Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio met Sarah

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio met Sarah

    laat maar komen de kritieken

    gewoon een canonneke

  • #2
    Re: studio met Sarah

    Ik heb de indruk dat haar huid aan het smelten is, en dat het niet lang meer gaat duren alvoor het van het scherm afdruipt.

    m.a.w. ik vind dat je de foto goed verbrod hebt.

    Comment


    • #3
      Re: studio met Sarah

      en wat bedoel je dan met smelten?? eerst en vooral is dit een model met een zeer gave huid.
      gewoon een canonneke

      Comment


      • #4
        Re: studio met Sarah

        Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
        en wat bedoel je dan met smelten?? eerst en vooral is dit een model met een zeer gave huid.
        Bedoel je dat je niets met photoshop hebt gedaan aan haar huid? En ook niet met visagie?

        Comment


        • #5
          Re: studio met Sarah

          visagie is gedaan geweest, is ook normaal veonderstel ik.
          en qua fotoshop, wat kleine oneffenheden weggewerkt.
          gewoon een canonneke

          Comment


          • #6
            Re: studio met Sarah

            Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
            en qua fotoshop, wat kleine oneffenheden weggewerkt.
            Dat was dus niet nodig vinden wij ;-)

            Ik vind het ook een beetje jammer dat het hoedje door het oog zit, maar das eerder vitten op details.

            Het is wel zeer mooi zacht licht overigens!

            Comment


            • #7
              Re: studio met Sarah

              Mooie plaat, maar voor mij ook te zacht.
              (iets minder blur)
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

              Comment


              • #8
                Re: studio met Sarah

                Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
                eerst en vooral is dit een model met een zeer gave huid.
                Misschien heb ik mij vergist en is er gewoon een nieuwe generatie fotomodellen ontstaan met zulke huid.
                Ik heb het onlangs nog gezien bij een model van FrankD. Ook al een "natuurlijke perfecte huid", waar weinig of geen PS aan te pas kwam.

                Zelfs een gegenereerd 3D beeld vertoont méér structuur.

                In het algemeen vind ik dat het gros van de fotos hier gewoon verknoeid worden door de nabewerking. Of is het nu net door "weinig of géén" nabewerking?
                Ik laat het antwoord in het midden.

                Comment


                • #9
                  Re: studio met Sarah

                  dit noem ik nu een reactie to the point, dit was nu juist wat ik wou uitlokken, sorry hoor.
                  ik weet dat het wat te glad is, maar na wat ik bij FrankD zag vond ik dit wel kunnen.
                  persoonlijk zou ik graag eens het eerste model tegen komen met zo een perfecte huid, als bij FrankD, men kan ze dan zo in de etalage zetten en de poppen verwijderen.
                  groetjes
                  ronny
                  gewoon een canonneke

                  Comment


                  • #10
                    Re: studio met Sarah

                    Hopelijkl word het géén verplichtig,
                    om nog enkel modellen met een gave huid te posten,
                    ik vind het jammer dat dit nu zo een hype is,
                    als je niet letterlijk, alles in de soep draait krijg je tegenwoordig geen bijval meer.

                    kleine effenheden ben ik mee eens ,
                    maar tegenwoordig moet alles op poppen lijken,
                    en veel fotografen gaan hier heel ver in,
                    het echte model bestaat niet meer.

                    Jammer ,
                    deze vind ik veel te glad.

                    Comment


                    • #11
                      Re: studio met Sarah

                      Oorspronkelijk geplaatst door lonely_driver Bekijk bericht
                      dit noem ik nu een reactie to the point, dit was nu juist wat ik wou uitlokken, sorry hoor.
                      ik weet dat het wat te glad is, maar na wat ik bij FrankD zag vond ik dit wel kunnen.
                      Ik weet niet hoe het komt, maar ik had al zo'n donkerbruin vermoeden

                      'k vind het eigenlijk een best jammere mentaliteit. Waarom wordt er toch zo gelogen over het al dan niet nabewerken?!? Sommigen bewerken zogezegd NOOIT na, alsof de beelden in RAW zo uit hun camera rollen. 'k denk dat ze van veel forumbezoekers denken dat er in koeien van letters 'DOM' op hun voorhoofd geschreven staat. Of misschien geloven ze het gewoon zelf, maar dat is dan een andere kwestie

                      Nu je opzet toch gelukt is, misschien ook eens het beeld posten dat makkelijker terug gevonden kan worden tussen Madame Tussauds collectie...?

                      Mvg,
                      Frederic

                      Comment


                      • #12
                        Re: studio met Sarah

                        @ Frederic: ik geef je groot gelijk, als je een foto bewerkt, geef dit dan toe, want zoals je zegt denk ik ook niet dat er veel rondlopen met lettertjes op hun voorhoofd.
                        ben nog maar juist gestopt met werken maar zal straks het beeld posten onder Madame Tussauds collectie.
                        Mvg,
                        ronny
                        gewoon een canonneke

                        Comment


                        • #13
                          Re: studio met Sarah

                          Spijtig genoeg is deze plaat in mijn ogen op meerdere punten niet echt geslaagd:
                          - de rand van het hoedje is scherper dan de ogen. Ik denk dat de ogen het scherpste punt hadden moeten zijn
                          - de huid is te gesatureerd, maar ik hou dan ook van zachte huiden met een naturel tint
                          - de huid is in mijn ogen veel te glad gemaakt. FrankD doet dat super goed. Ik denk dat gij nog moet oefenen. Op zich heb ik niets tegen volledig gephotoshopte beelden hoor, maar het vraagt onnoemelijk veel technische kennis, oefening en ervaring om dit goed te doen. Ik denk dat het hier door te weinig ervaring een beetje is misgelopen.
                          - het hoedje valt naar mijn mening ongelukkig over haar oog. Het snijdt in het midden van haar oog en dat vind ik een beetje storend
                          - de haartjes voor haar linkeroog zijn ook een beetje storend
                          - voorts vind ik de crop niet echt interessant en de blik is niet echt boeiend, kan mijn aandacht in ieder geval niet vasthouden.

                          Normaal geef ik geen comment als ik weinig of niets positiefs te zeggen heb, maar hopelijk heb je wat aan de opmerkingen die ik geef en kan het je stimuleren om het volgende keer beter te doen.
                          www.focusfotografie.be
                          www.facebook.com/eviwilmus

                          Comment


                          • #14
                            Re: studio met Sarah

                            alvast bedankt voor je reactie, moet wel zeggen er is geen saturatie toegepast, en wat betreft het hoedje over het oog dat was een bewuste keuze.
                            en op 23 december ben ik toch bij FrankD, zal dan van de gelegenheid gebruik maken om de gladstrijkleer(moeilijk woord amaai) van iemand met meer technische kennis, oefening en ervaring aan te leren.
                            en voor het randje van de hoed dat scherper is,komt doordat het een randje is juist op het oog waar ik scherp stel. volgende keer mik ik naast dat randje.(oud worden denk ik)
                            Mvg
                            ronny
                            gewoon een canonneke

                            Comment

                            Working...
                            X