Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Inevitable

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The Inevitable

    Ziek zijn en niet buiten kunnen is maar niks. Maar het heeft toch ook voordelen. Zonder nieuw fotowerk kom ik toe aan verder experimenteren naar de 'stripverhalenstijl' die ik eigenlijk zoek, met de hulp van archieffoto's die ik had opzij gegooid omdat ik ze om één of andere reden niet goed genoeg vond.

    Ik was niet echt van plan om dat nieuwer werk hier te posten, omdat ik vrees dat jullie het niet meer als 'fotografie' gaan zien. Misschien moest er toch maar eens een aparte categorie in het leven geroepen worden voor fotomanipulatie :-). Anyway, het was Frederic De Smet die me toch zover gekregen heeft

    Dit zijn Stijn Lens en Kristien, al bijna drie jaar geleden. Een shoot in de oude dierenartsenpraktijk onder de grond, in de kelder van de woning van Stijn zijn ouders. Het licht was er abominabel slecht (TL aan het plafond), k had enkel mijn statief mee en de bewegingsruimte om een hoek te kiezen was zeer beperkt.

    Met de technieken die ik me nu probeer meester te maken, kwam er dit uit voort:

    If you always do what you always did, you will always get what you always got.
    www.sylviehuybrecht.be

  • #2
    Re: The Inevitable

    Zoals ik reeds via andere kanalen zei, Sylvie, vind ik dit een zalige bewerking, een bewerking die duidelijk aantoont dat je groeit in de stijl die je wilt bereiken.
    Me like very much! Volgend jaar wil ik gerust ook zulke platen terugvinden in m'n BOF!

    Mvg,
    Frederic

    Comment


    • #3
      Re: The Inevitable

      sja.. tis idd behoorlijk bewerkt, maar zonder een knappe foto kun je dit ook niet maken natuurlijk Ik vind dit heerlijk hoor
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: The Inevitable

        mooi, de sfeer van 'superman-strip' zit er echt wel in...

        nayy

        Comment


        • #5
          Re: The Inevitable

          leuk gedaan, maar zonder link naar het origineel niet zo origineel!!
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: The Inevitable

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            leuk gedaan, maar zonder link naar het origineel niet zo origineel!!
            grt,bouk.
            Ik had beloofd dat niet meer te doen he, 'it takes the magic away' voor sommige mensen
            If you always do what you always did, you will always get what you always got.
            www.sylviehuybrecht.be

            Comment


            • #7
              Re: The Inevitable

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              leuk gedaan, maar zonder link naar het origineel niet zo origineel!!
              grt,bouk.
              Waarom...?
              Als een fototentoonstelling gaat bekijken ga je toch ook de RAWs niet opeisen ze te zien?
              Als je een schilderij bekijkt ga je toch ook de potloodschets niet vragen..?
              Als je een goochelaar bezig ziet eis je toch ook niet dat hij z'n truuk verklapt?
              In een restaurant ga je er toch ook het recept niet gaan bijvragen?


              Het gaat hem allemaal over het eindprodukt, en dit is wat je ziet. Hoe het er gekomen is hebben we gelukkig het raden naar, it's all part of the illusion!

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #8
                Re: The Inevitable

                Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                Waarom...?
                Als een fototentoonstelling gaat bekijken ga je toch ook de RAWs niet opeisen ze te zien?
                Als je een schilderij bekijkt ga je toch ook de potloodschets niet vragen..?
                Als je een goochelaar bezig ziet eis je toch ook niet dat hij z'n truuk verklapt?
                In een restaurant ga je er toch ook het recept niet gaan bijvragen?


                Het gaat hem allemaal over het eindprodukt, en dit is wat je ziet. Hoe het er gekomen is hebben we gelukkig het raden naar, it's all part of the illusion!

                Mvg,
                Frederic
                Mee eens.
                En wat voor een eindproduct! Zeer knap bewerkt!
                Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

                Comment


                • #9
                  Re: The Inevitable

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                  Waarom...?
                  Als een fototentoonstelling gaat bekijken ga je toch ook de RAWs niet opeisen ze te zien?
                  Als je een schilderij bekijkt ga je toch ook de potloodschets niet vragen..?
                  Als je een goochelaar bezig ziet eis je toch ook niet dat hij z'n truuk verklapt?
                  In een restaurant ga je er toch ook het recept niet gaan bijvragen?


                  Het gaat hem allemaal over het eindprodukt, en dit is wat je ziet. Hoe het er gekomen is hebben we gelukkig het raden naar, it's all part of the illusion!

                  Mvg,
                  Frederic
                  ja hoor meestal wel en krijg ook vaak een verklaring over een en ander, tis gewoon de manier waarop je het vraagt en waarneer.
                  zeker als je erbij verteld, dat je graag wat leert!!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Inevitable

                    Ziek zijn heeft dus toch ook z'n positieve kantjes.
                    Mooie bewerking 't spreekt me wel aan
                    Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                    "Casu Consulto - Modo Fac"

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Inevitable

                      Leuk filter effectje.
                      Zou leuk zijn om te kunnen vergelijken before en after.

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Inevitable

                        Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
                        Leuk filter effectje.
                        Zou leuk zijn om te kunnen vergelijken before en after.
                        Mijn 'filter effectje' is gemaakt uit een psd met vijf keer dezelfde foto erin (5 layers dus los van de aanpassingslagen), waarop telkens een variant van dezelfde filter is toegepast. De vijf layers zijn versmolten via verschillende overvloeimodussen, verschillende dekkingen, en laagmaskers. Tijd zat om uit te zoeken wat het beste werkte, en ik noem het dus liever een bewerking waar over nagedacht is.
                        If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                        www.sylviehuybrecht.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Inevitable

                          LOVE it!
                          www.sergioprodi.com
                          Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Inevitable

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                            Mijn 'filter effectje' is gemaakt uit een psd met vijf keer dezelfde foto erin (5 layers dus los van de aanpassingslagen), waarop telkens een variant van dezelfde filter is toegepast. De vijf layers zijn versmolten via verschillende overvloeimodussen, verschillende dekkingen, en laagmaskers. Tijd zat om uit te zoeken wat het beste werkte, en ik noem het dus liever een bewerking waar over nagedacht is.
                            Nou dan heb ik niks verkeerds gezegd dus.
                            5x een filter (Lucisart of vergelijkbaar) toepassen is nog steeds een filtereffectje.
                            Neemt niet weg dat het mooi is maar zoveel denkwerk zit er volgens mij niet in.

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Inevitable

                              Oorspronkelijk geplaatst door sjonnie17 Bekijk bericht
                              Nou dan heb ik niks verkeerds gezegd dus.
                              5x een filter (Lucisart of vergelijkbaar) toepassen is nog steeds een filtereffectje.
                              Neemt niet weg dat het mooi is maar zoveel denkwerk zit er volgens mij niet in.
                              Doe je best met Lucisart
                              If you always do what you always did, you will always get what you always got.
                              www.sylviehuybrecht.be

                              Comment

                              Working...
                              X