Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Margriet Speciaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Margriet Speciaal



    ISO: 100
    Belichting: 1/200 sec.
    Diafragma: 8.0
    Brandpuntsafstand: 63mm

    m.v.g.
    Marc
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

  • #2
    Re: Margriet Speciaal

    Heel mooi, heb er geen woorden voor Misschien de verzadiging van het rood wel ietsjes terug schroeven

    Hoe heb je dit gedaan?
    Jochenvde Photography
    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Margriet Speciaal

      @jochenvde

      Vertrokken van een foto waardoor je gemakkelijk selecties kunt maken van resp. de vaas en de bloem en die selecties als layer bewaren. Dus 3 layers met het zwart als achtergrond.
      Daarna hoofdzakelijk met de settings van de vaas gespeeld zodat ze een iets donkerder kleur kreeg en een lichte Blur toegepast. Met de bloem zelf heb ik niet zoveel gedaan, enkel wat vlekjes weggekloond en ze wat verscherpt, die is zelfs van nature zo hevig qua kleur.

      Ik heb trouwens (bewerkte) foto's waar het het rood wat minder verzadigd is maar dan kwam het geheel van de bloem wat te flets over.

      m.v.g.
      Marc
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #4
        Re: Margriet Speciaal

        inderdaad Margriet Speciaal, een erg passende titel. De foto is erg mooi en contrasterend in de positieve betekenis

        Comment


        • #5
          Re: Margriet Speciaal

          als PRACHTIG voldoende zou zijn voor deze opname, zou ik alleen het woord PRACHTIG moeten gebruiken.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Margriet Speciaal

            Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
            @jochenvde

            Vertrokken van een foto waardoor je gemakkelijk selecties kunt maken van resp. de vaas en de bloem en die selecties als layer bewaren. Dus 3 layers met het zwart als achtergrond.
            Daarna hoofdzakelijk met de settings van de vaas gespeeld zodat ze een iets donkerder kleur kreeg en een lichte Blur toegepast. Met de bloem zelf heb ik niet zoveel gedaan, enkel wat vlekjes weggekloond en ze wat verscherpt, die is zelfs van nature zo hevig qua kleur.

            Ik heb trouwens (bewerkte) foto's waar het het rood wat minder verzadigd is maar dan kwam het geheel van de bloem wat te flets over.

            m.v.g.
            Marc
            Ok. Bedankt voor de toelichting
            Jochenvde Photography
            Flickr

            Comment

            Working...
            X