Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antonov 124 @ EBOS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Antonov 124 @ EBOS

    Hey juppekes

    Ik zal me ook eens aan een fotoreportage wagen

    Vorige week hadden we in Oostende twee geplande vluchten met een Antonov 124

    Jammer genoeg landden ze allebei s' nachts, en het vertrek tijdens de dag heb ik moeten missen omdat ik moest werken

    Dan heb ik maar van de nood een deugd gemaakt en er een nachtreportage van gemaakt.

    Het was wel 500m wandelen door de boer zijn weide, langs de sloten en over prikkeldraad (ik heb eerst gevoeld of er geen stroom op zat)

    Eerst een klein woordje uitleg

    Het is het tweede grootste vrachtvliegtuig ter wereld, hij heeft nog een grotere broer : de Antonov 225, maar deze heb ik nog niet voor de lens gehad.

    Hij heeft een lengte van 68.96m en een spanwijdte van 73.30m

    Eigenlijk is het een cargo vliegtuig maar er kunnen ook 88 passagiers mee aan boord.

    Hij heeft een leeggewicht van 175.000kg en een maximum startgewicht van 405.000kg.

    De vleugeloppervlakte bedraagt 628m² en hij vliegt op een kruisnelheid van 800km/h

    Er zijn 24 wielen verdeeld door links en rechts 10 stuks, en een dubbel stel neuswielen

    1. Zo ziet hij eruit als hij net geland is





    2. Van die lange vlucht heeft dat beestje natuurlijk dorst
    Ik zou dit niet graag betalen, dat toestel heeft en maximum brandstofcapaciteit van 220ton





    3. De achterkant heeft grote laaddeur om zo de lading in en uit het toestel te laden.
    Dit gebeurt via een katrollensysteem aan het plafond in het toestel.





    4. De neus draait naar omhoog open om zo het laadruim toegankelijk te maken.
    Daarna word een laadplatform uitgeklapt om de goederen in het toestel te rijden.





    5. Daarna knielt hij neer door middel van het voorste landingsgestel in te trekken.
    Dit vergemakkelijkt het binnen rijden.





    6. De staart heeft een totale hoogte van 20.78m.
    Dat is ongeveeer een appartementje van 6 verdiepingen hoog.





    7. Hier zie je nog eens de groote van de motoren in vergelijking met die tankwagen.
    Die tankwagen zag er al zo groot uit.





    8. Eens alles goed en wel open geklapt, beginnen de vorkheftruks druk heen en weer te rijden.
    Door de lange sluitertijd heeft dit een leuk effect





    9. Als laatste nog een sfeerbeeld van de voorkant van het toestel.





    Ik vond het heel jammer dat ik alle foto's heb moete maken van omp de zelfde plaats

    Anders had ik zeker nog wat plaatjes gemaakt van de voorkant en de binnenkant

    Hopelijk kan ik jullie een beetje boeien met mijn reportage
    Bootjes

  • #2
    Re: Antonov 124 @ EBOS

    Hopelijk kan ik jullie een beetje boeien met mijn reportage
    Knap werkstuk gemaakt in zeer moeilijke omstandigheden maar met kennis van apparatuur en improvisatie.
    Ga zo maar door mij te boeien.
    Graag vervolg indien mogelijk.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Antonov 124 @ EBOS

      Met veel interesse deze mooie reportage bekeken en gelezen.

      Puik werk!

      Was je gecamoufleerd, om onzichtbaar te zijn voor de beveiliging?
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Antonov 124 @ EBOS

        Met veel interesse naar de reportage gekeken. Puik werk.
        Lijkt mij trouwens een spannende onderneming te zijn geweest.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Antonov 124 @ EBOS

          Knap gedaan en wees gerust ondanks je opmerking over het standpunt blijft deze reeks boeien.

          De An-225 zal nog iets moeilijker voor de camera te krijgen zijn vermoed ik he..., meestal als die ergens landt, staan de goede plaatsen een aantal uren op voorhand reeds vol met spotters . Hier was je in ieder geval rustig op je eentje.
          Mvg,David
          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

          Comment


          • #6
            Re: Antonov 124 @ EBOS

            Knappe reeks van een ongeloofelijke jet. De eerste keer dat ik wist dat ie op Oostende geland was ben ik er met een bonzend hart heen gereden. Ik was overweldigd door de afmetingen. Wat een beest!

            Zeer knappe reeks, ondanks het vaste standpunt.

            Ik ken die omgeving een beetje, ik denk niet dat je een ander standpunt kunt innemen, eens deze aan de gate staat. Security zal niet moeilijk doen, want je staat daar buiten de omheining. Je moet enkel opletten voor de 2 boeren die daar wonen... :-)

            Ik weet eigenlijk niet of dat baantje openbaar of privé terrein is, maar zolang men zich gedraagd zul je daar niet snel problemen hebben denk ik.

            Knap werk!
            Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

            Comment


            • #7
              Re: Antonov 124 @ EBOS

              Mooie foto's. Ik heb hem op Schiphol ook regelmatig gezien maar geen foto's genomen omdat dat niet mocht op het platform.
              Nikon D70S, Nikkor 18-70 DX, Tamron 70-300

              Comment


              • #8
                Re: Antonov 124 @ EBOS

                Heel leuke en interessante reportage!

                Comment


                • #9
                  Re: Antonov 124 @ EBOS

                  Ik ben al een paar keer naar de reportage komen kijken en vind elke keer meer dat ze boeiend en spannend in beeld zijn gebracht.
                  Vooral de foto's waarin je de beweging toont (de neus die open en dicht klapt en de vorkheftrucks) kunnen me nog het meest bekoren.
                  Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                  Oók wandelen met GPS?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Antonov 124 @ EBOS

                    Schitterende en leerrijke reportage. Zo mag je er nog zetten hier
                    BD0723BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Antonov 124 @ EBOS

                      knap gedaan
                      nummer 8 is top, ik vergis mij ze zijn allemaal top
                      Last edited by Frie01; 26 februari 2009, 15:40.
                      mvg Wilfried

                      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                      Comment


                      • #12
                        Re: Antonov 124 @ EBOS

                        Ik heb ooit een Antonov 225 naast een Boeing 774 zien staan. De 774 (lange versie) leek wel een dwergje. Indrukwekkende toestellen!
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Antonov 124 @ EBOS

                          prachtige reportage! ... ik zie het al voor mij hoe je 500m door een land gaat met je fototoolbox ;-)
                          Nen echte fotograaf is ook beetje een ezeltje hé ;-)
                          Imagination is more important than knowledge...
                          http://www.kiekje.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Antonov 124 @ EBOS

                            Boeiende en educatieve reportage. Proficiat.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Antonov 124 @ EBOS

                              Beste, ik heb ook al het geluk gehad om deze kolos van tamelijk dichtbij te zien hier vlak bij (Luik-Bierset). Dat is het soort toestel waar je wel een extra inspanning voor over hebt. Zeer mooi gedaan.
                              Grtz Jos

                              Comment

                              Working...
                              X