Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

    Hallo Allemaal,

    Nog eens een paar foto's van begin dit jaar ergens in januari tijdens een wandeling aan het strand in Vancouver. Als ik toen aan het strand aankwam was er veel mist en je kon de bergen en de stad niet zien. Ik heb toch een paar sfeerbeeldjes kunnen vastleggen. Hier zijn een paar resultaten met een lichte HDR bewerking om de kleuren wat feller te doen uitkomen. Een van mij vorige post met hetzelfde onderwerp is hier te bekijken...het zijn niet dezelfde foto's, maar wel op dezelfde namiddag genomen: http://forum.belgiumdigital.com/f40/...da-246866.html

    Hopelijk vinden jullie deze foto's ook mooi!
    Groetjes uit Canada,
    Ann







    Wat info over Kitsilano Beach en Vancouver voor diegene die het interesseerd: Kitsilano Beach is een van de meest populairste stranden in Vancouver, vooral in de warme zomer maanden. Het strand heeft prachtige zichten op de bergen, English Bay (een inham van de Stille Oceaan) en downtown Vancouver. Het strand is thuis tot het langste zwembad in Canada wat een zout-water openlucht zwembad is en dit is enkel open in de zomer. Dit is een zalig strand voor een wandeling in eender welke tijd van het jaar. Verderop richting Vanier Park wordt het zandstrand meer een rotsen strand wat ook wel iets heeft.

    Vancouver is gekend als één van de mooiste steden in de wereld en is herkend voor zijn natuurlijke bronnen en internationale gloed. De stad ligt in west Canada aan de oceaan en omringd door bergen. Het klimaat is mild het hele jaar door met lekker warme zomerdagen en koelere en meer regenachtige winters. Vancouver is een mooie stad aan de west kust van Canada, en is gelegen aan de Stille/Grote Oceaan en omringd door het kust gebergte. Een zuivere en veilige stad met een massa aan stijlvolle winkels. Vele sportieve mogelijkheden van zeilen tot skiën, of enkel het wandelen rondom het grote Stanley Park dat uitstrekt van het centrum van Vancouver tot de Noord kust.

    Vancouver is een van de schilderachtigste centra in de wereld met prachtige zichten op de bergen en het water bij elke draai. Je vindt er de beroemde Robson Straat met zijn vele stijlvolle winkels, het exotische Chinatown, het historische Gastown, de stranden van English Bay en Stanley Park. Regelmatig worder en ook Hollywood's grote films of tv series opgenomen (als voorbeeld The X-Files). Dan is er ook nog de Canada Place, de stadiums, de Harbour Lookout, de Dr. Sun Yat-Sen Classical Chinese Gardens, Science World, the Vancouver Art Gallery en nog veel meer! Allen zijn bereikbaar in enkele minuten van het centrum van de stad.
    Last edited by Ann75; 7 mei 2009, 20:22.

  • #2
    Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

    2 mooie voor mij de eerste met iets meer op de voorgrond
    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
    *BD1034BE

    Comment


    • #3
      Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

      De eerste is perfect voor mij, fantastisch sfeertje en mooie bewerking!! De tweede is ook prachtig, maar dan vooral met dat silhouet van die vogel, knap hoor!

      Comment


      • #4
        Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

        tweede is een pracht plaatje.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

          2 knappe platen Ann

          Comment


          • #6
            Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

            dubbel post sorry

            Comment


            • #7
              Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

              Twee hele mooie met een lichte voorkeur voor de eerste plaat. Kan het zijn dat ik die vogel (vanuit een ander camerastandpunt) al gezien heb?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                Dank aan allen voor de toffe reacties!


                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Twee hele mooie met een lichte voorkeur voor de eerste plaat. Kan het zijn dat ik die vogel (vanuit een ander camerastandpunt) al gezien heb?
                Ja, inderdaad...ik heb een tijd terug nog een paar foto's van dezelfde namiddag gepost. Als je het stukje boven mijn foto leest dan zie jdat ik verwijs naar mijn vorige post van diezelfde dag met het volgende: "Een van mij vorige posts met hetzelfde onderwerp is hier te bekijken...het zijn niet dezelfde foto's, maar wel op dezelfde namiddag genomen": http://forum.belgiumdigital.com/f40/...da-246866.html

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #9
                  Re: Kitsilano Beach bij mist in Vancouver, Canada

                  Als ik beide collecties bekijk (de "oude" waarnaar je linkt, en de "nieuwe" in deze thread), heb ik toch een voorkeur voor de "oude". Het gaat ook om een verschil tussen portrait (de oude) en landscape (de nieuwe).
                  (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de kwaliteit van de foto's in deze posting)
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X