Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niki shoot met nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niki shoot met nieuwe lens

    Vandaag men nieuwe carl zeiss lens getest 24-70 2.8

    of





    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Niki shoot met nieuwe lens

    1e is goed gedaan
    2e heb het een beetje moeilijk met het diepe zwart
    3e mooie compo en houding
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Niki shoot met nieuwe lens

      1ste : inderdaad vrij goed gedaan, toch onderwerp iets te centraal geplaatst, en toch weer zeer hard licht gebruikt blijkbaar...

      2de : de mindere van de drie. Het speelgoedje in de setting en het model werkt voor mij niet.
      Het is ook erg donker... Het licht zit gewoon niet goed. Je aandacht gaat naar dat speelgoedbrommertje en niet naar je model. Bovendien verdrinkt je model in de achtergrond en komt er precies een stuk raam alsof het een aureool is uit haar hoofd gegroeid...

      3de : Hard licht, hard contrast. Maar het mag best in deze foto.
      Dan toch weer jammer dat je in de rechterbovenhoek dat witte vlak mee op de foto neemt (photoshop het er desnoods uit !!!), want dat trekt ongelooflijk fel de aandacht.
      Dus doordrukken die handel, ofwel een cropje maken voor mijn part... Ik vind dit eigenlijk al een beter resultaat dan de vorige posts, maar je moet toch nog ietsjes meer op de details gaan letten wat mij betreft.

      Grtz. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Niki shoot met nieuwe lens

        Ik verkies foto 1 omdat daar het lict mooi op haar gezicht valt..

        Maar wat me nog opviel..
        Is de eerste foto of de 2de foto gedraaid?
        Op de eerste foto heeft ze rechts een piercing, op de 2de links :d
        Mvg,
        Roelandg

        Comment


        • #5
          Re: Niki shoot met nieuwe lens

          Proficiat met de aankoop!
          Over de foto's: 1 vind ik de beste, ik had qua compo iets meer plaats beneden gelaten.
          Foto 2 vind ik te donker. Btw, denk dat het een meerwaarde was als ze een zotte snoet had getrokken
          De 3de vind ik een beetje raar overkomen.. Waarom in haar blootje? Heb geen probleem met 16 en 18+ fotografie.. Maar zie het graag dan sensueel en vrouwelijk. Glamour, fashion, lingerie..
          Hier vind ik de setting helemaal niet passen. Maar dat is natuurlijk smaak. Hopelijk vat je het constructief op
          Grtz

          Comment


          • #6
            Re: Niki shoot met nieuwe lens

            ga voor de laatste opname, de linkerhand had zo niet nodig geweest, kies dan voor een andere camerapositie!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Niki shoot met nieuwe lens

              Uit de kwaliteit van de opnames kan ik niet opmaken dat het hier om een bijzondere lens gaat. Allez na het zien van deze opnames ga ik niet naar de winkel hollen om ook ne "Carl Zeiss"
              te halen.

              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Niki shoot met nieuwe lens

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Uit de kwaliteit van de opnames kan ik niet opmaken dat het hier om een bijzondere lens gaat. Allez na het zien van deze opnames ga ik niet naar de winkel hollen om ook ne "Carl Zeiss"
                te halen.

                MVG, Jeff
                Dat was dus ook waar ik meteen aan dacht??
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Niki shoot met nieuwe lens

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roelandg Bekijk bericht
                  Ik verkies foto 1 omdat daar het lict mooi op haar gezicht valt..

                  Maar wat me nog opviel..
                  Is de eerste foto of de 2de foto gedraaid?
                  Op de eerste foto heeft ze rechts een piercing, op de 2de links :d
                  de 2de is gedraaid :d
                  Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niki shoot met nieuwe lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Proficiat met de aankoop!
                    Over de foto's: 1 vind ik de beste, ik had qua compo iets meer plaats beneden gelaten.
                    Foto 2 vind ik te donker. Btw, denk dat het een meerwaarde was als ze een zotte snoet had getrokken
                    De 3de vind ik een beetje raar overkomen.. Waarom in haar blootje? Heb geen probleem met 16 en 18+ fotografie.. Maar zie het graag dan sensueel en vrouwelijk. Glamour, fashion, lingerie..
                    Hier vind ik de setting helemaal niet passen. Maar dat is natuurlijk smaak. Hopelijk vat je het constructief op
                    Grtz
                    Wel omdat ze 2 tattoo's heeft op haar rug maar op deze foto zie je dit niet zo goed maar ik heb de foto ook in kleur op men site en daar vind ik het wel een meerwaarde.
                    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                    Comment


                    • #11
                      Re: Niki shoot met nieuwe lens

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      1ste : inderdaad vrij goed gedaan, toch onderwerp iets te centraal geplaatst, en toch weer zeer hard licht gebruikt blijkbaar...

                      2de : de mindere van de drie. Het speelgoedje in de setting en het model werkt voor mij niet.
                      Het is ook erg donker... Het licht zit gewoon niet goed. Je aandacht gaat naar dat speelgoedbrommertje en niet naar je model. Bovendien verdrinkt je model in de achtergrond en komt er precies een stuk raam alsof het een aureool is uit haar hoofd gegroeid...

                      3de : Hard licht, hard contrast. Maar het mag best in deze foto.
                      Dan toch weer jammer dat je in de rechterbovenhoek dat witte vlak mee op de foto neemt (photoshop het er desnoods uit !!!), want dat trekt ongelooflijk fel de aandacht.
                      Dus doordrukken die handel, ofwel een cropje maken voor mijn part... Ik vind dit eigenlijk al een beter resultaat dan de vorige posts, maar je moet toch nog ietsjes meer op de details gaan letten wat mij betreft.

                      Grtz. Peter
                      Wel ik heb een flitser op statief en meestal plaats ik die redelijk laag en niet centraal. wat doe ik mis?
                      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                      Comment


                      • #12
                        Re: Niki shoot met nieuwe lens

                        Yipse Foantje, weer met de vrouwen beziggeweest ja

                        De derde spreekt mij het meest aan, de tweede is idd te donker zoals lennert zegt en kwa 1 vind ik ze dan kwalitatief beter maar de compo iets minder.. en ben ik het of staat ze scheef? kan ik ook zijn ze

                        Het valt me wel op dat jij altijd wel de mooiste locaties weet te vinden.. Probeer er eens wa meer mee te doen zou ik zeggen?

                        Grts!
                        Yannick Desmet 2021
                        yannickdesmet.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Niki shoot met nieuwe lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tjele Bekijk bericht
                          Yipse Foantje, weer met de vrouwen beziggeweest ja

                          De derde spreekt mij het meest aan, de tweede is idd te donker zoals lennert zegt en kwa 1 vind ik ze dan kwalitatief beter maar de compo iets minder.. en ben ik het of staat ze scheef? kan ik ook zijn ze

                          Het valt me wel op dat jij altijd wel de mooiste locaties weet te vinden.. Probeer er eens wa meer mee te doen zou ik zeggen?

                          Grts!
                          ja die 2de foto is in verlaten kerk en had maar 1 externe flitser
                          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                          Comment

                          Working...
                          X