Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

    Tijdens een trip naar Olympic National Park in het noord west van de USA (Washington State) waren wij naar de omgeving van La Push gereden. Hier heb je mooie stranden met prachtige zichten op rotsen en eiland in het water.

    Hier beneden vind je twee dezelfde foto's en ik ben benieuwd welke jullie het mooiste vinden? Foto 1 of Foto 2?

    Alvast bedankt voor het bekijken van mijn foto's!
    Groetjes uit Canada,
    Ann

    Foto 1: Deze foto komt zo uit de camera met enkel wat extra contrast. De foto is een beetje gecropt en verkleind.


    Foto 2: Bij deze foto heb ik "Auto Levels" toegepast en "Auto Colour", dan nog wat contrast toegevoegd en dit was het resultaat. Deze foto is ook een beetje gecropt en verkleind.


    Wat uitleg over Olympic National Park voor diegene die het interesseert: Olympic National Park is zo’n divers en prachtig park. Dit park bevindt zich in Washington State en ligt op een schiereiland ten westen van Seattle wat men de “Olympic Peninsula” noemt. Je kan er genieten van de prachtige zichten over de Pacific Ocean met zijn wilde golven, sea stacks (rotsen) en de stranden, je vindt er alpine gebieden met meren, alpine weiden, hoger bergpieken en gletsjers alsook Noord Amerika’s beste gematigde regenwoud. Geen wonder dat men zegt dat het 3 parken in 1 zijn. Olympic National Park is voor een groot deel wildernis met vele delen van het centrum enkel bereikbaar via lange hiking trails. Er zijn verschillende zijwegen van Highway 101 (de voornaamste snelweg) die je tot verschillende plekken brengt in het park. Er zijn ook enkele prachtige wegen met schitterende zichten zoals de weg naar Hurricane Ridge, langs de kust op en door de beboste valleien van de Sol Duc, Hoh en Quinalt Rivier. Dit is een park dat je zeker niet mag missen als je in de buurt bent.
    Last edited by Ann75; 7 januari 2009, 05:46. Reden: Info toegevoegd

  • #2
    Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

    In de eerste instantie wilde ik roepen, 'de eerste' maar als je ze wat langer bekijkt heeft het blauwe in de 2e ook wel iets, alleen is daar de lucht wat minder van kleur.

    Hmmm, een combinatie van de lucht van de 1e en het water van de 2e .... ?
    Ik ben er klaar mee.

    Comment


    • #3
      Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

      knappe tweede

      Comment


      • #4
        Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

        Je eerste PRACHTIG

        Comment


        • #5
          Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

          Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht
          In de eerste instantie wilde ik roepen, 'de eerste' maar als je ze wat langer bekijkt heeft het blauwe in de 2e ook wel iets, alleen is daar de lucht wat minder van kleur.

          Hmmm, een combinatie van de lucht van de 1e en het water van de 2e .... ?
          Ja daar zeg je zo eens wat...dat zou wel een mooie combinatie zijn denk ik. Bedankt voor de tip, ik zal dat eens moeten uitproberen.

          Groetjes,
          Ann

          Comment


          • #6
            Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

            MOeilijk, maar als je wat langer kijkt, dan haalt 2 de voorkeur voor mij.........
            v.b. detaillering van de bomen op de heuveltop is veel beter en de softere zon, doen 't hem!

            Comment


            • #7
              Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

              alhoewel de 1e de meeste aandacht trekt, ga ik voor de 2e, is wat meer in balans.. de koelere kleur van het water trekt mij enorm aan..

              Comment


              • #8
                Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                Alle 2 mooi , maar de eerste in posterformaat in mijne living moet nog net kunnen
                Mvg, Digidan.
                BD0844BE
                website.

                Comment


                • #9
                  Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                  Oorspronkelijk geplaatst door digidan Bekijk bericht
                  Alle 2 mooi , maar de eerste in posterformaat in mijne living moet nog net kunnen

                  hi...hi...doe voor mij gelijk ook maar eentje Ann
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                    Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
                    Ja daar zeg je zo eens wat...dat zou wel een mooie combinatie zijn denk ik. Bedankt voor de tip, ik zal dat eens moeten uitproberen.

                    Groetjes,
                    Ann



                    Ik ben geen PS held maar even een snelle poging. Als hij weg moet hoor ik het wel.
                    Ik ben er klaar mee.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                      Oorspronkelijk geplaatst door Willem. Bekijk bericht



                      Ik ben geen PS held maar even een snelle poging. Als hij weg moet hoor ik het wel.
                      Hey Willem,

                      Jij bent sneller dan ik...haha. Neen, hij mag gerust blijven staan, want het is prima gelukt! Alvast bedankt om dit even te doen, nu weten we hoe het eruit ziet. Ik vind het een prima eind resultaat zo...dank je wel hoor!

                      Groetjes,
                      Ann

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                        Ann, deze foto verdiend het om wat secuurder bewerkt te worden. Als ik jou was zou ik even het origineel pakken en m.b.v. PS tot het gewenste resultaat komen. Daarna opnieuw je kader eromheen plaatsen (die is in mijn bewerking veel te blauw geworden zag ik later.) en opnieuw verkleinen.

                        Lijkt me echt de moeite waard.
                        Ik ben er klaar mee.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                          Voor mij je originele eerste 2de... mm klinkt raar, maar 't is toch wat ik bedoel.
                          Marleen
                          It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                          http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                            Kan niet kiezen , beide hebben hunne wow factor en beide kleuren kunnen me bekoren
                            zo mooi , zo rustgevend ,
                            ik heb nog ergens plaats aan de muur

                            mvg xiebu
                            "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                            *BD1033BE*

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eilandje bij zonsondergang in Olympic National Park, USA

                              doet me ergens romantisch wegdromen,vind ze beiden mooi
                              BD0968BE
                              nikon
                              D2Xs

                              Comment

                              Working...
                              X