Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Torenvalk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Torenvalk

    Mijn eerste vogelfoto's met de sigma 120/300 2.8... met 2.0 converter. Moet nog heel veel oefenen maar kon het niet laten om dze foto's te posten...






  • #2
    Re: Torenvalk

    Toch mooie foto's, ik heb vandaag zelf ook in een tentje zitten zweten op een goed shot van een torenvalk te kunnen maken.
    Helaas gingen ze niet op de perfecte plaats zitten.
    Volgende keer heb ik misschien meer geluk.
    Ikzelf gebruik EF 300mm 1:4 L IS met extender 1/4

    Comment


    • #3
      Re: Torenvalk

      Mooi vastgelegd!
      Niet zo eenvoudig om een torenvalk te verschalken
      *** Sony Alfa 700 ~ Tamron 17-50 2.8 ~ Tamron 90 2.8 macro ~ Tamron 70-200 2.8 ~ KM 100-200 4.5 ~ KM 75-300 4.5-5.6 ~ Tamron 200-500 5.6-6.3 ***

      Comment


      • #4
        Re: Torenvalk

        Oorspronkelijk geplaatst door Siegfried Bekijk bericht
        Mooi vastgelegd!
        Niet zo eenvoudig om een torenvalk te verschalken
        Zeker en vast niet easy, knap gedaan
        Greetz,
        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Torenvalk

          Knap!!
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: Torenvalk

            toch knap michel, tevreden met de lens?

            Comment


            • #7
              Re: Torenvalk

              Oorspronkelijk geplaatst door bouvelo Bekijk bericht
              Mijn eerste vogelfoto's met de sigma 120/300 2.8... met 2.0 converter. Moet nog heel veel oefenen maar kon het niet laten om dze foto's te posten...
              Rekening houdend met het onderwerp zijn deze toch al goed gelukt.

              Mvg.
              Robert
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Torenvalk

                Proficiat met de nieuwe aanwinst!

                Zeer goed begin, vooral omdat het niet zo evident is om met dergelijke zware combo uit de losse hand te schieten...

                Je zat (gewild of ongewild) nog niet op de volle 600mm (volgens EXIF: 500mm).
                In het begin heb ik zelf ook moeten vasstellen dat ik soms (ongewild) niet op volle tele zat, omdat de zoomring (om welke reden dan ook) enigszins teruggedraaid was beneden het 300mm punt... Geen fout van het objectief hoor! Gewoon dom toeval. De zoomring mocht voor mij gerust wel wat stroever draaien...
                Intussen heb ik me een "methode" aangeleerd om (gewild) steeds op max. tele te staan, nl. waarbij ik met de linkerhand de zoomring zodanig met lichte draaidruk vasthoud dat het objectief op 300mm blijft staan.

                Nog veel plezier en succes met je 120-300!

                Comment


                • #9
                  Re: Torenvalk

                  Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                  toch knap michel, tevreden met de lens?
                  Heb de knoop doorgehakt na het bekijken van de foto's van Sam Mannaerts en Edwin Kats. Toen ik nog eens het artikel las van Sam Mannaerts over telelenzen was de aankoop een feit.
                  Ivm de kwaliteit van de lens lag dit wel moeilijk om dadelijk een verdict te vellen aangezien dat ik nog nooit deze vorm van fotografie had gedaan. Toen ik op het onverwachts een huwelijk moest fotograferen als tweede fotograaf kwam ik tot de vaststelling dat ik een parel van een lens gekocht had. Dieren poseren niet en daar moet ik nog veel in oefenen en raad krijgen.


                  Comment

                  Working...
                  X