Sony 75-300mm F 4.5 5.6 € 191,16


            Laat die Sigma maar gerust in de schappen liggen
            α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
            Flickr____No place to be

            Comment


            • #7
              Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

              Ik ging er vanuit dat zijn huidige lens niet de 'G' is, maar de 75-300mm kitlens dus .
              about.me/stijnv

              Comment


              • #8
                Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

                Ik veronderstelde ook dat je de 75-300 bedoelde

                De Sigma 70-300 APO DG is de betere lens in de categorie met de sony75-300 en de tamron 70-300...maar deze klasse zit onder de 200 euro... Door 200 euro uit te geven ga niet niet zo'n heel veel betere lens hebben, tenslotte gaat je budget tot 500 euro...

                Ik zou doorbijten en voor de 70-300 G gaan, kost 780 euro, een stukje boven je budget, maar wat doogsparen en je hebt een ECHT betere lens dan wat je nu hebt.

                Een sony75-300 vervangen door een sigma 70-300 geeft wel verschil, maar niet voldoende de moeite om daan een kleine 200 euro aan te geven en je 75-300 te verkopen. Mijn gedacht natuurlijk


                Dus ofwel 75-300 houden, ofwel ineens de G (er zit niet echt iets tussen de 70-300 klasse onder de 200 euro en de 780 euro voor de G, tenzij de 100-300 APO van Minolta, maar dat is ook niet zoooooooooooo verschrikkelijk de moeite als je echt een betere lens wilt...Zeker omdat de sigma 70-300 als alternatief quasi net zo goed is,en nieuw te vinden is, semi-macro mogelijkheden heeft, goedkoper, ...)

                Comment


                • #9
                  Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

                  Dat is waar wat portmixus zegt, beter doorsparen voor de G!
                  Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                  Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                  Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alternatief voor Sony 70-300 kitlens

                    Het bericht was inderdaad wat verwarrend, maar de meesten zoals Stijn hadden wel door dat het om de 75-300 kitlens ging, sorry hiervoor.

                    Ik zal jullie advies ter harte nemen en een "beetje" sparen voor de Sony 70-300 G , niettegenstaande dit boven mijn initiele budget ligt.
                    De kitlens zal ik dan wel van de hand doen, dat zal het een prijsplaatje toch een klein beetje compenseren

                    Bedankt voor jullie reacties, ik waardeer dit echt !

                    Comment

                    Working...
                    X